دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی دئودورانت های مردانه سینره
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دئودورانت های مردانه سینره با بهره گیری از هر دو مکانیزم آنتی باکتریال و ضد عرق عمل می نماید. در فرمولاسیون دئودورانت گیاهانی مثل روغن درخت چای و عصاره مریم گلی با خاصیت آنتی باکتریال استفاده شده است

آشنایی با دئودورانت های مردانه سینره با رایحه های دلپذیر

دئودورانت های مردانه سینره با بهره گیری از هر دو مکانیزم آنتی باکتریال و ضد عرق عمل می نماید. در فرمولاسیون دئودورانت گیاهانی مثل روغن درخت چای و عصاره مریم گلی با خاصیت آنتی باکتریال استفاده شده است تا از رشد میکروارگانیسم ها در محل جلوگیری کرده و از تجزیه عرق توسط این باکتری ها ممانعت به عمل آورد.

از سوی دیگر وجود عصاره گیاه دم اسب با دارا بودن خاصیت قابض باعث شده است تا از میزان ترشح عرق کاسته شده و کارایی محصول افزایش یابد. ترکیبات قابض این گیاه قادرند با پروتئین ها ترکیب شوند و رسوب ایجاد نمایند. این رسوب بر روی مجاری عرق نشسته آنها را تنگ تر کرده و از ترشح عرق جلوگیری می نماید. وجود مواد مرطوب کننده درعصاره دم اسب باعث حفظ رطوبت و الاستیسیته پوست می گردد.

این فرآورده به صورت roll-on عرضه شده و استفاده از آن بر روی پوست به راحتی انجام می گیرد و بعد از مصرف سریعا خشک شده و از خود شوره باقی نمی گذارد. در حالت عادی اثر ضد عرق این فرآورده تا 72 ساعت باقی می ماند. در این دئودورانت از اسانسی گرم و سنگین استفاده شده است و رایحه آن تمام روز همراه شما خواهد بود.

ویژگیهای دئودورانت های مردانه سینره

  • کاهش تعریق و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در بدن
  • دارای عصاره گیاه دم اسب جهت کاهش تعریق
  • حاوی عصاره مریم گلی (ساج) با خواص ضد باکتری و ضد قارچی

مام

مزایای استفاده از دئودورانت های مردانه سینره

مصرف دئودورانت ها و ضدعرق ها ، مام ها و …به عنوان یک محصول آرایشی ـ بهداشتی در جامعه رواج داشته و افراد بالغ به خصوص خانم ها به طور فراوان و وسیع از این ترکیب ها استفاده می کنند که به صورت فرمول ها و مارک های مختلف و با رایحه های خوشبو و متفاوت در بازار موجود هستند. تهیه چنین محصول هایی راحت بوده و احتیاج به هیچ گونه نسخه ای نداشته و محدودیتی نیز برای مصرف آنها به عنوان محصول های آرایشی بهداشتی وضع نشده است.

بدن انسان دارای غده هایی است که تولید و ترشح عرق را انجام می دهند. درست است که تعریق فواید بسیاری برای بدن دارد، اما بوی بد همراه آن می تواند باعث احساس خجالت در افراد شود و حالتی آزار دهنده برای شخص به وجود آورد. یکی از روش هایی که برای مقابله با تعریق انجام می شود، استفاده از مام ها، اسپری های زیر بغل و خوشبو کننده ها است که در فصل تابستان هم فروش این محصولات افزایش می یابد.

ترکیب ها و فرمولاسیون این محصول ها عمدتا شامل املاح آلومینیوم یا زیرکونیوم است که با غلظت های مختلف در کارخانه های مختلف تولید می شوند و نیز جهت از بین بردن میکروب ها آنتی بیوتیک های مختلفی به آنها اضافه می شوند و هر کدام دارای ترکیبات نگهدارنده ای هستند که از میکروبی شدن یا قارچی شدن یا فساد آنها در کوتاه مدت یا مدت تعیین شده جلوگیری می کنند و نیز هر مارکی اسانس و رایحه ای برای خوشبو شدن مام ها به این محصول ها اضافه می کنند.

همه انسان های سالم به درجه های متفاوتی عرق می کنند؛ چرا که ترشح عرق ضمن تنظیم درجه حرارت بدن، خواص مفید دیگری هم دارد. بنابراین تقریبا همه ما به این محصول های بهداشتی نیاز داریم. در ترکیب دئودورانت های مردانه سینره عصاره های مفیدی برای کاهش تعریق وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از ترکیبات موجود در دئودورانت های مردانه سینره است.این درخت بومی استرالیا بوده و از هزارن سال پیش توسط بومیان این قاره استفاده میشده است.نکته مهمی که باید در نظر داشت اینست که بسیاری این گیاه را به دلیل تشابه اسمی با گیاه چای اشتباه میگیرند،در حالیکه چای (خوراکی ) با این درخت تفاوتهای زیادی دارد.

اولین مورد استفاده از روغن درخت چای در سال 1920 در جراحی و دندانپزشکی و بعد از آن در جنگ جهانی دوم برای درمان جراحات پوستی بود. از مهمترین خواص آن میتوان به ضد میکروبی بودن این روغن اشاره کرد.موارد کاربرد این ترکیب بسیار زیاد است.کاهش التهاب ، ضد عفونی کنندگی ،درمان عفونتهای قارچی و باکتریایی ،رفع خشکی پوست و ...از دیگر خواص زیبایی این روغن می باشد.همچنین در رایحه درمانی نیز از آن استفاده می شود.

مریم گلی

مریم گلی گیاهی با قدمت بسیار طولانی است که در فرمولاسیون دئودورانت های مردانه سینره وجود دارد .از حدود هزار سال پیش از خواص دارویی آن استفاده میشده است.ابوعلی سینا در کتابهای خود به این گیاه اشاره و تاکید بر مصرف آن کرده است.استفاده از این گیاه باعث فعال شدن گردش خون و پوست میشود.همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کننده دارد و میتوان روی ترشح سبوم بسیار مؤثر باشد.در لوسیون ضد شوره لوسیون ضد چربی مو دئو درانتهای سینره از این گیاه استفاده شده است.

گیاه دم اسب

در فرمولاسیون دئودورانت های مردانه سینره عصاره گیاه دم اسب وجود دارد. دم اسب گیاهی ست که از 270 میلیون سال پیش در کره زمین وجود داشته است و از قدیم در اروپا و چین استفاده میشده .در فارسی به آن علف هفت بند نیز می گویند. حدود پنجاه نوع از این گیاه در جهان وجود دارد.بعلت اینکه دارای مقادیر زیادی از سیلیس(حدود 72 درصد) میباشد به آن silica نیز میگویند.این سیلیس باعث تقویت ناخنها و همچنین رشد موها میگردد.
است.

اسپری

روش مصرف دئودورانت های مردانه سینره

پس از استحمام پوست را توسط حوله خشک نموده و دئودورانت را مورد استفاده قرار دهید.

توصیه ها در رابطه با مصرف دئودورانت های مردانه سینره

دئودورانت های مردانه سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید.

دئودورانت های مردانه سینره دررایحه های گرم و سرد برای تامین سلیقه شما موجود است.

دئودورانت های مردانه سینره را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line


بیشتر بخوانید:

عوارض استفاده از مام و دئودورانت ها

مام ضد عرق بخریم یا اسپری ضد عرق؟

بهترین برند مام ضدعرق(پرطرفدار در بین آقایان)

آیا مام ها برای پوست ضرر دارند؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits