دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت انگیز فیش اسپا برای سلامت پوست پا
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
پدیکور ماهی : ماهی دکترفیش با نام علمی گاراروفا نوعی از لجن خواران است که برخلاف دیگر ماهی ها از انسان نمی ترسد. این ماهی با مکیدن پوست انسان اعصاب را تحریک می کند و نوعی از ماساژ را ایجاد می کند که نام این ماساژ فیش اسپا نهاده شده است.

فیش اسپا چیست؟

یکی از روش‌های درمانی که امروزه با استقبال زیادی روبرو شده است، روش درمانی فیش اسپا می‌باشد. که از آن افراد به عنوان یک روش درمان پزشکی برای بیماری‌های پوستی و افزایش روند بهبود سلامتی خود استفاده می‌نمایند و یک تجربه بسیار نوین و جدید برای افرادی است که می‌خواهند آرامش را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

همه چیز درباره‌ فیش اسپا (پدیکور ماهی)

پدیکور ماهی که به‌عنوان ماهی آب گرم شناخته می‌شود، در واقع همان فیش اسپا می‌باشد که افراد از آن استفاده می‌کنند. افراد متقاضی پدیکور ماهی پای خود را درون وان آب پر از ماهی‌های کوچک به نام Garra rufa که بومی خاورمیانه، آب شیرین و بدون دندان می‌باشد که از گیاهان دریایی تغذیه می‌کند، قرار می‌دهند.به این نوع از ماهی‌ها، پزشک ماهی نیز گفته می‌شود که از آن‌ها برای مبتلایان به بیماری پوستی از جمله پسوریازیس و زگیل و کالوس استفاده می‌شود.

وظیفه اصلی این نوع از ماهی‌ها این است که به محض آنکه افراد پای خود را درون آب قرار می‌دهند دو تا سه لایه از پوست مرده‌ای که روی پا می‌باشد را می‌خورند و به این ترتیب پوست مرده را از پا جدا نموده و باعث می‌شوند که فرد در پای خود احساس تمیزی بیشتری نماید. از جمله توانایی این نوع از ماهی در دفع و خوردن پوست مرده پا بدون خونریزی و آسیب رساندن به پوست می‌باشد که به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

separator line

مزایای فیش اسپا چیست؟

مزایای فیش اسپا چیست؟

در واقع فیش اسپا به افرادی‌ که از بیماری نقرس و دیابت رنج می‌برند، پیشنهاد می‌شود که این روش به گردش خون افراد کمک می‌کند.بزاق ماهی‌های فیش اسپا حاوی یک آنزیم دیترانول (آنترالین) مفید است.

خوردن پوست مرده پا توسط این ماهی‌ها، موجب تحریک رشد سلول‌های جدید پوست پای افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی می‌شود.از فیش اسپا می‌توانید برای ریلکس کردن پاهایتان استفاده کنید و در نهایت حس آرامش در کل بدن خود را تجربه نمایید.

هنگامی که پای خود را در درون مخزن ماهی فرو می‌برید همه ماهی‌ها به سمت شما حمله می‌کنند و شروع به خوردن پوست پا می‌کنند. این امر موجب افزایش ترشح اندورفین‌ها می‌شود. در واقع انتشار اندورفین‌ها احساس خوشایندی را در شما به وجود می‌آورد.خستگی را از بدن فرد خارج می‌نماید.

روش فیش اسپا موجب می‌شود که بدن شما در پاک‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد و به شما حس یک نوزاد تازه متولد شده را می‌دهد.همچنین از رنگ آب مشخص می‌شود که بخشی از بدن شما در حال پاک شدن است بدین معنا که هرچه آبی که پای شما در آن قرار دارد تیره‌تر شود، در واقع بدن شما تمیزتر شده است.

اگر رنگ آب به قهوه‌ای تبدیل شود در واقع فیش اسپا به پاک شدن بخش کلیه‌های شما در واقع به سم زدایی بدن کمک می‌کند.می تواند برای رفع خستگی، بی خوابی و سردرد مناسب باشد.

separator line

مراقبت‌های پوست فیش اسپا

از جمله کشور‌هایی که برای درمان از آبگرم ماهی استفاده می‌کنند، کشور‌های آسیایی مانند ژاپن، کره، چین، سنگاپور، مالزی می‌باشد.

نکته اصلی و مهم این است که قبل فیش اسپا می‌بایست مراجعین پای خود را توسط پزشک معاینه کنند. این کار برای اطمینان از سلامت خود شخص و دیگر افرادی که از فیش اسپا استفاده می‌نمایند انجام می‌گردد. مراجعین قبل از درمان می‌بایست از عدم وجود عفونت اطمینان حاصل کند.قبل از انجام فیش اسپا پاها کاملا شسته شود.

separator line

فیش اسپا

خواص درمانی فیش اسپا کدام است؟

در واقع ماهی فیش اسپا برای خلاصی از شر پوست‌های مرده می‌باشد.

از فیش اسپا به عنوان یک لایه‌بردار استفاده می‌شود.

تاثیر مثبتی بر بیماران مبتلا به پسوریازیس دارد.

فیش اسپا نقش به سزایی در زیبایی پوست ایفا می‌کند.

به عنوان لایه‌بردار طبیعی برای پوست‌های مرده استفاده می‌شود.

در این صورت پوست شما را نرم و موجب افزایش جذب مرطوب‌کننده می‌شود.

در واقع ماهی Garra rufa به تحریک جریان خون، افزایش گردش خون، تحریک نقاط طب سوزنی، کاهش بوی پا و عفونت‌های قارچی کمک زیادی می‌کند.

موجب کاهش استرس و تنش می‌گردد.

در روشن شدن زخم‌های کهنه تاثیر زیادی دارد.

separator line

مضرات فیش اسپا

از مهم‌ترین مشکلاتی که می‌توان در فیش اسپا دانست این است که متاسفانه نمی‌توان ماهی‌ها را استریل نمود.به دلیل وجود هزینه زیاد ماهی، به تعدا دفعات مکرر برای مراجعین دیگر استفاده می‌شود. که این امر می‌تواند باعث گسترش و انتقال عفونت‌های پوستی در بین مراجعین گردد.در صورتی ‌که در طول یک جلسه خونریزی اتفاق افتاد می‌بایست مرکز درمانی مخزن آب را تخلیه و تمیز کند.

پس از ۴۸ ساعت می‌توان مجدد از ماهی استفاده نمود.در صورت عدم رعایت بهداشت، می‌تواند باعث انتقال ویروس‌هایی از خون مثل HIV و هپاتیت از طریقه فیش اسپا شود.

برای افرادی‌ که مبتلا به بیماری‌های اختلالات خونریزی هستند یا از دارو‌های ضد انعقادی از جمله داروهای هپارین یا وارفارین استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود که از این روش استفاده نشود زیرا ممکن است که در فیش اسپا خونریزی صورت بگیرد.

به طور کلی این وظیفه اصلی هر فردی است که در صورت مراجعه به کلینیک فیش اسپا یا استخرها و سالن‌های آرایش تصمیم بگیرد که آیا خطرات فیش اسپا ارزش انجام این کار را دارد یا خیر، ولی در حالت کلی توصیه‌ای که به شما می‌شود این است که در کلینیکی درمان فیش اسپا را انجام دهید که در این زمینه متخصص باشند تا سلامتی شما حفظ شود. دقت داشته باشید که محلی که شما انتخاب می‌نمایید نکات بهداشتی را رعایت نماید.

از جمله نکات بهداشتی که مراکز ارائه دهنده خدمات فیش اسپا باید آن‌ها رعایت نمایند می‌توان به تعویض آب آکواریوم فیش اسپا اشاره نمود. اگر تمام نکات بهداشتی رعایت شوند تضمین می‌کنیم که با انجام فیش اسپا به آنچه که می‌خواهید برسید و از این تجربه بی نظیر لذت ببرید.

همچنین بخوانید:

آیا می دانید پدیکور و مانیکور چه تفاوتی با هم دارند ؟

۱۰ راهکار خانگی برای از بین بردن قارچ ناخن پا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits