دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 خاصیت جادویی عسل مانوکا برای پوست
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آیا از خواص بینظیر عسل مانوکا برای پوست مطلع هستید ؟ با ما همراه باشید تا شما را با این معجزه گر پوست آشنا نماییم.

عسل مانوکا چه خواصی برای پوست دارد ؟

آیا تا به حال درمورد عسل مانوکا شنیده اید ؟ این عسل، یک ماده طبیعی است که می تواند سلامت پوست را تأمین نماید. استفاده از این ماده بسیار مفید است و طرفداران زیادی دارد.

حتی در برخی موارد می تواند به بهبود بیماری های پوستی و زخم ها نیز کمک نموده و آن ها را سریع تر درمان کند. همچنین عسل مانوکا می تواند التهابات پوستی را نیز برطرف نماید.

عسل مانوکا چیست ؟

یکی از انواع عسل های طبیعی، عسل مانوکا است. این عسل از بوته های گل مانوکا تهیه می شود. معمولا این بوته ها در مناطق نیوزیلند و استرالیا یافت می شوند. خواص عسل مانوکا بیشتر از سایر عسل هاست.

عسل مانوکا دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و خاصیت درمانی دارد. همچنین نسبت به عسل معمولی، مغذی تر است. استفاده از عسل مانوکا برای پوست هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی است و در هر دو حالت خواص بسیاری برای پوست دارد.

عسل مانوکا برای پوست

عسل مانوکا چه خواصی برای پوست دارد ؟

مزایای عسل مانوکا برای پوست

1. خواص ضد التهابی عسل مانوکا برای پوست

یکی از خواص عسل مانوکا برای پوست، خاصیت ضدالتهابی آن است. این خواص آنقدر زیاد است که حتی می تواند اثرات زخم را نیز کاهش دهد. از جمله اثرات ضد التهابی این عسل برای پوست کاهش عفونت جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه است.

این جوش ها از پاره شدن دیواره فولیکول که در آن عفونت رخ می دهد، ناشی می شود. این پارگی گاهی موجب ایجاد زخم می شود. معجزه عسل مانوکا در این مورد این است که التهاب مربوط به عفونت را به حد چشمگیری کاهش می دهد.

کاهش عفونت سبب می شود تا جوش ها بدون ایجاد زخم بهبود یافته و بافت های آن نقطه ترمیم یابند. همچنین سبب می شود تا محل زخم کاملا بهبود یافته و تمام آکنه ها از بین بروند و پوست جوان بماند.

2. خواص ضد باکتری و ضد میکروبی عسل مانوکا برای پوست

شاید تا به حال درمورد خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی عسل های معمولی شنیده اید اما جالب است بدانید که عسل مانوکا دارای خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی بیشتری نسبت به عسل های معمولی است.

این نوع عسل حاوی آنزیم هایی با غلظت بسیار است به همین دلیل قدرت بیشتری برای مقابله با میکروب ها دارد. همچنین مقدار قند موجود در این عسل سبب توقف رشد میکروب ها می شود.

پس در واقع عسل مانوکا می تواند پوست شما را از تمامی میکروب ها پاک کرده و آن را ضدعفونی نماید.

عسل مانوکا چه خواصی دارد

فواید عسل مانوکا برای پوست

3. خواص عسل مانوکا برای پوست: سرشار از آنتی اکسیدان

یکی از مسائلی که سبب بروز آسیب به سلول های شما می شود و پیری زودس و تومورها را به دنبال دارد، رادیکال های آزاد است. اما این رادیکال های آزاد از کجا سرچشمه می گیرند ؟

امروزه با صنعتی شدن زندگی، عوامل داخلی و خارجی مثل دود، اشعه ماوراء بنفش، غذاهای ناسالم، علف کش ها، اشعه و … بسیار زیاد شده و همین امر موجب ایجاد رادیکال های آزاد می شود.

برای اینکه آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برسانید، می توانید از موادی که آنتی اکسیدان بالا دارند استفاده نمایید. یکی از مفیدترین مواد طبیعی برای این کار، عسل مانوکا است.

این عسل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می تواند به خوبی با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از سلول های پوستی شما محافظت نماید. همچنین این آنتی اکسیدان ها می توانند به تغذیه پوست شما نیز کمک شایانی کنند.

4. خواص مرطوب کننده عسل مانوکا برای پوست

یکی از خواص جادویی عسل مانوکا برای پوست، خاصیت مرطوب کنندگی آن است. این نوع عسل رطوبت محیط را جذب کرده و آن را حفظ می کند. همچنین موجب می شود تا پوست شما همانند پنبه نرم و لطیف شود.

عسل مانوکا با خاصیت مرطوب کنندگی مانع از ایجاد خشکی بر روی پوست شما می شود.

عسل مانوکا برای صورت

مرطوب کردن پوست با عسل مانوکا

5. رفع محل زخم و سوختگی از خواص عسل مانوکا برای پوست

یکی از استفاده های رایج عسل مانوکا، به دلیل خاصیت آن در تسکین و بهبودی سوختگی و زخم های روی پوست است. همانطور که در بالا ذکر شد، این عسل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی زیادی دارد و می تواند زخم ها را ضدعفونی کند.

عسل مانوکا رشد بافت ها را افزایش داده و موجب تسریع روند بهبودی و کاهش درد می شود. همچنین این ماده طبیعی به طور معجزه آسا به شکل یک سد محافظ، از بروز عفونت ها جلوگیری می کند و علت این امر خاصیت ویسکوزیته و مرطوب کنندگی آن است.

خواص عسل مانوکا

عسل مانوکا برای رفع جای زخم

6. فواید عسل مانوکا برای پوست: کمک به پاکسازی پوست

اگر به دنبال ماده ای طبیعی برای از بین بردن لکه ها و پاکسازی پوست هستید، عسل مانوکا می تواند بهترین انتخاب باشد. این عسل خاصیت ضد التهابی داشته و پوست ملتهب را تسکین می دهد.

همین امر سبب می شود تا لکه های پوستی از بین رفته و پوست پاکسازی شود. یکی دیگر از خواص عسل مانوکا برای پوست، داشتن اسید آمینه هایی است که می تواند سلول های مرده ی پوست را از بین برده و منافذ پوست را پاکسازی نماید.

عسل مانوکا

عسل مانوکا برای پاکسازی پوست

7. کند شدن علائم پیری از خواص عسل مانوکا برای پوست

پوست سالم نیاز به کلاژن سالم دارد. برای این کار نیاز به موادی است که با آن رشد کلاژن های پوستی را افزایش داد. عسل مانوکا می تواند رشد کلاژن را تحریک نموده و شما را در رسیدن به پوستی سالم، جوان و محکم یاری نماید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits