دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مزایای عالی لوسیون پاک کننده صورت سینره
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لوسیون پاک کننده صورت سینره در عین حال که پوست را کاملا تمیز و شفاف می نماید، منافذ باز پوست را تنگ کرده تا از ورود آلودگی ها و ذرات معلق به لایه های زیرین پوست جلوگیری نماید.

معرفی لوسیون پاک کننده صورت سینره

لوسیون پاک کننده صورت سینره با به کارگیری عصاره گیاهان و اسانسهای مختلف، در عین حال که پوست را کاملا تمیز و شفاف می نماید، منافذ باز پوست را تنگ کرده تا از ورود آلودگی ها و ذرات معلق به لایه های زیرین پوست جلوگیری نماید. همچنین باعث بهبود متابولیسم سلولهای پوست گردیده و باعث شادابی و جوانی پوست می گردد.

ویژگیهای لوسیون پاک کننده صورت سینره

  1. آرامش دهنده و التیام بخش جهت تکمیل مراحل پاکسازی پوست
  2. مکمل فرآیند پاکسازی
  3. کوچک کننده منافذ باز پوست
  4. آرامش دهنده و التیام بخش
  5. ایجاد شادابی، شفافیت و لطافت در پوست

ژل

فواید مصرف لوسیون پاک کننده صورت سینره

کسانی که مستعد ابتلا به خشکی پوست و یا حساسیت پوستی هستند، حتی به بهترین پاک کننده های صورت نیز ممکن است واکنش نشان دهند. برای این افراد استفاده از لوسیون پاک کننده پوست مناسب تر است. این لوسیون ها مانند عمل شستشو، پوست را تمیز می کنند اما ملایم تر هستند، روغن های پوست را کاملا پاک نمی کنند و به رطوبت پوست کمک می کند. پس اگر نیاز به مبارزه با پوست خشک در ماه های زمستان داشته باشید، استفاده لوسیون پاک کننده پوست می تواند راه حل مناسبی باشد.

اگر پس از استفاده از لوسیون، متوجه باقی ماندن چربی بیش از حد در سطح پوست شدید؛ یک تونر ملایم را به حالت معمول خود اضافه کنید. تونرهای ملایم و طبیعی را در فروشگاه های آرایشی و زیبایی و یا داروخانه ها می توانید پیدا کنید. تونرهایی با مواد تشکیل دهنده ای مانند گل رز و خیار هر دو ملایم و موثر هستند. تونرها را روی یک گلوله پنبه ای بمالید و پس از تمیز کردن لوسیون، صورت خود را با آن پاک کنید.

لوسیون پاک کننده صورت سینره یکی از پاک کننده های فوق العاده مفید برای پوست است و حاوی عصاره های گیاهی مفید جهت محافظت از پوست است که در ادامه مقاله آمده است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از ترکیبات بکار رفته در لوسیون پاک کننده صورت سینره است. اسطوخودوس با نام Lavandula ، از کلمه لاتین Lavare که به معنای شستن و پاک کردن می باشد، منشاء گرفته است و دلیل این نامگذاری این بوده که از گونه های مختلف این گیاه از قدیم الایام برای نظافت و معطر ساختن در حمامها یا در آرایشگاهها استفاده می نموده اند و از گذشته به عنوان یک پاک کننده پوست مورد توجه بوده و برای تمیز نمودن زخمها و جراحات از آن استفاده می شده است.

تحقیقاتی که در مورد این گیاه صورت گرفته نشان داده است که اسانس اسطوخودوس با انجام ماساژ برروی پوست به سرعت جذب گردیده و اثرات مفید خود را برروی پوست به جا می گذارد. این گیاه اثر ضد عفونی کننده و التیام دهنده دارد. همچنین میزان گردش خون در پوست را افزایش داده و باعث ایجاد شادابی و حالت صورتی رنگ پوست می گردد. عصاره این گیاه حالت تورم و التهاب پوستی را کاهش داده و سبب می شود که پوست حالت سالم و عادی خود را باز یابد.

آقطی سیاه

لوسیون پاک کننده صورت سینره حاوی گیاه آقطی سیاه است که از قدیم الایام برای معطر نمودن فراورده های جلدی و همچنین به خاطر خاصیت قابض آن مورد استفاده قرار می گرفته است. عصاره گلهای آقطی اثر ضد عفونی کننده، التیام دهنده دارد و در رفع تحریکات جلدی بسیار موثر است.

این گیاه در رفع اگزما و التهاب پوستی اثر بسیار خوبی دارد و همچنین باعث کاهش تورم پوستی می گردد. عصاره این گیاه جهت حفاظت از پوستهای حساس مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این عصاره جهت تامین بهداشت پوست صورت و شادابی آن تهیه می شود. به صورت تجاری لوسیونها و پمادهای پوستی این عصاره برای سرزندگی و طراوت پوست استفاده می شود.

همچنین موجب نرمی و روشن شدن پوست شده و اثر قابض آن بسیار سودمند است و در فراورده های دئودورانت نیز استفاده شده است. در مصارف آرایشی – بهداشتی نرم و شفاف نمودن پوست اثر شاخص آن است و التهاب و آماس پوستی را نیز کاهش می دهد. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته، ادعا گردیده است که آقطی می تواند لک ها و کک و مک را روشن تر نماید.

رزماری

لوسیون پاک کننده صورت سینره حاوی رزماری است که نام قدیمی لاتین آن شبنم دریاست و در فارسی به آن اکلیل کوهی می گویند.پرورش دهندگان عمده این گیاه را در دنیا :کشورهای شمال آفریقا خصوصا مراکش ، تونس وکشورهای جنوب اروپا :اسپانیا ،فرانسه ایتالیا ،یوگوسلاوی و آمریکا تشکیل میدهند.مصرف آن هم بصورت خوراکی در صنایع غذایی و دارویی و هم بصورت موضعی در فرآورده های آرایشی- بهداشتی است.

این گیاه بیش از صدها سال است که در مراقبت از پوست و مو استفاده میشود و به داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی مشهور است.همچنین بعلت آثار ضد میکروبی و ضد التهاب و آنتی اکسیدانی خود در تامین سلامت موها و جلوگیری از ریزش آنها تاثیر بسزایی دارد.در هیرتونیکهای تخصصی بانوان و آقایان لوسیون ضد چربی مو لوسیون ضد - شوره مو تونر پاک کننده پوست سینره از این گیاه استفاده شده است.

بابونه

در فرمولاسیون لوسیون پاک کننده صورت سینره عصاره بابونه بکار رفته است. نام لاتین بابونه camomil از کلمات یونانی khamai , malon به معنی گلهای کوچک با بوی سیب گرفته شده است.استفاده از این گیاه در زیبایی از دیرباز شناخته شده است.یکی از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده بابونه روغنی فرار و لطیف وآبی رنگ است که از گل آن بدست می آید و مسبب عطر خاص آنست.مصرف جلدی این روغن ،تاثیر بسزایی در ضدعفونی و برطرف کردن التهابات پوستی و افزایش سلول سازی دارد.

ژل صورت


روش مصرف لوسیون پاک کننده صورت سینره

بعد از مصرف پاک کننده های سینره؛ جهت تکمیل فرآیند پاکیزگی و تامین ویتامینهای مورد نیاز و ایجاد طراوت و شادابی پوست مقداری از لوسیون را بر روی پنبه قرارداده و به تمام نقاط صورت و گردن بمالید. لازم به تذکر است این لوسیون را نباید از روی پوست پاک نمود.

توصیه ها در رابطه با لوسیون پاک کننده صورت سینره

  • لوسیون پاک کننده صورت سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
  • در کنار این لوسیون می توانید از کرم یا ژل های سینره نیز استفاده کنید.
  • لوسیون پاک کننده صورت سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

آشنایی با بهترین پاک کننده های طبیعی آرایش

فواید مصرف لوسیون صورت و بدن سی گل

طرز تهیه زیبایی پوست با لوسیون پرتقالی

خواص لوسیون بدن فیروز حاوی عصاره آلوئه ورا

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits