دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درباره ماسک صورت، خواص و انواع آن
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
همه ی ما می خواهیم پوستی لطیف و شاداب داشته باشیم به همین دلیل به دنبال راه حل برای آن هستیم. یکی از راه حل های آن استفاده از ماسک صورت است که در ادامه به شرح کامل درمورد ماسک صورت، انواع آن، خواص و ... می پردازیم. با ما همراه باشید.

ماسک صورت و خواص آن

امروزه یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین بخش صورت لاین های مراقبتی و زیبایی صورت هستند. این مراقبت های پوستی شامل کرم های درمانی صورت، انواع ماسک صورت، فوم های شستشو صورت و حتی دستگاه های جوان کننده صورت و لایه بردار هستند.

یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در زیبایی استفاده از ماسک صورت می باشد که تاثیر بسیار بالایی در کاهش التهابات پوستی، تورم، لک ها و خشکی پوست دارند. البته به این نکته باید توجه کرد که جنس هر پوستی با دیگری متفاوت است و انتخاب صحیح ماسک صورت بسته به تشخیص نوع پوست می باشد.

متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که برای نتیجه گیری خوب بهتر است از ماسک های صورت به صورت مداوم و حداقل یک بار استفاده شود. همچنین برای استفاده از ماسک صورت حتما پوست صورت و دست خود را تمیز بشویید و این کار را در محلی آرام و تمیز انجام دهید.

به صورت خلاصه فواید ماسک صورت را اینگونه می توان گفت:

  1. نرمی پوست
  2. کنترل و تنظیم چربی پوست
  3. مرطوب کننده پوست
  4. از بین برنده خشکی پوست
  5. از بین برنده لک های صورت
  6. کاهش دهنده آکنه و جوش
  7. لایه بردار
  8. کاهش دهنده التهابات و سرخی پوست
  9. شاداب کننده و سرحال کننده پوست
  10. جوان کننده پوست
  11. کمک به کلاژن سازی پوست
  12. آرامش دهنده پوست صورت
  13. روشن کننده پوست و رفع کدری

ماسک های صورت به دو صورت امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. ماسک های خانگی و ماسک های شرکت ها و برند های تجاری. ماسک های شرکتی یا به صورت نقابی می باشند و یا به صورت ژل و کرمی است که باید ماسک را با فرچه بر روی کل پوست صورت پخش کرد.

انواع ماسک صورت

هر ماسک صورت برای هدف خاصی استفاده می شود و می توان ماسک صورت خواص و انواع آن را به چند دسته تقسیم کرد:

  1. ماسک صورت آبرسان
  2. ماسک صورت برای پوست چرب
  3. ماسک صورت برای پوست خشک
  4. ماسک صورت برای جوش
  5. ماسک صورت جوان کننده
  6. ماسک صورت روشن کننده و لایه بردار
  7. ماسک صورت بعد از اصلاح
  8. ماسک صورت خنک کننده
  9. ماسک دور چشم
  10. ماسک لب

ماسک‌ ها را باید هر چند وقت‌ یک بار استفاده کرد؟

ماسک‌ های مرطوب‌ کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می ‌کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک ‌های مرطوب‌ کننده به طور روزانه استفاده کنید.

در رابطه با ماسک‌ های روشن ‌کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک ‌ها حاوی مواد لایه ‌بردار و ملتهب‌ کننده هستند که استفاده بیش از حد از آن ها می ‌تواند مُضر باشد. در مورد ماسک‌ های پاک ‌کننده هم باید گفت استفاده بیش از اندازه می ‌تواند به پوست آسیب برساند.

طرز استفاده از ماسک صورت

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست ‌تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب‌ و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت ‌تان باز شود. حتی می ‌توانید بعد از حمام کردن، صورت‌ تان را لیف بزنید تا سلول‌ های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.

در صورتی که مایل هستید از ماسک‌ های مرطوب‌ کننده استفاده کنید لایه ‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آنچه را نیاز دارد جذب کند. می‌ توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.

به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

استفاده از یک ماسک صورت بهتر است یا استفاده از چند نوع ماسک صورت؟

استفاده از خوبی ‌های چند ماسک مسلما بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار این است که بر حسب نیاز خود مثلا 3 نوع ماسک مرطوب ‌کننده، روشن ‌کننده و جوان ‌کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به نوبت از آن ها استفاده کنید.

هرگز پشت سر هم از 2 ماسک استفاده نکنید زیرا پوست نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعالی است که روی آن نشسته است.

اگر پوست چرب یا مخلوطی دارید ماسک آب‌ رسان را روی گونه و گردن و هم‌ زمان ماسک پاک ‌کننده را روی پیشانی، بینی و چانه بمالید.

اگر این نوع ماسک ‌ها را به موقع از روی پوست پاک نکنید، حس گزش و سوزش خواهید کرد.

توصیه‌هایی برای استفاده از ماسک صورت

  1. اصول استفاده از ماسک صورت این است که هفته‌ای یک تا دوبار مصرف شوند.
  2. بعضی از مواد موجود در ترکیب ماسک‌ ها برای استفاده روزانه هم مفید هستند و بعضی از آن‌ ها نباید بیشتر از هفته‌ای یک یا دوبار مصرف شوند. به طور کلی مصرف روزانه انواع ویتامین‌ها، ماسک‌ های حاوی آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان‌ ها و نیاسین‌آمید، برای مصرف روزانه مفیدند و مشکل خاصی برای پوست ایجاد نمی‌ کنند.
  3. لایه‌ بردارها و ترکیبات آلفاهیدروکسی اسید، نباید بیشتر از هفته‌ای یک یا دوبار مصرف شوند.
  4. برای از بین بردن آکنه، می‌ توانید از ترکیب‌های گل سرخ، خاک رس، سالیسیلیک اسید و زغال فعال استفاده کنید.
  5. بهترین ماسک صورت برای پوست‌ های چرب، ماسک‌ های خاک رس و ماسک‌ های حاوی زغال فعال هستند.
  6. اگر پوست چربی دارید از ترکیب‌ هایی که منافذ پوست را می‌ بندند استفاده نکنید. مثلا ترکیبات کره کاکائو و موم عسل. این ترکیب‌ ها با بستن منافذ پوست مانع ورود هوا به لایه‌ های پوست‌ تان می‌ شوند و باعث بزرگ‌ تر شدن آن‌ ها می‌شوند.
  7. مدت زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند 10 تا 20 دقیقه است.
  8. اگر از ماسک صورت آبرسان یا تقویت‌ کننده استفاده می‌ کنید، می ‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید اما در مورد ماسک‌ های تمیز کننده یا روشن ‌کننده باید آن را در زمان معین نوشته شده روی بسته پاک کرد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰ نمونه ماسک صورت فوق العاده از برند مکس لیدی

معرفی بهترین های ماسک صورت باله آ

۲۴ ماسک صورت خانگی ضدجوش و آکنه و لایه بردار

معرفی چند ماسک صورت مدرن

انواع ماسک صورت و اسکراب پوست



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits