دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

ماسک تخم کتان برای داشتن پوستی صاف و درخشان

ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تخم کتان یک ماده خوراکی است، که به علت ویتامین و فیبری که دارد یک ماده مقوی غذایی و همچنین دارویی برای بدن محسوب می شود. از کتان همچنین برای مراقبت های بهداشتی برای پوست نیز می توان استفاده کرد. زیرا خواص کتان بی نظیر است.

تخم کتان چه فوایدی برای پوست دارد؟

ماسک تخم کتان یکی از مغذی ترین ماسک های صورت و پوست می باشد که به آسانی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. تخم کتان غنی از مواد با ارزشی همچون اسیدهای چرب امگا۳ و انواع ویتامین ها است. این گیاه در زمان مصر و چین باستان برای استفاده های درمانی و غذایی کشت می شده است.تخم کتان را چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک استفاده کنید، فواید فراوانی برای زیبایی پوست، مو و ناخن ها دارد.

facial skin

از خواص تخم کتان میتوان به ضد چروک بودن، بالا بردن خاصیت ارتجاعى پوست، بستن منافذ باز پوست و ترمیم کردن پوست اشاره کرد که در ادامه تمامی خواص رو به شکل کامل بیان میکنیم، جالب است بدانید که تخم کتان سرشار از مواد مغذی میباشد از ویتامین B، ویتامین A، ویتامین E، امگا۳، امگا۶، امگا۹ گرفته تا مواد معدنی و فیبر همین میتونه کمک بسیار زیادی برای شادابی پوست شما داشته باشد که فواید آن را برای پوست عبارت است از :

فواید تخم کتان برای جوانسازی و شادابی پوست

به طور کلی فواید تخم کتان برای پوست عبارتست از:

پاکسازی ناخالصی‌های موجود روی پوست
از بین برنده چین و چروک و کمک به جوانسازی پوست
افزایش درخشندگی و استحکام پوست
جلوگیری از به وجود آمدن جوش و آکنه
بالا بردن رطوبت پوست
لایه‌برداری پوست
پاک کردن چربی‌های اضافی پوست
مراقبت از پوست

separator line

طرز تهیه ماسک تخم کتان

برای تهیه ماسک تخم کتان به یک قاشق چای‌خوری تخم کتان بو داده و سه قاشق چای‌خوری آب نیاز دارید.تخم کتان بو داده را در هاون یا مخلوط‌کن ریخته و پودر کنید؛ سپس آب را به آن افزوده و تا جایی که ماسک حالت چسبناکی به خود بگیرد، هم بزنید و مخلوط کنید. دست‌ها را شسته و ماسک را آرام آرام روی کل صورت خود بگذارید.

ماسک تخم کتان برای شفاف شدن پوست

ماسک تخم کتان برای شفاف شدن پوست

ماسک را مدت یک ساعت روی پوست نگه دارید و بعد با آب گرم صورت خود را بشویید. در نهایت با یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید. لازم است این نکته یادآوری شود که از صحبت کردن در هنگام زدن این ماسک خودداری کنید؛ زیرا خمیر کتان به دلیل خشک شدن؛ باعث ایجاد خطوطی روی پوست شما می‌شود. در ضمن بهتر است برای کسب نتیجه بهتر، این ماسک را هر روز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از خاصیت درخشندگی و نرم‌کنندگی این ماسک برای گردن و دستان خود کمک بگیرید.

نکته: این ماسک تا یک هفته (در یخچال) قابل استفاده است.

طرز تهیه ماسک کتان

بذر کتان دارای دورنگ بوده که یکی زرد طلایی رنگ و دیگری قهوه ای رنگ است. که می توان از هر دو رنگ برای ماسک استفاده کرده و یا یکی از آنها را مصرف کنید. زیرا هر دو نوع از لحاظ خواص یک کار را انجام می دهند.

در ابتدا تخم کتان را در هاون و یا دستگاه میکسر خوب آسیاب کرده تا به صورت پودری در بیاید. سپس مقداری آب روی آن ریخته تا مخلوط به صورت ژله ای در بیاید. این ماسک باید به مدت حداقل یک شبانه روز در یخچال بماند تا به حالت خمیری شود.و بتوان بهتر از آن نتیجه گرفت.

حتما لازم است که تخم کتان با پوستش نگهداری شود. و هر زمان که به تهیه این ماسک نیاز بود آن را آسیاب کنید. در غیر اینصورت اگر تخم کتان را به صورت آماده پودر کرده و نگهداری کرده، دیگر خواصی ندارد. پس بتر است تخم کتان همواره تازه باشد.

ماسک را به مدت یک ساعت بر روی پوست نگه دارید و بعد بشویید. لازم است این نکته یاد آوری شود که از صحبت کردن در هنگام زدن این ماسک خودداری کرده، زیرا خمیر کتان بر روی پوست خشک شده و باعث ایجاد خطوطی در روی پوست شما می شود. و همینطور برای کارآیی و نتیجه بهتر، این ماسک را هر روز استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

۱۵ خاصیت دارویی و درمانی تخم کتان

فواید و نحوه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم

خواص تخم کتان و خاصیت های جالب تخم کتان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits