دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات مهم از دیدگاه متخصصان برای مراقبت از پوست
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عدم زیبایی و سلامت پوست بار روانی زیادی برای فرد به همراه دارد به همین دلیل حفظ و مراقبت از آن روش های خاص خود را دارد. در ادامه نکات مهمی در مورد حفظ زیبایی پوست و مراقبت از آن خواهیم گفت.

شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید که بزرگترین عضو بدن ما پوستمان است. این بزرگترین عضو بدن در واقع یک عضو پوششی و لایه محافظ بدن ماست که از بدن در مقابل آلودگی و بیماری های مختلف حفاظت می­کند و همچنین یک لایه­ی جداکننده بدن ما از دنیای خارجیست. پوست از سه بخش یا سه لایه تشکیل شده است. این سه بخش که به ترتیب روپوست، درم و هیپودرم نام دارد بزرگترین سد در مقابل بیماری­ها و آلودگی­های محیطی است. سلامت پوست اما از دو جهت اهمیت دارد. یکی از جهت این که جلوی ورود آلودگی های محیطی را به بدن می­گیرد و یکی هم از جهت این که به چهره­ی افراد زیبایی می­بخشد. در واقع زیبایی پوست به اندازه زیبایی دیگر اعضا اهمیت دارد و تاثیر بسزایی در وجهه فرد دارد. پزشکان علاوه بر تاکید به حفظ سلامت پوست بر نکاتی برای حفظ زیبایی آن هم تاکید می­کنند.

آیا شما از ضدآفتاب استفاده می­کنید؟

احتمالا بسیاری از شما در جواب این سوال خواهید گفت بله اما منظور از استفاده از ضد­آفتاب این نیست که زمان‌هایی که خارج از منزل هستید از ضدآفتاب استفاده کنید. پزشکان متخصص پوست معتقد هستند اشعه فرابنفش یا UVA زمانی که در خانه هستیم هم وجود دارد. پنجره‌های خانه نور را عبور می­دهند. از طرفی برخی از متخصصان اعتقاد دارند استفاده دائم از گوشی همراه، رایانه و تلویزیون اثراتی شبیه به اشعه مضر خورشید روی پوست خواهد داشت بنابراین استفاده از یک ضدآفتاب مناسب با SPF 30 برای کسانی که دائم در حال استفاده از تلفن همراه یا رایانه هستند ضروری به نظر می­رسد و همچنین هر دوساعت یکبار این ضدآفتاب باید به اندازه دو بند انگشت کامل تمدید شود. استفاده از ضد آفتاب جلوی روند پیری پوست را می­گیرد. اشعه‌های مضر خورشید باعث شل شدن، لک‌های پوستی و در برخی مواقع سرطان‌های پوستی می­شود. کسانی که مدت زمان زیادی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند باید از یک کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنند تا ضرر و آسیب کمتری به پوستشان وارد شود.

برای آشنایی با ضرورت‌های بیشتر درباره استفاده از کرم ضد آفتاب خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مراقبت‌های پوستی برای آقایان

نکات مهم از دیدگاه متخصصان برای مراقبت از پوست

عموما خانم ها یک میز آرایش مخصوص خود با محصولات آرایشی بهداشتی زیادی دارند اما مردان از هیچ یک از محصولات بهداشتی استفاده نمی­کنند و در واقع به پوستشان نمی­رسند. بیشتر در گذشته مردان به اسن صورت بودند و به پوست خود اهمیت نمی­دادند. اکنون اما برخی از مردان به پوست و سلامت پوست خود اهمیت می­دهند. از مردان انتظار نمی­رود کرم های مختلف قبل از حمام و روغن های داخل و بعد از حمام داشته باشند اما کمترین چیزی که باید داشته باشند یک مرطوب کننده مناسب پوستشان است که بعد از استحمام و زمانی که پوستشان هنوز رطوبت دارد باید از آن استفاده کنند. همچنین استفاده از یک کرم ضدآفتاب برای آقایانی که ساعت ها در فضای باز کار می­کنند بسیار مفید خواهد بود.

پوست مردان به دلیل ترشح تستوسترون درون بدنشان نسبت به پوست زنان ضخیم تر است و کمی چرب تر به نظر می­رسد. محصولات مراقبت از پوست مردان بهتر است تا حدی چربی پوست را کنترل کند. استفاده سیگار در مردان پوست را کدر و تیره می­کنند. اثرات مخرب سیگار در پوست به گفته متخصصان بسیار شدید و زیاد است. سیگاری ها پس از مدتی در اطراف لب هایشان چروک های عمیقی پیدا می­کنند همچنین جوش­های سر سیاه و چروک شدن دور چشم­ها از دیگر اثرات سیگار است. زمانی که سیگار را به داخل می­کشند و این کار را دائما تکرار می­کنند باعث می­شود به مرور گونه ها داخل بروند و صورت لاغر­تر به نظر برید.

مراقبت‌های پوستی مخصوص خانم‌ها

بسیاری از خانم ها با توجه به توصیه های پزشکی از روش­های مناسب پوستشان برای مراقبت استفاده می­کنند و از انواع ماسک صورت دست ساز، ماسک های ورقه ­ای صورت و بدن، و همچنین انواع کرم های آبرسان و مرطوب کننده در روتین پوستی خود استفاده می­کنند. برخی از خانم ها هم ترجیح می­دهند با رفتن به یک کلینیک پوست و مو و مشورت با پزشک متخصص از انواع روش های ترمیم پوستی استفاده کنند. پزشکان توصیه می­کنند از سن 20 سالگی به مرور مراقبت های پوستی را شروع کنید تا در 30 سالگی با بحران های پوستی روبه­رو نشوید. روتین های پوستی مناسب پوستتان را رعایت کنی. کرم ضد آفتاب خصوصا در روزهای داغ تابستان را فراموش نکنید. زمانی که در معرض تابش خورشید هستید کرم ضد آفتابتان را هر دوساعت یکبار تمدید کنید. اگر پوست خشکی دارید از روغن های مناسب مانند روغن بادام و روغن زیتون استفاده کنید. زمانی که به خانه برمی­گردید پوستتان را با یک تونر به خوبی پاک و سپس به شوینده مناسب آن را بشویید و خشک کنید. کرم دور چشم مناسبی تهیه کنید و روزانه حداقل دوبار از آن استفاده کنید.

استفاده از روش‌های ترمیمی پوست

نکات مهم از دیدگاه متخصصان برای مراقبت از پوست

بسیاری از پزشکان به جای روش های خانگی مراقبت پوستی توصیه می­کنند هم خانم ها و هم آقایان با رسیدن به 30 سالگی از بوتاکس یا فیلر استفاده کنند. این روش ها چروک های پوستی را درمان می­کنند بدون آن که نیاز به جراحی و برشی وجود داشته باشد. روش های جدید برای درمان چروک های پوستی هم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. برای مثال فیان پلک که افتادگی و چروک های عمیق را درمان می­کند و پوست یک فرد با چروک های شدید را به راحتی درمان می­کند یک روش جدید، کاربردی و از نظر منطقی بهتر از روش های درمانی دیگر به نظر می­رسد و عملکرد معجزه آسایی بر روی پوست خواهد داشت.

بیشترین توصیه پزشکان جدا از روش های درمان پوستی سبک زندگی مناسب، استفاده از مواد غذایی بدون روغن و حداقل رساندن استفاده از فست فود ها و روغن های ترانس است. سعی کنید تا ورزش را جایگزین تفریحات ناسالم مانند سیگار و قلیان کنید تا پوستی سالم داشته باشید. روزانه 5 تا 8 لیوان آب به سلامت و شادابی پوست کمک می­کند همچنین برای جوش و برای لک یک درمان راحت و سریع محسوب می­شود. استفاده از محصولات نامرغوب پوستی یکی از علل تخریب زود هنگام پوست صورت است. از برند های استفاده کنید که کمترین آسیب را به پوست صورتتان وارد کند.

برای مثال برند پریم یکی از تولید کننده های محصولات آرایشی بهداشتی ایرانیست که ضدآفتاب های رنگی و بی­رنگ آن به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب طرفدار زیادی دارد. این محصول ضد جوش و لک می­باشد و با SPF 30 برای استفاده روزانه مناسب است. دیگر برند های ایرانی دیگر نیز محصولات باکیفیت و به صرفه­ای تولید می­کنند. برندهایی چون سینره، لدورا، الارو، مای و دکتر ژیلا برای کرم دور چشم از جمله برندهای با کیفیت برای این محصول هستند که توسط بسیاری از پزشکان تایید شده اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits