دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره با فرمولاسیون جدید، فاقد چربی (Oil-Free) و عاری از مواد کومدوژن زا است و با ساختاری سبک رطوبت مورد نیاز پوست را به صورت مؤثر و به مدت طولانی تامین می نماید.

فواید مصرف کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره با فرمولاسیون جدید، فاقد چربی (Oil-Free) و عاری از مواد کومدوژن زا است و با ساختاری سبک رطوبت مورد نیاز پوست را به صورت مؤثر و به مدت طولانی تامین می نماید. این فرآورده با خاصیت جذب چربی ها، ظاهر چرب و براق پوست را از بین می برد و پوست را با طراوت و لطیف می نماید.

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره تولید آنتی بیوتیک های طبیعی پوست را افزایش می دهد و از ایجاد جوش جلوگیری می کند و به همین علت دربرطرف کردن خشکی پوست که پس از برخی درمان های ضد آکنه به وجود می آید، بسیار مؤثر است. برخی مواد گیاهی موجود در کرم مرطوب کننده قادر است منافذ باز پوست را کوچک نماید و جلوه زیباتری به پوست ببخشد.

ویژگیهای کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

  • رطوبت رسانی و حفظ تعادل چربی طبیعی پوست
  • رطوبت رسانی عمیق و مؤثر بدون ایجاد احساس چربی در پوست
  • کاهش ترشح چربی با افزایش میزان رطوبت پوست
  • حاوی عصاره گیاه هاماملیس جهت کوچک کردن منافذ باز پوست
  • رفع ظاهر چرب و براق از روی پوست

پوست چرب

مزایای مصرف کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

پوست اکثر افراد در یکی از دسته های چرب،خشک و معمولی قرار می گیرد. البته برخی از افراد دارای پوست مختلط هستند که در واقع پوست آن ها دارای ترکیبی از این سه حالت می باشد.مثلا پوست صورت فرد چرب و پوست بدن او خشک است یا نقاطی از صورتشان چرب و نقاطی خشک می باشد.افرادی که دارای پوست چرب هستند،قسمت مرکزی صورت‌شان یعنی ناحیه بین دو ابرو، بینی یا اطراف دهان‌شان به نسبت قسمت‌های بیرونی صورت‌شان، چرب‌تر است.

هر پوستی متناسب با شرایطی که دارد مراقبت خاص خودش را می‌خواهد. مانند گلی که از گلفروشی می‌گیرید و گاهی باید آن را هر روز و گاهی یک هفته در میان آب بدهید و… پوست هم همین‌طور است و حالا پوست‌های چرب، شکل ویژه و متفاوت نگهداری و مراقبتی خودشان را دارند.

نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کرد این است که رطوبت و چربی پوست دو مقوله مجزا هستند و ربطی به هم ندارند. ممکن است فردی پوستش چرب باشد اما رطوبت نداشته باشد. رطوبت پوست متأثر از وجود اسیدهای آمینه‌ای است که در سطح پوست ساخته می‌شوند و مانند اسفنج آب را به خود جذب می‌کنند. قاعدتاً چربی پوست ربطی به این پروسه ندارد، اما به نوعی پوست‌های چرب می‌توانند رطوبت بیشتری را حفظ کنند.

پوست‌های چرب مراقبت‌های خاص خود را دارند و صاحبان این نوع پوست باید بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت بدهند. به هر حال پوست‌های چرب مستعد ایجاد جوش هستند، زیرا یکی از معیارهای اصلی جوش در صورت و بدن عامل سبوره یا ترشح چربی است. در زخم معده اصطلاحی است که گفته می‌شود، اگر اسیدی نباشد، زخمی‌هم وجود ندارد. در پوست هم می‌گوییم، اگر سبوم نباشد، آکنه و جوشی هم وجود ندارد. عمدتاً افرادی که دچار آکنه وجوش می‌شوند پوست‌های چرب دارند.

پوست‌های چرب هم نیاز به مرطوب‌کننده دارند، اما نوع مرطوب‌کننده آنها متفاوت است. مرطوب‌کننده پوست‌های چرب باید غیرکومدوژنیک باشد. یعنی باعث ایجاد کومدون یا همان جوش‌های زیرپوستی نشود. از طرفی باید غیرآکنوژنیک باشد یعنی باعث ایجاد آکنه هم نشود. در محصولات زیبایی مانند ضدآفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌ها، ترکیباتی وجود دارند مانند لانولین که ویژگی انسداد مجاری چربی در آنها بیشتر است.

بنابراین در کرم‌ها و محصولات مخصوص پوست‌های چرب لانولین یا موادی که تأثیر مشابهی دارند، حذف می‌شوند. از طرفی آکنه ژنتیک یا کومدوژنیک بودن محصول با درصدهایی مشخص می‌شود. اگر محصول این ویژگی‌ها را نداشته باشد که هیچ اما اگر ایجادکننده آکنه یا کومدون باشد، توانایی آن را با درصد مشخص می‌کنند که افراد می‌توانند با توجه به آن دست به انتخاب بزنند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره یک محصول خوب برای افرادی است که پوست چرب دارند. در ترکیب کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره عصاره هایی وجود دارد که چربی پوست را تعدیل کرده و پوست را آبرسانی می کنند.

فندق کوهی

فندق کوهی یکی از ترکیبات موجود در کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره است. این گیاه بومی اروپا و آسیای صغیر است.در مغز آن ترکیبات مغذی مانند فسفر،کلسیم،سدیم،آهن،پتاسیم، ویتامین B2 و B1 وجود دارد.همچنین غنی از تانن و فلاوونوئیدهاست و ضد رادیکال آزاد است. که در محصولات زیبایی پوست چرب جهت استفاده از این خاصیت در کوچک کردن منافذ پوست و خواص آنتی باکتریالش کاربرد فراوان دارد.در ماسک اسکراب پوست چرب سینره از این گیاه استفاده شده است.

گیاه اسپیره کوهی

گیاه اسپیره کوهی موجود در فرمولاسیون کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره کوچک شدن منافذ باز پوست، مهار آنزیم 5آلفاردوکتاز، جلوگیری از رشد باکتریها، کاهش احتمال ایجاد آکنه می شود.

گلیسیرین

گلیسیرین موجود در کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره از دیر باز در فراورده های مرطوب کننده مورد استفاده بوده است. این ماده جاذب الرطوبه بوده و باعث مرطوب شدن پوست می گردد.

جوش صورت

روش مصرف کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

پس از تمیز کردن پوست با محصولات پاک کننده مخصوص پوست چرب، مقدار مناسبی از کرم را روی پوست صورت و گردن بمالید.

توصیه ها در رابطه با مصرف کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.
از ژل شستشوی صورت سینره مخصوص پوست های چرب نیز می توانید استفاده کنید.
کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

ماسک برای پوست چرب و مستعد آکنه

روش طبیعی محافظت از پوست چرب

بهترین کرم برای پوست چرب و پوست خشک شما

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits