دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان ورم و خارش بعد از انجام تاتو خط چشم

درمان سریع التهاب چشم بعد از تاتو خط چشم

درمان ورم و خارش بعد از انجام تاتو خط چشم
96
زمان مطالعه: 9 دقیقه
بعد از انجام تاتو خط چشم ممکن است پشت پلک چشمها دچار ورم ، التهاب ، خارش و … شوند ولی کدامیک از این موارد طبیعی و کدام غیر طبیعی هستند و برای کمتر شدن این عوارض چه کاری باید انجام دهیم .

مراقبت های لازم جهت جلوگیری از ورم بعد از تاتو خط چشم

ورم بعد از انجام تاتو خط چشم: بعد از انجام تاتو خط چشم ممکن است پلک ها ورم کرده و قرمز رنگ شوند . این ورم و قرمزی در حد کم کاملا طبیعی است و معمولا بعد از گذشت سه یا چهار روز از بین می رود ولی اگر قسمت تاتو شده دچار خونریزی شد یا مدت التهاب طولانی مدت شد حتما به پزشک مراجعه کنید ولی اگر التهاب و ورم قسمت تاتو شده در حد طبیعی باشد می توانید با رعایت موارد زیر روند بهبود را تسریع کنید:

1- از زمان انجام تاتو خط چشم به مدت سه روز از شستن چشمها خودداری کنید.

2- برای کاهش التهاب پلکها در 24 ساعت اول بعد از انجام تاتو خط چشم از کمپرس یخ استفاده کنید . برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد بر روی پلک ها قرار دهید .سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید چون ممکن است باعث سردرد شود.

3-از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید (روزی سه بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد ویتامین آ را بر روی قسمت تاتو شده بمالید) .

4- از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد هیدروکورتیزون چشمی روی قسمت تاتو شده بمالید )

4- ممکن است در چند روز اول قست تاتو خط چشم دچار خارش شود از خاراندن قسمت تاتو شده خودداری کنید.

5- به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

6- تا زمان بهبودی کامل تاتو خط چشم از قرار گرفتن در مقابل آفتاب اجتناب کنید.

نکته: در صورتیکه دارای پوست چربی هستید میزان و دفعات استفاده از پمادها را کمتر کنید .

درمان ورم و عوارض بعد از تاتو چشم

خارش بعد از انجام تاتو خط چشم

خارش بعد از انجام تاتو خط چشم کاملا طبیعی است . در این حالت از خاراندن چشم ها جدا خودداری کنید زیرا با خاراندن چشم روند بهبود تاتو خط چشم را طولانی تر می کنید برای کم شدن خارش می توانید از پماد ویتامین آ چشمی یا پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید.(اگر قبل از استفاده پماد را درون یخچال قرار دهید برای کاهش خارش موثر تر است)

مدت زمان بهبود تاتو خط چشم

مدت زمان بهبودی تاتو خط چشم برای افراد مختلف ، متفاوت است اما معمولا این زمان بین 3 تا 10 روز طول می کشد . یکی از نشانه های اصلی برای اینکه بفهمید تاتو خط چشم خوب شده است یا نه ، کاهش التهاب بر روی پلکهاست زمانیکه این التهاب کاملا از بین رفت یعنی تاتو خط چشم کاملا خوب شده است.

انواع تاتو خط چشم

کسانی که تاتو خط چشم انجام می دهند، در مورد انتخاب تاتو برای چشم چنین پیشنهاد می دهند:

۱- اگر چشمان درشتی دارید

تاتو خط چشم پهن کاملا برای شما برازنده است و چشمان شما جذابتر می کند البته اگه می خواهید چشمانتان کوچکتر و گردتر نمایش داده شود بهتر است از تاتو خط مژه که در داخل چشم کشیده می شود استفاده کنید(بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

۲- اگر چشمان گود رفته دارید

یک تاتو خط چشم باریک و ظریف می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (تاتو خط مژه چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی برای شما نیست)

۳- اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید

یک تاتو خط چشم پهن در بالای پلک ها می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

۴- اگر چشمان ریزی دارید

برای درشت جلوه کردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن؛ چون به‌طور کلی وقتی تاتو خط چشم پایین را انجام می دهید چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند.

۵- اگر چشمان با فاصله دارید

بهتر است از خط‌چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید، یعنی خط‌چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید این کار باعث می‌‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد چون تاتو خط‌ چشم این فاصله را می‌پوشاند.

۶- اگر چشمانی نزدیک به هم دارید

شما نباید تاتو خط‌ چشم‌ تان را از ابتدا بکشید بهتر است از خط‌چشم نیمه استفاده کنید یعنی از نصف پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم‌ها بیشتر جلوه کند.

۷- اگر چشمان گردی دارید

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده‌تر به‌ نظر برسد و گردی آن را بپوشاند.

ورم و خارش بعد از تاتو خط چشم

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

۱- تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن چشم ها خودداری کنید.

۲- به مدت ۲۴ ساعت کمپرس یخ بر روی پلک ها بگذارید.برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد روی پلک ها قرار دهید سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید که باعث سردرد شود.

۳- از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی ۳ بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید)

۴- از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید )

۵- از خاراندن و کندن های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.

۶- به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

تزریق واکسن هپاتیت B نیز پیش از تاتو کردن احتمال ابتلای شما را به این بیماری می کاهد.پس از تاتو هم باید با استفاده از کرم های آنتی بیوتیک پوست را ضدعفونی کنید یا با پانسمان مدتی آن را پوشیده نگه دارید و تا زمان بهبود نسبی زخم ها زیر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.البته فکر تاتوی خطرناک خط چشم را برای همیشه از ذهن تان دور کنید که بسیار خطرناک و پرعوارض است.

ورم چشم بعد از تاتو

بسیاری از خانم‌ها برای این‌که خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند خط چشم را روی چشم‌های‌شان تاتو کنند، غافل از این‌که این تصمیم در کنار زیبایی ظاهری که ممکن است در چهره آن‌ها ایجاد کند یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال پردردسرترین شیوه‌های تاتو است.مشکل اصلی هم از آن‌جا ناشی می‌شود که آرایشگری که این کار را انجام می‌دهد، از ساختمان چشم و بافت‌های حساس آن هیچ‌گونه آگاهی ندارد و همین بی‌اطلاعی باعث می‌شود هنگام وارد کردن سوزن به پشت پلک، همیشه احتمال آسیب به بافت‌های چشمی وجود داشته باشد.چنانچه سوزن خیلی عمقی در بافت پلک وارد شود، احتمال پارگی پلک و آسیب دیدن بافت‌های کره چشم را به‌دنبال خواهد داشت. این همه ماجرا نیست چون در بهترین شرایط حتی وارد‌شدن رنگ تاتو به داخل چشم هم می‌تواند حساسیت‌های چشمی را در پی داشته باشد.به طور کلی آلرژی بعد از تاتو با تورم متوسط تا شدید پلک ها، قرمزی چشم و خارش آن ها بروز می کند و بدون مداخلات پزشکی نیز درمان نمی شود.متاسفانه گاهی نیز انجام تاتوهای چشمی بر بینایی افراد تاثیر می گذارد به طوری که حتی موارد منجر به نابینایی ناشی از تاتوی خط چشم هم در کشورمان گزارش شده است.بنابراین بهترین حالت این است که از تاتو خط چشم روی پلک‌ها منصرف شوید چون مشکلات احتمالی تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با زیبایی ظاهری نیست.

حتماً بخوانید:
تاتوی چشم و خطرات وحشتناک آن

تاتوی چشم و خطرات وحشتناک آن

تاتوی چشم و خطرات وحشتناک آن هشدار بسیار جدی و خطرناک در مورد تاتوی چشم برای شما عزیزان: ▪ استفاده از تاتو برای چشم از کی شروع شد؟ بیش از ۴ هزار سال…

درمان ورم چشم بعد از تاتو

به گفته ی بعضی ها آرایش دائمی مزیت های زیادی دارد و شما با این کار در زمان صرفه جویی می کنید و به نوعی شما زیبایی همیشگی خواهید داشت و در طولانی مدت در هزینه هم صرفه جویی خواهید کرد.پس از انجام تاتو یا همان آرایش دائمی می بایستی تمامی نکات بهداشتی را رعایت کرد و با توجه به نوع تاتو مدت زمان تجویزی دکتر برای عدم آرایش را بطور کامل رعایت کرد. برای این کار باید محل مورد نظری را که تاتو کرده اید پاک و مرطوب نگه دارید. قبل از لمس کردن محل مورد نظر دست خود را کاملا شست و شو داده تا از عفونت جلوگیری شودتوجه داشته باشید که معمولا پس از تاتو، محل مورد نظر ورم کرده و پس از مدتی این ورم بهبود می یابد. شما می توانید برای کاهش دادن تورم ایجاد شده از کیسه یخ استفاده کنید

مدت زمانی که معمولا طول می کشد تا تاتو در قسمت های مختلف بهبود یابد متفاوت است :

  • تاتوی لب: ۲۱ روز
  • تاتوی خط چشم: ۵ روز
  • تاتوی ابرو: ۵ روز


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (96 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits