دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه استفاده از نمک دریا و جوش شیرین برای اسکراب پوست
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اسکراب نمک دریا و جوش شیرین یک معجزه برای پوست شما . با اسکراب نمک دریا و جوش شیرین میتوانید جوش و جای جوش را از روی صورتتان محو کنید .

مصرف نمک دریا و جوش شیرین

در بدن ما، املاح و مواد مغذی زیادی وجود دارند. بسیاری از این املاح در آب دریاها و اقیانوس ها هم وجود دارند. به همین دلیل است که نمک دریایی می تواند در ایجاد تعادل زیبایی و بازسازی بدن و پوست آن تاثیر زیادی داشته باشد. یکی از تفاوت های نمک دریا و نمک عادی، وجود املاح بیشتر است.در نمک دریا، املاحی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد.

همه این املاح نقش عمده ای در سلامت و کارکرد پوست بازی می کنند. هرگاه تعادل میزان املاح پوست شما بر هم خورد، علائمی نظیر خشکی، قرمز شدن و خارش پدیدار می شود. این اختلالات با سرد شدن هوا تشدید می شوند.

استفاده از نمک دریایی به عنوان یک محصول زیبایی علاوه بر اینکه مقاومت پوست شما را افزایش می دهد، بلکه از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند و آب رسانی به پوست را تسهیل می کند.عسل و نمک هردو دارای ویژگی ضدالتهاب هستند.

همین خاصیت، قرمزی و جوش های پوست را التیام می بخشد. آنها همچنین موجب ایجاد تعادل در تولید چربی پوست می شوند و به لایه هایی از پوست که به آب بیشتری نیاز دارند، رطوبت می رساند.

لایه برداری پوست با نمک دریا

نحوه استفاده از نمک دریا و جوش شیرین

یکی از خواص نمک دریا برای پوست، کوچک کردن منافذ عمیق پوست است. نمک دریا بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری ها تعادل ایجاد می کند. باکتری هایی که باعث جوش و آکنه می شوند. برای استفاده از این خاصیت نمک دریا باید یک قاشق چای خوری نمک دریا را با 114 گرم آب گرم در یک بطری بریزید.

سپس آن را آنقدر هم بزنید تا نمک دریا خوب در آب حل شود، حالا باید این محلول را روی صورت تمیز و خشک اسپری کنید. این محلول نباید وارد چشم تان شود. روزی دو بار این کار را انجام دهیدتا کم کم نتیجه را بگیرید.

اسکراب نمک دریا و جوش شیرین

برای تهیه این ماسک باید جوش شیرین، نمک، ماست، پودر گل بابونه (خاصیت ضدالتهاب و عفونت) و رازیانه (خاصیت ضدلک) را کنار بگذارید. همگی موارد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا ماسک جوش شیرین و نمک دریا آماده شود. آیا می خواهید با تهیه یک بار این ماسک برای روزهای آینده (حداکثر تا سه روز ) هم ذخیره کنید تا دوباره زمانی از شما گرفته نشود؟ اگر پاسختان مثبت است.

کافی است تا جوش شیرین، نمک و پودرها را در ظرفی دربسته با هم ترکیب و نگهداری کنید. سپس، هر زمانی که خواستید روی پوستان ماسک بگذارید، کمی از مواد درون ظرف را بردارید و ماست را به محتویات آن اضافه کنید. بعد از این که مخلوط مورد نظر را به صورتتان زدید، اجازه دهید تا این ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. ماسک جوش شیرین و نمک دریا را می توانید به عنوان لایه بردار و پاک کننده پوست، هفته ای دو بار مورد استفاده قرار دهید.

منظور از لایه برداری همان از بین بردن سلول های مرده پوست است که باعث شفافیت پوست می شود. نمک یک لایه بردار طبیعی و ملایم است.به منظور باز کردن منافذ قبل از لایه برداری یک سوم فنجان نمک را در یک قابلمه کوچک از آب جوش بریزید. صورت تان را ده دقیقه در معرض بخار آن قرار دهید. سپس یک قاشق نمک دریایی را با یک چهارم فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. آن را به روی پوست صورت خود بمالید و به حالت دورانی ماساژ دهید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

اسکراب پوست با جوش شیرین

خواص نمک دریایی برای پاکسازی پوست:

اگر می خواهید که پوست تمیز و خوبی داشته باشید، داشتن نمک دریا در وان حمامتان به شما کمک زیادی می کند. از آنجا که نمک دریا شامل مواد معدنی خوبی است، پس موجب کمک به ارتقای رطوبت پوست و پاکسازی پوست از سموم می شود. چیزی که بسیار خوب است، این است که پوست را به خوبی هیدراته نگاه می دارد.

برای راهنمایی، شما می توانید نمک را به آب گرم اضافه و آن را در آب حل کنید. سپس بگذارید 15 الی 30 دقیقه در آب خیس بخورد. راه دیگری که می توانید انتخاب کنید، مخلوط کردن نمک با روغن زیتون در یک خمیر ضخیم است. در نتیجه، شما می توانید به آرامی خمیر را بر روی پوست خود بمالید. از این رو، با به کار بردن نمک دریا به عنوان یک ماساژ برای بدنتان، از دیدن نتیجه ی زیبای آن شگفت زده خواهید شد.

نمک دریایی برای از بین بردن آکنه:

از آنجا که نمک دریا به عنوان یک سم زدای خوب عمل می کند، پس برای از بین بردن آکنه از روی پوست بسیار مفید است. همچنین این فایده با آن عملکرد نمک دریا که سموم را از پوست می زداید، در ارتباط است.

علاوه بر آن با توجه به وجود گوگرد در نمک دریا، پس بسیار برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و جوش های به جا مانده از آکنه؛ ارزشمند خواهد بود.

نمک دریا برای کاهش حلقه های تیره های دور چشم:

داشتن نمک دریا به عنوان شستشوی چشم ممکن است گزینه خوبی باشد. محلول نمک دریا می تواند به کاهش حلقه های تیره کمک کند. در این جا، نمک دریا میتواند به از بین بردن پف های دور چشم ها کمک کند. این فایده همچنین با آثار آرامش بخش نمک دریا نیز در ارتباط است. علاوه بر آن، اگر از این نمک طبیعی استفاده کنید، بنابراین می توانید با چشم های پاندایی خود خداحافظی کنید!!!

خواص جوش شیرین : ۷۱ کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits