دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا بین پن شستشوی صورت و صابون تفاوتی وجود دارد ؟
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پن ها نوعی شوینده صورت هستند که قیافه ظاهریشان شبیه صابون است. اما PH آنها با صابون فرق میکند. صابون ها PH بالا (قلیایی) دارند و برای پوست صورت مناسب نیستند و به پوست آسیب میرسانند. اما پن ها نسل جدیدتر صابون ها هستند که برای شستشوی صورت ساخته شده...

تفاوت پن شستشوی صورت با صابون چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای شستشوی صورت باید از صابون استفاده کنند، صابون می تواند ضررهای زیادی برای پوست داشته باشد و پوست شما را خشک و یا حتی چرب تر نمایند.

امروز متخصصان پوست و زیبایی تاکید می کنند به جای صابون، از فوم ها، ژل ها و شوینده های مناسب نوع پوستتان یا از پن صورت برای شستشوی پوست صورت استفاده کنید.

پن صورت چیست ؟

پن ها از لحاظ ظاهری شبیه صابون بوده اما از نظر PH کاملا متفاوت می باشند (PH پن ها به پوست نزدیک تر است) و استفاده از ان ها برای پوست مشکلاتی مانند خشکی و حساسیت و التهاب، ایجاد نمی کند.

پن یک ماده پاک کننده است که با افزایش روند گردش خون برای درمان التهاب های ناشی از ادرار کودکان، درمان لک و آکنه و… استفاده می شود.

پن ها خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند. به طوری که می توانند در ناحیه مورد شستشو گردش خون را سرعت ببخشد و اکسیژن رسانی را به بافت ها افزایش دهند.

همچنین می توانند به رساندن مواد مغذی به پوست کمک کنند. نام علمی پن Syndet می باشد.

پن های صورت انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

انواع پن شستشوی صورت


پن صورت روشن کننده

پن روشن کننده برای افرادی که روی پوست خود دارای لک و تیرگی هستند بسیار مناسب است. این پن در روشن کردن پوست های تیره کمک کرده و به رفع لکه ها و تیرگی های موجود می پردازد همچنین دارای خاصیت پاک کنندگی عمیق پوست می باشد.

PH موجود در پن روشن کننده ، باعث خشکی یا چربی اضافه بر روی پوست نشده و پوست صورت را صاف و شفاف نیز می کند. از نکات مهم استفاده از پن روشن کننده، حفظ رطوبت بر روی پوست می شود.


پن ضد لک

پن ضد لک، حاوی ترکیبایی مانند اسید لاکتیک، زینک سالیسیلات، ویتامین E و B5 بوده و می تواند با از بین سلول های مرده پوست، تاثیری ضد لک برای پوست به همراه داشته باشد.

افرادی که دارای جوش هستند و یا قصد لایه برداری بر روی پوست خود دارند می توانند از پن ضد لک استفاده نمایند.

با توجه به خاصیت لایه برداری و حساس شدن پوست، بهتر است بیشتر از ۲ بار در روز استفاده نشود و حتما هنگام خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده شود.


پن شستشوی پاک کننده

پن شستشوی پاک کننده با تمیز کردن عمقی پوست، همه آلودگی ها را از سطح پوست پاک می کند و رطوبت پوست را حفظ می کند. این پن، دارای ویتامین E می باشد که با عوامل آسیب زا مقابله می کند.

همچنین می تواند از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری نموده و یا سبب رفع چروک های سطحی پوست شود.


پن لایه بردار

از آنجایی که محصولات لایه بردار، لایه های مرده پوست را از بین می برند، بهتر است که قبل از مصرف آنها با یک پزشک مشورت نمایید.

پن شستشوی صورت لایه بردار برای انواع پوست مناسب بوده و می تواند در پاکسازی و لایه برداری سطحی پوست و در نتیجه جوانسازی پوست مفید واقع شود. همچنین می تواند منافذ پوست را از بین ببرد.

پن ضد جوش

پن ضد جوش مناسب افرادی است که دارای پوست مستعد جوش و آکنه و جوش های سرسیاه و یا سرسفید هستند.

استفاده از این پن های آنتی باکتریال، چربی پوست را کنترل می کند و مانع ایجاد جوش های جدید می شود.

این پن شستشوی صورت منافذ باز پوست را درمان کرده و در درمان جای جوش و یا لکه های قدیمی مفید می باشد.

پن شستشوی پوست چرب

پن شستشوی مخصوص پوست چرب، چربی بیش از حد پوست را کنترل کرده و علاوه بر برطرف کردن جوش ها، به حفظ رطوبت و PH طبیعی پوست نیز کمک میکند و در درمان منافذ باز پوست نیز موثر است.

پن رطوبت رسان

این پن به علت داشتن خاصیت آبرسانی، برای افرادی که دارای پوستی خشک می باشند، مناسب می باشد. پن رطوبت رسان به علت داشتن فرمولاسیون غیر صابونی خود رطوبت و چربی پوست را حفظ می نماید و حتی باعث آبرسانی به پوست و رساندن مواد مغذی نیز می شود.

فرق پن شستشوی صورت با صابون چیست ؟

پن را با صابون اشتباه نگیرید ،پن ها از لحاظ ظاهری شبیه به صابون هستند ولی برخلاف صابون pH شان نزدیک به پی اچ پوستمان است و بنابراین ضررهای صابون را که خشکی پوست و دهیدراته شدنش هست را به حداقل میرساند.
پوست های حساس از پن استفاده کنند| صابون قاتل پوست شماست
شستشوی روزانه صورت امری ضروری برای شفافیت و تمیزی پوستتون و جلوگیری از ایجاد آکنه است.
صابون، سبوم که همان چربی مورد نیاز پوست است را از بین می برد و پوست دچار چین و چروک، آکنه، خارش و منافذ روی پوست می شود.
پن شستشوی صورت جایگزینی مناسب برای صابون بوده و با تنظیم PH پوست به حفظ لطافت، چربی و رطوبت طبیعی پوست کمک شایانی می نماید.
انواع مختلفی از شوینده های صورت در بازار موجودند که شما باید با توجه به جنس پوستتون و درجه حساسیت پوستتون یکی رو انتخاب کنید. اگه پوست حساسی دارید که با کوچکترین چیزی دچار جوش های ریز زیر پوستی میشید پیشنهاد من به شما پن است.

بیشتر بخوانید :

لیست قیمت انواع صابون های شستشو در بازار

تفاوت اصلی تونر و میسلار واتر در چیست ؟

آیا پن خاصیت درمانی دارد ؟

راستش مشکلات پوستی مثل لک اصلا با یک شوینده ای که قرار است دو دقیقه روی پوست بماند حل نمیشود.

البته بد نیست در رژیم درمان لک، از شوینده ضدلک (مثل پن ضدلک ) هم استفاده بشود اما اصلا انتظار درمان به تنهایی از آنها نداشته باشیند.

در مورد انواع دیگر پن مثل پن پوست چرب و پن ضد جوش و ... به دلیل ترکیبات کنترل چربی که در آن اضافه میکنند میتواند موثر باشد.

استفاده از پن به عادت افراد برمیگردد. شوینده هایی مثل فوم شستشوی صورت یا ژل شستشوی صورت یا تونر صورت و میسلار واتر ها نسل جدید تری از شوینده ها هستند اما بعضی از افراد بطور حسی، شستشو با چیزی مثل صابون را بیشتر دوست دارند.

خوشبختانه پن جایگزین مناسبی برای آنهایی است که شوینده صابونی دوست دارند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits