دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت انگیز ماسک جو بر روی زیبایی و سلامت پوست
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماسک جو : جو در کنار ارزش غذایی بالایی که دارد دارای خواص فراوانی برای پوست نیز می باشد و استفاده از ماسک جو موجب درخشندگی و روشن شدن پوست صورت می گردد.

معجزه ماسک جو برای پوست های کدر و آسیب دیده

آیا تاکنون از فواید جو دوسر برای جوان سازی پوست صورت اطلاع داشتید؟ ما علاوه بر ارائه فواید آن به ارائه چند ماسک صورت خانگی موثر می پردازیم.
بسیاری از افراد در جهان، به خصوص آمریکایی ها و اروپایی ها روز خود را با مصرف یک کاسه جو همراه با میوه ها خشک شروع می کنند. این افراد اکثرا از جوی دوسر به دلیل خواص بیشمارش مانند کاهش کلسترول، بهبود انرژی، کاهش قند خون و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی استفاده می کنند.

درمان آفتاب سوختگی

یکی دیگر از خواص جو دوسر برای پوست و مو درمان آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) است. خواص این ماده به پوست کمک می کند تا سلول های مرده خود را حذف کند.

1 تا 2 فنجان پودر بلغور جوی دوسر (بسته به مقدار آسیب پوستی) را با شیر یا دوغ کافی به شکل خمیر درآورید.
به صورت اختیاری کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.
این خمیر را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید.
15 دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.
یک یا دو بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

ماسک جو دوسر

درمان آکنه با کمک جو دوسر

جودوسر یک درمان عالی برای افرادی است که در معرض آکنه قرار دارند. این ماده کمک می کند تا جذب و حذف چربی بیش از حد پوست که باعث آکنه می شود به درستی انجام شود. علاوه بر این، سلول های مرده پوست را از بین برده و سطح pH پوست را متعادل می کند.

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و همان مقدار عسل را در ½ قاشق غذا خوری آب لیمو و چند قطره روغن چای را به شکل خمیر درآورید.
با یک حرکت دایره ای آن را به آرامی روی مناطق آسیب دیده ماساژ دهید.
چند دقیقه قبل از شستن آن با آب گرم منتظر بمانید.
این ماسک صورت را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

حتماً بخوانید:
10 مزیت معجزه آسای صابون بلغور جو دو سر برای پوست و زیبایی

10 مزیت معجزه آسای صابون بلغور جو دو سر برای پوست و زیبایی

حتما اطلاع داشتید که بلغور جو دوسر به عنوان یک غله رژیمی محسوب می شود و در کاهش وزن و تناسب اندام نقش بسزایی دارد. اما آیا می دانستید که بلغور جو…

لایه برداری پوست

بلغور جو دوسر با توجه به ساپونین های موجود در خود، به عنوان یک عامل طبیعی برای هر نوع پوستی عمل می کند. این ماده می تواند به حذف سلول های مرده پوست، چربی اضافی و سایر ناخالصی ها کمک کند. در واقع، بلغور جو دوسر، یک
عنصر قدرتمند برای اسکراب صورت است.

فواید ماسک جو

کاهش چین و چروک و عوارض پیری

اگر به دنبال فرار از چین و چروک و عوارض بالا رفتن سن هستید، بهتر است حتما این ماسک طلایی را استفاده کنید و در استفاده از آن، مداومت داشته باشید.
مقداری جو دوسر را به شکل پودر درآورید و با کمی شیر و عسل مخلوط کنید. این ماسک
را 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی عالی هم به شدت مرطوب کننده است و هم با لایه‌برداری از پوست و حذف سلول‌های مرده، رطوبت را به عمق پوست منتقل می‎کند و در نتیجه چین و چروک کاهش می‌یابند.
ماسک جوی دوسر برای صورت بسیار مناسب است و بسیاری از خانم ها از ماسک جوی دوسر برای صورت شان استفاده می کنند اگر می خواهید طرز تهیه ماسک جو دوسر برای صورت را یاد بگیرد در ادامه طرز تهیه انواع ماسک جو دوسر را بیان خواهیم کرد.

طرز تهیه ماسک جو دوسر

اگر به یک ماسک روشن‌کننده در زمان کوتاه نیاز دارید، ماسک جو دوسر و سرکه سیب یک راه‌حل مناسب است. این ماسک به عنوان یک ماسک لایه‌بردار شناخته می‌شود و به روشن و سفت شدن پوست هم کمک می‌کند. اگر پوست چرب با منافذ بزرگ دارید، این ماسک شما را در پاکسازی و محو کردن منافذ هم یاری می‌کند.

ماسک جو

ماسک جو، عسل و سرکه سیب را با این روش تهیه کنید:

مقداری جو دوسر خیس شده
1 قاشق عسل
1 یا 2 قاشق سرکه سیب
1 قاشق گلاب

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس نرم روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس با آب سرد یا ولرم پوست را شستشو دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits