دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر ماسک اسفناج برای پوست و مو

ماسک اسفناج با تاثیر معجزه آسا روی پوست صورت و مو

فواید بی نظیر ماسک اسفناج برای پوست و مو
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ماسک صورت و مو اسفناج : اسفناج جزء سبزیجات پرخاصیتی محسوب می‌شود که می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها مقابله نماید و از طرفی دیگر می‌تواند خاصیتی همانند بوتاکس برای پوست و تاثیر بی نظیری در احیا مو داشته باشد.

سلامت و شادابی پوست و مو با ماسک اسفناج

اسفناج دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است .این سبزی حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A و K ، C ، B1 ، B2 و E و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند منگنز ، روی و آهن است .اسفناج را می توان به صورت خام ، پخته شده ، سالاد ، آب میوه یا به صورت اسموتی مصرف کرد .
اسفناج به درمان مشکلات التهابی کمک و از سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد .علاوه بر فواید نام برده شده ، سرشار از ویتامین های A و C است که هر دو برای تقویت رشد مو بی نظیر هستند و پوست سر را سالم نگه خواهند داشت ، هم چنین سرشار از فولات است که از ریزش مو جلوگیری می کند.
در این قسمت از دلگرم به معرفی چندین ماسک تهیه شده از اسفناج برای رشد و تقویت مو و سلامت پوست خواهیم پرداخت.

ماسک اسفناج برای مو

فواید بی نظیر ماسک اسفناج برای مو

طرز تهیه ماسک اسفناج برای مو : ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند .ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .

مواد لازم :

  • 3 فنجان اسفناج خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رز ماری

طرز تهیه طریقه استفاده :

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود.
ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.


روش درست کردن ماسک اسفناج

چگونه ماسک اسفناج درست کنیم؟

ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم :

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .
ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید.این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.


ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم :

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .
ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید .این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید .

معجزه ماسک اسفناج

روش طلایی برای آماده سازی ماسک صورت اسفناج

طرز تهیه 3 ماسک خانگی برای پوست های حساس

1. ماسک اسفناج و عسل

مواد لازم:

  • پنج عدد برگ اسفناج
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری آب­لیمو( تازه )

طرز تهیه:

برگ­های اسفناج را بشویید و خرد کنید.عسل و آب لیمو را به برگ­های اسفناج اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.ماسک را روی صورت شسته شده بزنید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

نکته: اگر پوست خشک و حساسی دارید یک قاشق آب­لیمو و یک قاشق روغن بادام بزنید.پس از شستن صورت، صورت را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن جوجوبا چرب کنید.

2. معجزه ی ماسک اسفناج و روغن زیتون برای پوست

مواد لازم :

  • دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه ماسک :

برگ­های اسفناج را بشویید و با گوش­ کوب به خوبی له کنید.روغن زیتون را به آاسفناج‌­ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شوند.ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست شسته شده بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

نکته : ماسک اسفناج و روغن زیتون باعث درخشش می­‌شود.

3. فواید ماسک اسفناج و ماست بر روی پوست

مواد لازم:

  • ۱۰ برگ اسفناج
  • سه قاشق غذاخوری ماست (پرچرب )

طرز تهیه :

اسفناج­‌ها را بخارپز کنید.پس از بخارپز شدن، اسفناج‌­ها را با گوشت‌کوب به خوبی بکوبید. اجازه دهید خوب خنک شوند.
ماست را به اسفناج­‌ها اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید.ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست شسته شده بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

نکته :اگر پوست چربی دارید یا زیاد جوش می­زنید، به جای ماست از شیر کم‌چرب استفاده کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits