دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ۸ ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و شفاف
4
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آلوئه ورا گیاهی است که بسیار برای پوست و مو خاصیت دارد و به همین دلیل از آن در تهیه ماسک پوست و مو استفاده می شود. از این رو در ادامه قصد داریم طرز تهیه 8 ماسک آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک را به شما معرفی نماییم. تا انتها با ما باشید.

ماسک صورت آلوئه ورا برای رفع چین و چروک

گیاه آلوئه‌ ورا یا صبر زرد دارای فواید زیادی می‌باشد که شاید تا به حال چندان مورد توجه قرار نگرفته باشد. بیشتر خواص این گیاه در داخل برگ‌های آن قرار دارد. برگ‌های گوشتی گیاه آلوئه‌ورا حاوی نوعی ماده ژل مانند است که سرشار از مواد مغذی، آنزیم‌ های فعال، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های آمینه‌ می‌باشد. نمونه هایی از ماسک های آن عبارتند از:

1. ماسک صورت آلوئه ورا و روغن بادام

این ماسک آلوئه ورا برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، مرطوب کردن و آبرسانی به پوست فوق‌العاده است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و روغن بادام

  1. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. ۳ قاشق چای‌ خوری روغن بادام
  3. ۱ عدد موز

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا و روغن بادام

ابتدا یک عدد موز را داخل یک کاسه با چنگال له کنید. ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کرده و به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس روغن بادام را به مواد اضافه کرده و کاملاً با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری درآید.

ابتدا صورت و گردن‌ تان را با آب گرم و یک پاک‌کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایشی پاک شده و منافذ پوست‌ باز شوند. حالا انگشتان تمیز خود را به خمیر آماده شده آغشته کنید و لایه‌ی ضخیمی از آن روی صورت و گردن‌ تان پخش کنید.

بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس پوست‌ تان را با آب ولرم آبکشی کنید تا مواد ماسک پاک شود. در پایان، برای بستن و سفت کردن منافذ پوست، دوباره پوست تان را آب سرد آبکشی کرده و با یک حوله نرم تمیز خشک کنید.

ماسک صورت

2. ماسک صورت آلوئه ورا و گلاب

این ماسک آلوئه ورا برای برطرف کردن عفونت پوست، بازگرداندن رنگ طبیعی و رنگ‌ رفتگی پوست بسیار مفید است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک آلوئه ورا و گلاب

  1. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. ۱ قاشق چای‌ خوری گلاب
  3. نصف یک عدد خیار

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و گلاب

ابتدا نصف خیار را داخل مخلوط‌ کن بریزید تا خوب له شود. در صورت عدم دسترسی به مخلوط‌ کن می‌توانید از چنگال برای این کار استفاده کنید. خیار خمیر شده را داخل ظرف بریزید. سپس گلاب و ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا ماسک آماده است.

ابتدا صورت و گردن‌ تان را با آب گرم و یک پاک‌کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. انگشتان خود را به این ماسک آغشته کرده و با حرکات دایره‌ وار روی پوست‌ تان بمالید.

بگذارید این ماسک ۱۵ دقیقه روی پوست‌ تان بماند تا خشک شود و بعد آن را با آب ولرم پاک کنید. در پایان، مقداری آب سرد روی صورت و گردن‌ تان بپاشید و با حوله نرم خشک کنید.

ماسک آلوئه ورا

3. ماسک صورت آلوئه ورا و آب گوجه

این ماسک آلوئه ورا برای جوش صورت، کاهش جای جوش، پاکسازی و سفت کردن پوست عالی است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و آب گوجه

  1. ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. ۲ قاشق غذاخوری آب گوجه یا یک عدد گوجه کوچک

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا و گوجه فرنگی

ابتدا یک عدد گوجه را در مخلوط کن بریزید و آبگیری کنید. اگر مخلوط‌ کن در اختیار ندارید، می‌توانید گوجه را از وسط برش داده و با چنگال داخل یک کاسه فشار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس ژل آلوئه‌ ورا را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. حالا ماسک آلوئه ورا برای جوش صورت، کاهش جای جوش و سفت کردن پوست آماده است.

ابتدا صورت و گردن‌ تان را با آب گرم و یک پاک‌کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. این ماسک را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب ولرم آبکشی کنید. در پایان، مقداری آب سرد به صورت‌ تان بپاشید تا منافذ پوست‌ بسته شوند و بعد با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسک صورت خانگی

4. ماسک تخم‌مرغ و آلوئه ورا برای پوست صورت

از تأثیرات فوق‌العاده این ماسک آلوئه ورا برای پوست صورت می‌توان به افزایش سفتی پوست، مرطوب کردن و تغذیه پوست، بالا بردن قابلیت ارتجاعی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ریز روی پوست اشاره کرد.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و تخم مرغ

  1. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. ا عدد تخم‌ مرغ بزرگ

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و تخم مرغ

تخم‌ مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و با چنگال کمی به هم بزنید. ژل آلوئه‌ورا را نیز به آن اضافه کرده و دوباره به هم بزنید تا به شکل یک مایع پف کرده درآید.

ابتدا صورت و گردن‌تان را با آب گرم و یک پاک‌ کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. ماسک ژل آلوئه‌ ورا و تخم‌ مرغ را روی پوست صورت و گردن خود بمالید.

بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی پوست‌ تان بماند تا خشک شود. سپس صورت‌ تان را با آب ولرم آبکشی کرده و به آرامی با یک حوله نرم پاک کنید. یک بار دیگر پوست‌ تان را با آب ولرم آبکشی کنید و بعد مقداری آب سرد برای تسکین سوزش و سفت کردن منافذ روی آن بپاشید. در آخر، پوست‌ خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

ماسک صورت گیاهی

بیشتر بخوانید:

۱۰ ماسک انگور فوق العاده برای جوان سازی پوست و رفع چین و چروک

معرفی ۸ ماسک عسل معجزه آسا برای زیبایی و لطافت پوست

5. ماسک آلوئه ورا برای صورت با کره درخت روغن قلم (شی باتر)

این ماسک برای لایه‌ برداری سلول‌های مرده پوست، جلوگیری از جوش، طراوت‌ بخشی به پوست چرب و مرطوب‌ کردن پوست خشک عالی است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا با کره درخت روغن قلم (شی باتر)

  1. ژل آلوئه‌ورا
  2. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  3. 2 قاشق غذاخوری کره درخت روغن قلم

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا با کره درخت روغن قلم (شی باتر)

ابتدا ژل آلوئه‌ورا و روغن زیتون را در یک کاسه بهم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس کره روغن درخت قلم را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. توجه کنید در صورت حل نشدن کره شی می‌توانید آن را پنج ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید و دوباره به هم بزنید تا به طور کامل حل شود.

ابتدا صورت و گردن‌تان را با آب گرم و یک پاک‌ کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. بعد از سرد شدن مواد ماسک، لایه ضخیمی از آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید.

بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست‌ تان بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید. اگر قسمتی از مواد ماسک روی پوست‌ تان باقی مانده بود، آن‌ها را با یک حوله نرم و با حرکات دایره‌ وار پاک کنید. در پایان، مقداری آب سرد روی پوست‌ تان بپاشید و با یک حوله نرم خشک کنید.

ماسک صورت ضد جوش

6. ماسک صورت آلوئه ورا با شکر قهوه‌ای

این ماسک برای پاک سازی سلول‌های مرده، گرد و غبار و کثیفی پوست، از بین بردن چربی‌ های اضافی، بازگرداندن درخشندگی طبیعی به پوست و کوچک شدن جوش‌های سرسیاه و سرسفید فوق‌ العاده است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و شکر قهوه ای

  1. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. ا قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ ای (یا کمی شکر سفید)

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و شکر قهوه ای

ژل آلوئه‌ورا و شکر را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید تا شکر حل شده و به حالت آبکی درآید.

ابتدا صورت و گردن‌ تان را با آب گرم و یک پاک‌کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. این مایع را با انگشتان‌ تان روی پوست خود بمالید و حدود ۵ دقیقه با حرکات دایره‌ وار به آرامی ماساژ دهید.

سپس بگذارید ماسک ۱۰ دقیقه دیگر روی پوست‌ تان بماند تا خشک شود و بعد صورت‌ تان را با آب ولرم آبکشی کنید. در پایان هم، مقداری آب سرد روی صورت‌ تان بپاشید و با یک حوله نرم خشک کنید.

ماسک صورت رفع چین و چروک

7. ماسک صورت با آلوئه ورا و ریحان

این ماسک برای از بین بردن میکروب‌ها، جلوگیری از جوش، مرطوب‌سازی و سفت کردن پوست خسته بسیار مؤثر است.

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و ریحان

  1. ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
  2. یک مشت برگ ریحان خشک
  3. یک مشت برگ گیاه چریش خشک (اختیاری)

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و ریحان

ابتدا برگ‌ های خشک ریحان و چریش را به همراه یک قاشق غذاخوری آب در یک کاسه بریزید و به هم بزنید تا آب جذب برگ‌ها شود. سپس ژل آلوئه‌ورا را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید تا ژل روی تمام برگ‌ ها را بپوشاند.

ابتدا صورت و گردن‌ تان را با آب گرم و یک پاک‌ کننده آرایش فاقد چربی بشوئید تا مواد آرایش پاک شده و منافذ پوست باز شوند. ماسک آماده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود.

مراقب اطراف خود باشید چون ممکن است برگ‌ ها هنگام خشک شدن ماسک از روی صورت‌ تان بیفتد. سپس صورت‌ تان را با آب ولرم بشوئید و مجدداً برای بستن منافذ پوست با آب سرد آبکشی کنید. در پایان، پوست‌ تان را با یک حوله نرم خشک کنید.

ماسک صورت برای سفید شدن پوست

8. ماسک صورت آلوئه ورا و لیمو ترش

مواد لازم جهت تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و لیمو ترش

  1. 2 برگ آلوئه ورا
  2. نصف لیمو ترش

طرز تهیه ماسک صورت آلوئه ورا و لیمو ترش

برگ ضخیم آلوئه ورا را با چاقویی تیز از آن جدا کنید. لبه های دندانه دار هر دو برگ را ببرید. با چاقو وسط هر برگ را برشی عمودی بزنید؛ بعد از برش زدن، ژل نیمه شفاف آلوئه ورا را مشاهده خواهید کرد. با دقت ژل آلوئه ورا را در بیاورید. آن را درون کاسه ای بگذارید. آب نصف لیمو ترش را بگیرید و در کاسه ای بریزید.

ژل آلوئه ورا را داخل مخلوط کن بریزید. آب لیمو ترش را نیز در مخلوط کن بریزید. 1 دقیقه آن ها را با مخلوط کن بزنید. سپس مخلوط را از داخل مخلوط کن به درون کاسه ای بریزید.

اکنون شما ماسکی گیاهی برای افزایش زیبایی مو و پوست خود دارید. ماسک را به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند و سپس صورت خود را با آب بشوئید.

ماسک صورت برای رفع لک

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰ نمونه ماسک صورت فوق العاده از برند مکس لیدی

معرفی بهترین های ماسک صورت باله آ

همه چیز درباره ماسک صورت، خواص و انواع آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits