دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص و فواید روغن تامانو برای سلامت و زیبایی

چرا از روغن تامانو برای صورت و مو استفاده کنیم؟

خواص و فواید روغن تامانو برای سلامت و زیبایی
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روغن تامانو نوعی شفا دهنده پوست است که دارای ویژگی های ضد التهاب، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است که پوست را ترمیم می کند. این روغن از فشردن دانه های درخت تامانو که در جنگل های استوایی آفریقا و جزایر پلینزی می روید بدست می آید.

خواص روغن تامانو برای حفظ سلامت پوست و مو

روغن تامانو شفا دهنده پوست است که دارای فواید ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی برای ترمیم و بهبود پوست و مو می باشد. در این مطلب از دلگرم با خواص روغن تامانو آشنا خواهید شد.
روغن تامانو یکی از روغن های درمانی قدیمی می باشد که از درخت تامانو حاصل می شود. این روغن داخل دانه های میوه تامانا یافت می شود. دانه ها برای دو ماه خشک و تیره می شوند، سپس با فشردن آن ها روغن غلیظ و زرد مایل به سبز مثل روغن زیتون خارج خواهد شد. روغن تانانو دارای فواید مختلفی است که در این مطلب به خواص روغن تامانو به طور کامل خواهیم پرداخت.

خواص روغن تامانو

تامانو نام درختی است که این نام برگرفته از واژه ای است لاتین به معنی برگ زیبا، روغن تامانو از دانه ی میوه های درخت تامانو به دست می آید. این روغن به طلای سبز شهرت دارد.
سالیان درازی است که از روغن تامانو در طب سنتی در جزایر آرام به منظور سلامت و زیبایی پوست و مو استفاده می شود. روغن تامانو با داشتن خواص جادویی حال و هوایی تازه به پوست و موی شما خواهد داد و باعث ایجاد طراوت و زیبایی پوست و پرپشت شدن و نرم شدن موی شما می شود.
روغن تامانو ویژگی های متنوعی برای مو و پوست دارد اما یکی از مهمترین خاصیت های آن توانایی روغن برای از بین بردن لک و جای زخم می باشد.
این روغن در حال حاضر با عنوان یک متخصص حرفه ای رفع کننده لک و زخم شهرت بسیاری دارد. اما باید بگوییم که خواص تامانو در همین جا خلاصه نمی شود، از این رو در ادامه به طور کامل با خاصیت های مختلف این روغن آشنا خواهیم شد.

 روغن تامانو

برطرف کننده لک و اسکار پوست های خشک و معمولی

همانطور که اشاره شد روغن تامانو برای رفع لک و اسکار بسیار موثر می باشد. برای بررسی این موضوع باید بدانیم که چه ترکیباتی در این روغن وجود دارد، روغن تامانو منبعی غنی از امگا ۶ و امگا ۹ می باشد، علاوه بر این منبعی غنی از اسید استئاریک نیز هست. این یعنی که روغن تامانو یک ارتش بی نقض و کاربلد در مقابل لک ها و زخم های پوست دارد و با سرعت بسیار زیادی بافت و سلول های پوست را ترمیم خواهد نمود.

همچنین روغن تامانا یک نوع کلاژن ساز پرقدرت می باشد که سبب می شود تا سلول های جدید با سرعت بالاتر رشد نمایند و جایگزین سلول های مرده در پوست صورت شوند. این یعنی که زخم ها سریعتر بهتر می شوند و پوستی شفاف و بدون لک و زیبا در پی خواهد داشت.
این روغن بسیار سنگین می باشد و فقط برای رفع لک و اسکار پوست های خشک و معمولی قابل مصرف است و بقیه ی پوست ها در استفاده از آن دچار جوش خواهند شد. اگر پوستی خشک و یا معمولی دارید می توانید جای جوش و لک صورت خود را و حتی لک سوختگی پوست خود را با این روغن درمان کنید.

تسکین دهنده خشکی پوست

روغن تامانو دارای اسیدهای چرب بیشتری نسبت به دیگر روغن ها می باشد. از این رو برای درمان خشکی پوست بسیار مفیدتر خواهد بود. به عبارت دیگر این روغن دارای اسیدهای اولئیک و لینولئیک می باشد که باعث شده اند تا روغن ظرفیت آبرسانی قدرتمندی داشته باشد. اشخاص دچار آکنه و درم ترک خورده و خشن، فواید مختلف روغن تامانو را به خاطر اثربخشی در تسکین همزمان هر دو مشکل تجربه می کنند.

فواید روغن تامانو

درمان کننده نقص های پوست از خاصیت های روغن تامانو

در حقیقت این روغن بر علیه دو باکتری مرتبط با آکنه عمل می نماید. با توجه به خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد التهابی، روغن تامانو برای درمان لکه ها مفید می باشد. این موضوع به این معنا می باشد که روغن تامانو به شکلی بالقوه می تواند برای درمان بیماری های التهابی مانند پسوریازیس، اگزما و یا روزاسه مفید واقع شود. خواص بازسازی کننده روغن تامانو خیلی آرام جای زخم ها را بهبود خواهد داد. همچنین این روغن توانایی سبک سازی بیش از حد رنگدانه، ایجاد خاصیت ارتجاعی و پیشگیری از قرمزی پوست را دارا می باشد.

روغن تامانو ، تحریک کننده تولید کلاژن

از دیگر خاصیت های روغن تامانو همانطور که اشاره شد، تحریک تولید کلاژن می باشد. روغن تامانو سبب تکثیر سلولی و تولید کلاژن و گلیکوزآمیو گلیکان می گردد. این ها برای ترمیم جای زخم ها و همینطور صاف نمودن خطوط ریز و چین و چروک مناسب هستند. از این رو از این ماده اغلب در محصولات ضد پیری و برخی از ضد آفتاب ها استفاده می گردد. نتیجه استفاده از این روغن پوستی جوان و روشن می باشد. تاثیر فوق العاده آبرسانی این روغن می تواند به شکل موثری علائم کشیدگی پوست را درمان نماید و سبب شود کمتر مورد توجه قرار گیرند.

مقابله با رادیکال های آزاد

روغن تامانو همچنین دارای آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که به منظور محافظت از پوست در مقابل رادیکال های آزاد مضر مفید می باشد. پوست با قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مختلف مانند آفتاب و آلودگی دچار رادیکال های آزاد می شود. خاصیت ضد رادیکال آزادی این روغن باعث مقابله با سرطان ها نیز خواهد شد.

 روغن تامانو برای مو

روغن تامانو مفید برای مو

با توجه به گفته متخصصین پوست و مو، روغن تامانو به دلیل دارا بودن خاصیت های مختلف ضد التهابی، باعث کاهش التهاب می شود و می تواند موهای آسیب دیده را بهبود بخشد. این محصول همچنین می تواند زخم های موجود در سر را نیز درمان نماید و موهای صاف و زیبا و درخشان به شما بدهد. استفاده از روغن تامانو بر روی پوست نه تنها باعث داشتن موهای زخم می شود بلکه ریزش آن را متوقف کرده و سبب رشد موهای جدیدی نیز خواهد شد.

خاصیت ضد قارچی روغن تامانو

روغن تامانو یک ماده ضد قارچ عالی می باشد. استفاده مستقیم این روغن بر روی منطقه آلوده می تواند تاثیرات مهم و مفیدی در از بین بردن قارچ و همینطور محافظت از پوست و ناخن داشته باشد.

حفاظت از ورید و مویرگ

روغن تامانا باعث محکم شدن رگ های خونی شده و آن ها را کشسان نگه خواهد داشت. با این کار باعث می شود تا خون بهتر مواد مغذی و اکسیژن را به سلول های بدن برساند که بسیار خوب است. واریس یکی از مشکلات رگ های خونی می باشد که با کمک این روغن می تواند درمان شود.

ماسک ضد آکنه با تامانو

برای تهیه ماسک ضد آکنه تامانو به مواد زیر نیاز داریم:

  • روغن تامانو، ۳۰ میلی گرم
  • روغن پالماروزا، ۳ قطره
  • روغن درخت چای، ۳ قطره

مواد گفته شده را به خوبی با هم مخلوط کرده و بر روی صورت تمیز و مرطوب خود بمالید. باید مقدار بسیار کمی استفاده نمایید و صورت را با آن به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید تا مواد به مدت نیم ساعت بر روی پوست بمانند و بعد آن را آبکشی نمایید.

روغن تامانو

برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز داریم:

  • ۱۵ میلی گرم روغن تامانو
  • ۱۵ میلی گرم روغن گل همیشه بهار
  • روغن کندر، ۵ قطره
  • روغن هلیکوز ۳ قطره

مواد گفته شده را به خوبی با هم ترکیب نمایید و برای تسکین زخم، قرمزی، تحریک، اگزمای دردناک یا روزاسه به پوست آسیب دیده بزنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits