دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ۱۰ ماسک انار با تأثیر شگفت انگیز بر پوست
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
انار با خواص فوق العاده خود، باعث رفع جوش و آکنه و همچنین لک های پوستی می گردد. از این رو در این مطلب قصد داریم طرز تهیه 10 ماسک انار با اثرگذاری فوق العاده را معرفی نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

ماسک انار برای داشتن پوست صاف و شفاف

انار هم محافظت کننده ی خوبی برای پوست شما در طی ماه های سرد پاییز و زمستان است، هم مواد مغذی پوست را فراهم می کند و مانع از چروکیدگی پوست می شود. ماسک انار که جوان کننده ی پوست نیز هست، بهتر است زمانی که پوست خشک است و در شرایط تاریکی استفاده شود.

1. ماسک انار برای رفع جوش ها

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و عسل:

  1. یک عدد انار
  2. یک قاشق غذاخوری سر پر عسل

طرز تهیه ماسک انار و عسل:

انار را قاچ کنید و دانه های آن را خارج کرده و در مخلوط کن بریزید، عسل را به آن اضافه کنید و توسط دستگاه کاملا به یکدیگر مخلوط کنید. صورت خود را خیس کنید و این ماسک معجزه آسا را روی پوست خود بمالید تا تمامی صورت را بگیرد، البته مراقب محیط حساس اطراف چشم باشید.

اگر دانه های درشتی از انار باقی مانده است می توانید آن را از ماسک خارج کنید. به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید ماسک انار و عسل روی پوست صورت شما قرار گیرد سپس با آب گرم بشویید تا تمامی ماسک از روی صورت پاک شود. مشاهده خواهید کرد که پوست شما درخشان تر، مرطوب تر و صاف تر از قبل شده است.

ماسک صورت

2. ماسک انار و چای سبز برای روشن کردن پوست

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و چای سبز:

  1. آب انار تازه 4 تا 5 قاشق غذا خوری
  2. آب لیمو تازه 2 قاشق غذا خوری
  3. چای سبزی که تازه دم شده است 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک انار و چای سبز:

همانند ماسک انار و عسل، انار را قاچ کنید، کمی در آب سرد بغلتانید سپس دانه ها را از پوسته انار جدا کنید. با پشت یک قاشق، بر دانه های انار فشار وارد کنید تا آب آن خارج شود. دانه ها را در ظرف نسبتا گودی قرار دهید. چای سبز و آب لیمو را به انار اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

با حرکت دورانی، مخلوط بالا را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. خصوصا در قسمت جوش های سر سیاه تامل بیشتری کنید و ماسک بیشتری بمالید.پس از 10 دقیقه که ماسک روی صورت بود آن را بشویید تا پاک شود.

ماسک ضد جوش

3. ماسک انار و سفیده تخم مرغ

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و سفیده تخم مرغ:

  1. یک قاشق غذاخوری آب انار
  2. یک عدد سفیده تخم مرغ پخته شده
  3. پوست انار

طرز تهیه ماسک انار و سفیده تخم مرغ:

انار را پوست بکنید و پوست آن را به خوبی ریزریز کنید. دانه های انار را فشار دهید تا به اندازه یک قاشق غذاخوری آب انار برای شما به دست آید. یک سفیده تخم مرغ را به پوست انار ریزریز شده و آب انار اضافه کرده و تمامی مواد را به خوبی مخلوط کنید.

حالا ماسک صورت تان آماده است. این ماسک را برای مدت ۱۰ دقیقه روی صورت تان قرار دهید. در این فاصله می توانید به موسیقی آرامش بخشی گوش دهید و منتظر شوید تا این ماسک فوق العاده کارش را به خوبی انجام دهد. در پایان صورت تان را آب سرد بشویید.

ماسک ضد لک

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره ماسک صورت، خواص و انواع آن

۱۰ ماسک انگور فوق العاده برای جوان سازی پوست و رفع چین و چروک

طرز تهیه ۸ ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و شفاف

4. ماسک انار و ماست برای مرطوب نگه داشتن پوست

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و ماست:

  1. 1 عدد انار رسیده
  2. 6 قاشق غذا خوری ماست

طرز تهیه ماسک انار و ماست:

طبق دستور دو ماسک قبل، انار را قاچ کرده، مدتی در آب سرد بخیسانید و سپس دانه ها را از پوسته جدا کنید. دانه ها را با ماست مخلوط کرده و در دستگاه مخلوط کن به مدت یک دقیقه بزنید. مخلوطی که در بالا به دست آمد را به صورت و گردن تمیز خود بمالید.

حدود 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید، دراز بکشید و از استرس خود را دور نگه دارید که این کارها در تاثیر بهتر ماسک بر پوست موثر است. بعد از گذشت مدت لازم، صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک را چندین بار تکرار کنید تا ببینید پوست شما چگونه مرطوب و درخشان خواهد شد.

ماسک صورت آبرسان

5. ماسک لایه بردار دانه انار

گاهی عوامل مختلفی مانند آلودگی هوا، چربی و عرق صورت مانع از رسیدن هوا و رطوبت کافی به پوست صورت می شود. در این زمان لازم است با ماسک های شوینده و لایه بردار پوست خود را به طور کامل تمیز کنید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک دانه ی انار:

  1. یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده انار
  2. نصف قاشق چای خوری نمک ساییده شده
  3. دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شستشوی صورت

طرز تهیه ماسک دانه انار:

برای تهیه یک ماسک شوینده و لایه بردار از میوه انار کافی است، هسته دانه های انار را خشک و آسیاب کنید. دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس هسته آسیاب شده را با نمک ساییده شده و ژل یا فوم شستشوی صورت مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید.

ماسک صورت لایه بردار

ماسک انار

6. ماسک انار مناسب برای پوست چرب

مواد لازم جهت تهیه ماسک پوست انار:

  1. پوست انار
  2. یک قاشق غذاخوری آب انار
  3. یک سفیده تخم مرغ

طرز تهیه ماسک پوست انار:

پوست انار را به خوبی ریز ریز و آب انار و سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت پانزده دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک صورت برای پوست های چرب

7. ماسک صورت انار و لیمو

لیمو بدلیل سرشار بودن از ویتامین سی، می تواند کیفیت های آنتی اکسیدانی انار را به طور اساسی افزایش داده و باعث شود پوست ما تازه، درخشان و بدون لک به نظر برسد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و لیمو:

  1. یک مشت دانه انار
  2. 6 الی 7 قطره آب لیموی تازه

طرز تهیه ماسک انار و لیمو:

کل کاری که باید انجام دهید این است که مشتی دانه انار را کوبیده و خمیری از آن درست نمائید. سپس آب یک لیموی تازه را به آن اضافه کنید. هر دو ماده را به خوبی مخلوط نموده و به طور کامل به صورت و گردنتان بمالید. پس از 30 دقیقه یا بیشتر با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت میوه

8. ماسک صورت انار و پودر کاکائو

هر دوی انار و پودر کاکائو برای جلوگیری از علائم پیری کهن سالی فوق العاده می باشند. بنابراین شما می توانید این دو را در یک ماسک صورت با هم ترکیب نموده و به راحتی به یک جوان کننده پوست بسازید.

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و پودر کاکائو:

  1. دانه ی انار آسیاب شده
  2. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو

طرز تهیه ماسک انار و پودر کاکائو:

مجددا خمیر دانه های انار را تهیه نموده و پودر کاکائو را با آن مخلوط نمائید. ماسک را به صورت مالیده و اجازه دهید خشک شود. پس از 20-25 دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت جوان کننده پوست

9. ماسک صورت انار و بلغور جو

این ماسک برای رسیدن به پوستی درخشان با از بین بردن سلول های مرده می تواند بسیار مفید باشد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک انار و بلغور جو:

  1. یک مشت دانه ی انار
  2. دو قاشق غذاخوری پودر جو
  3. دو قاشق غذاخوری دوغ
  4. دو قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک انار و بلغور جو:

مشتی از دانه های انار را به یک خمیر صاف با غلظت متوسط تبدیل نمائید. پودر جو را به آن اضافه کنید. همچنین دوغ و عسل خام خالص به خمیر اضافه کرده و سپس تمام مواد را به طور کامل با هم ترکیب کنید. آنرا به سرتاسر صورت و گردنتان بمالید و پس از 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک برای پوست های خشک

10. ماسک صورت انار، آرد برنج و روغن بادام

کسانی که پوست ترکیبی دارند می توانند به استفاده از این ماسک صورت بسیار موثر اعتماد کامل داشته باشند.

مواد لازم جهت تهیه ماسک انا رو آرد برنج:

  1. یک مشت دانه ی انار
  2. یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  3. چند قطره روغن بادام

برای این کار شما نیاز است خمیری با مشتی از دانه های انار درست نموده و آرد برنج به آن اضافه کنید. همچنین روغن بادام نیز به آن بیافزایید. همه مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و با دقت به صورت و گردنتان بمالید.به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر نموده و سپس با آب ولرم بشورید.

ماسک صورت خانگی

بیشتر بخوانید:

معرفی ۸ ماسک عسل معجزه آسا برای زیبایی و لطافت پوست

۱۰ نمونه ماسک سیب زمینی برای درخشندگی پوست

طرز تهیه ۶ ماسک صورت انبه برای رفع مشکلات پوست



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits