دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با بهترین دستگاه لیزر مو در سال ۲۰۲۲
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع دستگاه‌ها بپردازیم بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معرفی کنیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد یک روش موثر برای رفع موهای زائد است که در آن از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) استفاده می‌شود که فولیکول‌های مو را می‌سوزاند. روش اجرای این تکنیک با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد یا ضعیف‌ترین آن، به یک صورت است و لیزر به صورت مستقیم روی رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد و آنها را تخریب می‌کند. از آنجایی که فولیکول عنصر اصلی برای رشد مو است، با از بین رفتن و تخریب این بخش کل مو از بین می‌رود. لیزر با استفاده از متمرکز کردن حرارت در این بخش باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود.

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایبی دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع دستگاه‌ها بپردازیم بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معرفی کنیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای لیزر موهای زائد

مهم‌ترین مزیت لیزر موهای زائد پرکاربرد بودن آن است که باعث می‌شود با آن بتوان موهای زائد در تمام نقاط بدن را از بین برد؛ موهای زائد شامل زیر بغل، سینه، صورت، بیکینی و سایر نقاط با این روش از بین می‌روند. سایر مزایای این روش نسبت به سایر تکنیک‌ها شامل:

  • لیزر موهای زائد بیشترین سرعت را در میان سایر روش‌ها دارد و موهای زائد را به سریع‌ترین صورت از بین می‌برد. البته سرعت این روش به وسعت ناحیه موهای زائد بستگی دارد؛ به طوری که موهای زائد با به زمان بیشتری برای از بین بردن لازم دارند.
  • لیزر موهای زائد اگر به خوبی انجام شود نتایج بادوام‌ترین نسبت به سایر روش‌ها مثل وکس کردن یا اصلاح دارد. بعد از اتمام جلسات لیزر، موهای زائد تا مدت‌ها رشد نمی‌کنند و اگر هم رشد کنند نسبت به قبل 10 درصد تراکم و ضخامت دارند. به طوری که با یک یا دو جلسه در سال موهای زائد به کمترین میزان می‌رسند.
  • لیزر موهای زائد بسیار دقیق است و اگر شما این تکنیک را در یک مرکز معتبر و همراه با تکنسین‌های مجرب انجام دهید، بدون هیچ عوارضی بهترین نتایج را می‌گیرید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

لیزر موهای زائد جدیدترین و البته موثرترین روش برای رهایی از موهای زائد بدن است. این روش در سال 1996 و توسط یک دانشمند آمریکایی ابداع شد و پس از آن به سرعت متداول گردید. در این روش با استفاده از طول موج‌های خاص نور متراکم یا لیزر، می‌توان بدون هدف قرار دادن پوست، موها را از بین برد. بنابراین برای حذف موهای زائد بسیار ایده آل بود.

لیزر موهای زائد چند سالی است که در ایران متداول گردیده و سابقه خیلی طولانی ندارد. اما در همین چند سال انواعی از دستگاه‌های لیزر وارد بازار شده و به روش‌های مختلف می‌توان فولیکول‌های مو را از بین برد. با توجه به این که از دستگاه‌های مختلفی برای لیزر استفاده می‌شود، کسانی که مایل به انجام لیزردرمانی هستند باید با دقت دستگاه مورد استفاده را انتخاب کنند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد اما دستگاه‌هایی که با تکنولوژی جدیدتر ارائه شده‌اند، به طور کُلی مزایای بیشتری دارند.

لیزر موهای زائد زنان

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

قطعاً یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان این است که در میان دستگاه‌های موجود در بازار، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ اصولاً این دستگاه‌ها چه تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند؟ کدام یک از این دستگاه‌ها برای متقاضی مناسب‌تر است؟

عموم مردم با توجه به تبلیغاتی که انجام می‌شود، باورد دارند که دستگاه لیزر الکساندرایت بهترین دستگاه برای حذف موهای زائد است. اما این گزاره چقدر حقیقت دارد و آیا برای همه یکسان است؟ خیر. درست است که دستگاه الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های موجود است اما برای همه طیف‌های پوستی مناسب نیست و برای پوست‌های روشن و موهای نازک ممکن است منجر به سوختگی شود.

بنابراین بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید با توجه به نیازها و شرایط هر فرد انتخاب شود و نمی‌توان یک نسخه را برای همه افراد تجویز نمود. پوست معمولاً 6 طیف خاص دارد و هر دستگاه می‌تواند تعدادی از آنها را لیزر کند.

نکته مهمی که در مورد شناسایی لیزر مناسب باید بدانید این است که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد تنها از تکنولوژی‌های پیشرفته جدید بهره نمی‌برد و عوامل تاثیرگذار دیگری نیز برای آن وجود دارد. مواردی وجود دارند که می‌توانند اثرگذاری یا عوارض دستگاه را کنترل کنند یا آن را تضعیف کنند. برخی از این فاکتورها مثل محدودیت در تعداد شات لیزر، قطر لیزر، سرعت شات‌های لیزر و سیستم خنک کننده لیزر، تاثیر زیادی بر کیفیت دستگاه دارند.

دستگاه‌هایی که از سیستم خنک کننده بهره می‌برند یا اینکه به چیلر داخلی مجهزند، لیزردرمانی را بدون درد انجام می‌دهند و تجربه بهتری برای متقاضیان به حساب می‌آیند. همچنین خدماتی که در کنار لیزر ارائه می‌شود و رعایت نکات بهداشتی می‌توانند آسایش بیشتری برای فرد مهیا کنند.

مناسب‌ترین راه برای یافتن بهترین دستگاه لیزر موهای زائد این است که قبل از انجام لیزردرمانی، تحقیقات لازم را انجام دهید و از کسانی که تجربه دارند سوال کنید. همچنین برای اینکه بدانید دستگاه لیزر مورد نظر برای شما مناسب است، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آن است که با پوست شما تناسب داشته باشد. طبق قواعد فیزیک هر بافت طول موج خاصی را جذب می‌کند. بنابراین رنگ پوست متقاضیان تاثیر زیادی بر مفید بودن لیزر می‌گذارد. علاوه بر رنگ پوست، ضخامت موها نیز می‌تواند انتخاب دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. حتی گاه ی رنگ پوست نواحی مختلف بدن یک فرد با هم متفاوت است و تنظیمات لیزر تا حدی می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد.

همانطور که گفتیم نکته قابل توجه در مورد دستگاه لیزر موهای زائد این است که عوامل دیگری مثل سیستم خنک کننده، قطر پرتو لیزری، تعداد و فاصله بین شات‌ها نیز تا حد زیادی در تاثیرگذاری لیزر نقش دارد.

لیزر موهای زائد مردان

بررسی دو دستگاه لیزر موهای زائد: دایود یا الکساندرایت

دو نوع دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد متداول است که یکی از این دستگاه‌ها، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای شخص شما هستند. این دو دستگاه ویژگی‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل برای افراد مختلف کارایی متفاوتی نیز دارند.

بعد از اینکه بازار اروپا ، استرالیا و آمریکای شمالی از لیزر دایود اشباع شد، شرکت‌ها تصمیم گرفتند دستگاه‌هایی را بسازند که برای سایر مناطق مثل آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز کارآمد باشد. از این رو دستگاه الکساندرایت بعد از دستگاه دایود عرضه شد و این دو در کنار هم می‌توانند نیازهای افراد را رفع کنند.

تفاوت اصلی دستگاه دایود و الکساندرایت این است که دستگاه دایود با طول موج 810 کار می‌کند اما دستگاه الکساندرایت با طول موج حدوداً 750 نانومتر عمل می‌کند. بنابراین لیزر الکساندرایت لیزر کمی قوی‌تری دارد. اما عمده‌ترین تفاوت میان این دو دستگاه این است که دایود اغلب پوست‌های روشن را به خوبی هدف قرار می‌دهد اما الکساندرایت، پوست‌های تیره را به خوبی مورد هدف قرار می‌دهد. در واقع هدف از عرضه دستگاه الکساندرایت هم استفاده از آن به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در پوست‌های تیره بود.

علاوه بر این لیزر دایود موهای نازک را به خوبی از بین می‌برد و الکساندرایت می‌تواند موهای ضخیم در پوست‌های تیره و سبزه را به راحتی از بین ببرد. در صورتی که از این دستگاه‌ها به صورت برعکس این حالت هم استفاده کنید، ممکن است نتیجه بگیرید و عوارضی هم نبینید اما بهتر است از دستگاه مناسب خود استفاده کنید.

در صورتی که مایل به انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستید و هنوز تردید دارید، می‌توانید از طریق برقرار ارتباط با ما، مشاوره رایگان کسب کنید.

  • آدرس‌ : تهران ، شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم ، پلاک ۱۱، دکتر مهرشاد رابط
  • ۰۲۱-۸۸۰۷۸۰۰۰ (خط ویژه)
  • ۰۲۱-۸۸۰۸۰۵۷۰ (خط مستقیم)
  • ۰۹۱۲۲۳۴۱۹۳۴ ( مشاوره و ارسال عکس )


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits