دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز ساخت سه مدل کره بدن خانگی با تأثیر جادویی
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کره بدن یکی از محصولات مراقبتی است که شما عزیزان می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. با ما همراه باشید تا شما را با طرز ساخت کره بدن یا بادی باتر خانگی آشنا نماییم.

بادی باتر خانگی

کره بدن تفاوت هایی با لوسیون بدن دارد؛ کره بدن نسبت به لوسیون ها غلیظ تر، سنگین تر و غنی تر است. دیرتر جذب پوست می شود اما ماندگاری آن بیشتر است.

از این محصول برای تغذیه، نرم کردن و مرطوب کردن پوست استفاده می شود و می تواند برای درمان پوست های کاملا خشک و حتی ترک خورده بسیار مفید باشد. نسخه خانگی کره بدن، سرشار از مواد طبیعی است که حتی خشک ترین پوست ها را نیز آبرسانی و احیا می کند.

نسخه خانگی کره بدن به سه ماده طبیعی نیاز دارد. (و یا ۴ ماده طبیعی که می توانید یک مورد آن را اختیاری اضافه و یا حذف نمایید). اما این یک روش دقیق نیست و ترکیبات زیادی را متناسب با نیاز و خواسته پوست شما می توان به آن اضافه نمود.

اگر می‌خواهید از مواد طبیعی برای تغذیه پوستتان استفاده کنید بهتر است برای ساخت کره بدن خانگی دست به کار شوید.

نحوه ساخت کره بدن خانگی

چگونه در خانه کره بدن بسازیم ؟

روش ساخت کره بدن مرطوب کننده در خانه

مواد لازم برای تهیه کره بدن مرطوب کننده:

  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • ½ فنجان روغن جوجوبا
  • اسانس انتخابی (اختیاری)
  • مخلوط کن
  • ظرف شیشه ای

مراحل ساخت کره بدن مرطوب کننده خانگی:

برای ساختن کره بدن مرطوب کننده روغن نارگیل را در ظرفی ریخته و با حرارت بسیار بسیار کم (حتی در حد باد سشوار) آن را ذوب کنید. سپس روغن جوجوبا را به مرور به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید؛ تا مخلوطی کاملا یکدست حاصل شود.

برای کیفیت بهتر مخلوط و سادگی کار می توانید این کار را با مخلوط کن برقی هم انجام دهید. کره بدن شما آماده است. البته ممکن است از بوی این ترکیب خیلی لذت نبرید. بنابراین پیشنهاد می کنیم حدود 15 الی 20 قطره اسانس مورد علاقه خود را نیز به آن اضافه کنید.

نکته: اگر باردار هستید بهتر است از خیر اسانس بگذرید. چراکه اسانس ها روغن هایی بسیار متمرکز هستند و ممکن است برای جنین عوارضی داشته باشد.

نکته 2: همینطور پیشنهاد می کنیم در مرتبه اول مقداری از کره بدن مرطوب کننده را در قسمت کوچکی از بدن تست کنید. چراکه در موارد معدودی افراد به این ترکیب حساسیت نشان می دهند.

نکته 3: این کره را در یک ظرف شیشه ای در بسته و در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد (ترجیحا در یخچال) نگهداری کنید.

طرز تهیه کره بدن

طرز تهیه بادی باتر خانگی

نحوه ساخت کره بدن با روغن بادام

مواد لازم برای تهیه بادی باتر روغن بادام:

  • شی باتر: ۱ پیمانه
  • روغن نارگیل: ۱/۲ پیمانه
  • روغن بادام: ۱/۲ پیمانه
  • روغن ضروری مثل روغن اسطوخودوس: ۳۰ قطره (اختیاری)

برای تهیه کره بدن خانگی مراحل زیر را دنبال نمایید:

شی باتر و روغن نارگیل را به روش بنماری روی حرارت غیرمستقیم ذوب نمایید. یک قابلمه را تا نیمی از آن پر از آب نمایید و سپس، مخلوط شی باتر و روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید و درون قابلمه قرار دهید. بعد از ذوب شدن، از روی حرارت بردارید و ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید تا خنک شود.

روغن بادام و روغن ضروری را اضافه نمایید و سپس، صبر کنید تا روغن ها کمی خود را بگیرند و به حالت جامد (کمی) تغییر شکل دهند.

در این مرحله از همزن دستی و یا برقی استفاده نمایید و با همزن ترکیب را برای مدت چند دقیقه بزنید (تا زمانی که ترکیب به قوام کره برسد). کره به دست آمده را به شیشه تمیزی منتقل نمایید.

کره بدن خانگی را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید تا دمای بدن شما روغن های موجود در کره را ذوب کند. برای داشتن پوستی نرم و مرطوب بعد از بیرون آمدن از حمام از کره بدن خانگی خود استفاده نمایید.

چگونه کره بدن درست کنیم

چگونه در خانه بادی باتر درست کنیم ؟

طرز تهیه کره بدن کاکائو

مواد لازم برای تهیه کره بدن کاکائو:

  • یک‌ دوم فنجان کره کاکائو
  • یک‌دوم فنجان شی‌باتر
  • یک فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه کره بدن کاکائو:

یک ظرف مناسب برای گذاشتن روی شعله گاز انتخاب می‌کنیم. مقداری آب داخل آن می‌ریزیم و شعله را زیاد می‌کنیم تا جوش بیاید. سپس ظرف چینی نشکنی را درون ظرف روی شعله قرار می‌دهیم.

سپس کره کاکائو،‌ شی‌باتر و روغن نارگیل را درون ظرف می‌ریزیم و منتظر می‌مانیم تا مواد روی حرارت بخار آب ذوب شوند. سپس ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم و صبر می‌کنیم تا سرد شود. بعد آن را در یخچال می‌گذاریم تا مواد ببندد.

سپس مواد را با یک همزن برقی می‌زنیم. در صورت دلخواه کمی پودر صابون رنگی داخل مواد می‌ریزیم و دوباره آنها را هم می‌زنیم تا شکل خامه‌ای پیدا کند. بعد آن را در ظرف کوچک شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این کره بدن خانگی را ظرف مدت دو تا سه ماه استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits