دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید معجزه آسای ماسک کاهو برای زیبایی و سلامت پوست
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ماسک کاهو و خواص بی نظیر آن برای شادابی پوست : کاهو از موادی است که با چین و چروک پوست مبارزه می کند استفاده از ماسک کاهو در جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و به پوست زیبایی دو چندان می دهد.

خواص ماسک کاهو برای جوانسازی پوست صورت

کاهو یکی از سبزیجات برگ سبز به دلیل دارا بودن ویتامین A باعث افزایش گردش خون در پوست صورت شده و همچنین فیبر موجود در کاهو به طور طبیعی موجب درخشان تر و شاداب تر شدن پوست صورت می شود.بدین منظور دلگرم این بخش از اخبار زیبایی و آرایش را به ارائه مطالبی در مورد خواص ماسک کاهو اختصاص داده است. در ادامه ی مطلب می توانید روش تهیه انواع ماسک صورت کاهو را برای رفع مشکلات پوستی بخوانید.

خواص ماسک کاهو برای رفع چین و چروک پوست

متخصصان می گویند کاهو سرشار از ویتامین های A B و Cو املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود.

ماسک کاهو و خواص بی نظیر آن برای پوست

ویتامین های A B و Cو املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس ، این املاح به ویژه منگنز و روی از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.کاهو خاصیت خنک کنندگی دارد و برای آفتاب سوختگی مفید بوده و قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می دهد و همچنین مصرف آن به صورت لوسیون در رفع جوش صورت موثر است.از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود. امروزه ماسک کاهو در میان افرادی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می دهند، طرفداران بسیاری دارد.

خواص ماسک کاهو برای شادابی پوست

خواص ماسک کاهو برای پوست های خشک

این ماسک، پوست شما را نرم و لطیف می کند و ویژه کسانی است که دارای پوست بسیار خشکی هستند.

مواد لازم برای این ماسک عبارتند از : یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری آبلیمو تازه. برای تهیه این ماسک ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید و بکوبید. سعی کنید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و در میان قطعات خردشده کاهو بماند.روغن زیتون را به کاهو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و در آخر آبلیمو اضافه کنید و آن قدر مخلوط کنید تا آبلیمو نیز با مواد ماسک یکی شود. سپس مواد این ماسک را به آهستگی با انگشت روی صورت (به غیر از دور چشم ها) بمالید به طوری که یک لایه کامل روی پوست را بپوشاند.دقت کنید مواد ماسک از روی پیشانی داخل چشم سرازیر نشود، چون به علت داشتن آبلیمو دچار سوزش چشم می شوید. بعد از ۱۵دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

خواص ماسک کاهو برای رفع التهابات پوست

این ماسک کاهو برای از بین بردن جوش های صورت و التهاب آنها مناسب است. مواد لازم برای این ماسک عبارتند از: یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری آبلیمو.برای استفاده از این ماسک کاهو را رنده یا کاملا ریز خرد کنید. گلاب و آبلیمو را به کاهو اضافه و خوب مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۵دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.علاوه بر آنچه گفته شد، می توانید از برگ های دورریختنی کاهو نیز ماسک تهیه کنید.برگ های روی کاهو را که آفتاب خورده (که به آنها در اصطلاح زنگ زده می گویند) و برای خوردن مناسب نیست، جدا و پس از شست وشو مقداری آب به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید سپس بعد از خنک شدن به مدت ۲۰ دقیقه برگ های کاهو را روی پوست قرار داده و آب آن را به صورت و گردن خود بمالید. اگر هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید، پوست نرم و شادابی خواهید داشت.

ماسک صورت ضد چین و چروک کاهو ، عسل :

4 یا 5 برگ کاهو را به مدت 10 دقیقه در میکسر بریزید. یک فنجان شیشه ای یا سرامیک بردارید ( فنجان پلاستیکی نه). دهان فنجان شیشه ای را با یک تکه پارچه ابریشمی بپوشانید و عصاره را در لیوان بریزید.پوشش پارچه ای ابریشمی را از شیشه بردارید یک قاشق چای خوری پر از عسل طبیعی و عصاره کاهو را مخلوط کنید بگذارید در دمای اتاق به مدت پنج دقیقه خنک شود آن را با خاک رس مخلوط کنید و روی صورت بمالید می توانید یک نعناع برای تازگی اضافه کنید.این ماسک ضد چین و چروک عسل و کاهو یک عامل ضد اکسیدان است که می توانید چین و چروک روی صورت خود را در طول یک هفته از بین ببرید.

حتماً بخوانید:
با این ۱۰ ماسک جادویی پوستی جوان و بی نقص داشته باشید

با این ۱۰ ماسک جادویی پوستی جوان و بی نقص داشته باشید

چین و چروک و خط اخم و خنده، علائمی هستند که افراد را نگران پیر شدن می کنند. اما با راهکارهایی می توان این مشکل را رفع نموده و پوستی صاف و جوان داشت.…

ماسک صورت کاهو و هویج :

این ماسک صورت نرم کننده و در عین حال نیروبخش شامل ترکیبات طبیعی ضد جوش صورت، با اضافه کردن دو محصول عالی تابستان، کاهو و هویج می باشد سبزیجات برگ سبز به خاطر توانایی خود مشهور هستند هویج حاوی سطوح بالایی ازکاراتوئن هستند که در بازسازی سلول های پوست کمک می کنند در حالی که سپر محافظ در برابر نور فرابنفش تشکیل می دهند (مسئول سرطان های خاص ) .

طرز تهیه ماسک:آماده سازی ماسک بر پایه مخلوط کردن 1 فنجان پودر گل به همراه 1 / 4 فنجان آرد ذرت، 1 قاشق سوپ خوری جو دوسر، 1 قاشق سوپ خوری پودر شیر خشک و 2 قطره روغن اسانس را آماده کنید. سپس 1 قاشق سوپ خوری ماسک را در یک کاسه بریزید، 1 قاشق سوپ خوری هویج و کاهو له شده را اضافه کنید .

ماسک کاهو برای روشن کردن پوست صورت

علاوه بر ماسک کاهو از چه ماسکی می توان برای جوانسازی استفاده کرد؟

ماسک های زیبایی دیگر با مواد طبیعی به غیر از کاهو

درمان خانگی لیمو می تواند کمک کند لک های قدیمی را از بین ببرید: برش لیمو را به آرامی روی صورت بگذارید، همچنین هر جا که رشد لکه های سالخورده و چین و چروک روی پوست را مشاهده می کنید. آن را به مدت یک ساعت قبل از حمام، روی دمای بدن خود خنک نگه دارید. هنگام استفاده از آن در زمان عصر بهترین نتیجه را خواهید داشت.

خیار : یکی از اعضای مشهور خانواده کدو حاوی ویتامین ث و پر از سیلیکا است همه ما می دانیم خیار طراوت دارد و پوست را مرطوب می کند این میوه نیز به شدت قادر به کاهش چین و چروک و سم زدایی در هنگام استفاده از آن است. اضافه کردن آب سرد خیار به ماسک خانگی پوست را نرم می کند و به طور طبیعی اسیدی است.

طرز تهیه ماسک:در یک مخلوط کن یک فنجان آرد جو دو سر را همراه با 1 قاشق سوپ خوری سبوس گندم آسیاب کنید تا هر دو دانه به پودر خوبی تبدیل شوند.سپس آن ها را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری ماست ساده، 1 1 / 2 قاشق سوپ خوری آب لیمو2 ق خیار ، 2 ق دوغ و یک قاشق چای خوری از برگ های نعناع تازه خرد شده را اضافه کنید.این ماسک را ترکیب کنید تا زمانی که قوام بیاید، در نهایت آن را برای تمیز کردن پوست به کار ببرید و به هر یک از ترکیبات اجازه دهید تا به مدت حداقل 15 دقیقه روی صورت بماند.

حتماً بخوانید:
آشنایی با انواع کاهو و خواص آن ها

آشنایی با انواع کاهو و خواص آن ها

کاهو انواع مختلفی دارد که همه ی انواع آن خواص بسیاری برای بدن دارند. در این مطلب می خواهیم شما را با انواع مختلف کاهو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

گوجه: محصول تابستانی که راه خود را به ادویه جات، سس ها، سالاد پیدا می کند برای محافظت از دی ان ای گلبول های سفید و شایع ترین سرطان ها به وسیله آنزیم های سم زدایی موثر است. گوجه هم حاوی مقدار زیادی کرومیوم است، مواد معدنی که مسئول حفظ سطح قند خون متعادل هستند.

طرز تهیه ماسک:برای آن هایی که با لکه ها پوست مبارزه و منافذ را مسدود می کنند، می توانید از مزایای گوجه فرنگی بهره ببرید، فقط با مالش دادن یک گوجه فرنگی تازه روی پوست اجازه دهید تا 15 دقیقه قبل از تمیز کردن آن باقی بماند.

1 / 2 از یک گوجه فرنگی تازه را با دو قاشق چای خوری آرد جو دو سر همراه با دو قاشق چای خوری ماست ساده و یک قاشق چای خوری خیار تازه رنده شده را با هم مخلوط کنید.

کدو: همان طور که گفته شد مصرف سبزیجات نه تنها خواص گوناگون دارد بلکه برای ظاهر صورت و پوست مفید است. کدو یکی دیگر از این سبزیجات بشمار می رود که برای دیابت مفید است.

طرز تهیه ماسک:1 / 4 یک آووکادو به همراه 1 قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو ( باعث جلوگیری از اکسید شدن می شود در حالی که به تغییر پوست کمک می کند). سپس، 1 / 4 از کدو کوچک را در مخلوط ماسک بریزید و آن را با یک قاشق یکی کنید.

گلاب : گلاب هم یکی دیگر از معجزه های طبیعت است که علاوه بر آرامش عصاب فوایدی هم برای زیبایی دارد به همین سبب در بخش سلامت پوست و موی دلگرم ماسکی را با گلاب به شما معرفی می کنیم:

طرز تهیه ماسک: در کاسه ای کوچک، 2 قاشق سوپ خوری گلاب یا 5 قطره روغن اسانس گلاب را همراه با 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری روغن بادام و 3 قطره روغن ویتامین E. را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید و مخلوط را در پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود ماساژ دهید تا روغن های مرطوب کننده بتوانند به لایه نفوذ کنند. حداقل 15 دقیقه قبل از شستن آن با آب گرم روی صورت بماند تا بهترین تاثیر را بگذارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits