دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ماسک آگار منافذ پوست را کامل پاکسازی کنید + روش

فواید معجزه آسای ماسک آگار برای پوست صورت

با ماسک آگار منافذ پوست را کامل پاکسازی کنید + روش
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ماسک آگار : پاکسازی و لایه برداری یکی از روش های داشتن پوست صورت جوان و شاداب است ، با ترکیب 3 ماده طبیعی و دردسترس ماسک منافذ پوست آماده کرده و از پیری چهره جلوگیری کنید.

لایه برداری و پاکسازی طبیعی پوست صورت با ماسک منافذ جو و چای سبز

همه ما از پاکسازی بدن شنیده ایم و اطلاعاتی در این زمینه داریم اما در رابطه با پاکسازی پوست چطور؟ پوست به دلیل اینکه خیلی در معرض آلودگی قرار دارد لایه برداری منظم ان به درخشندگی و سلامت پوست کمک میکند.
محصولات شیمیایی برای پاکسازی صورت در آرایشگاه ها و فروشگاه ها موجود است اما ما در این بخش از دلگرم نسخه ی موثر از چای سبز و جو را برای پاکسازی صورت معرفی میکنیم که برای داشتن پوست صاف و زیبا حتما باید ان را امتحان کنید.

با جو برای منافذ پوست ماسک پاکسازی آماده کنید

ماسک آگا : لایه بردار جو برای پاکسازی منافذ پوست

مواد لازم:

  • یک فنجان چای سبز دم کرده
  • 2 قاشق غذاخوری آرد جو
  • 2 قاشق غذاخوری آگار

ماسک آگار

روش تهیه ماسک برای پاکسازی منافذ پوست:

به چای سبز دم کرده آرد جو را اضافه و خوب ترکیب کنید بعد پودر آگار را اضافه کنید، مواد را حرارت دهید تا شروع به جوشیدن کند البته دقایقی زمان می برد و قتی یک مقدار از دما افتاد که مطمئن شدید میتوانید روی پوست ماسک کنید این کار را انجام دهید فقط مواد خیلی سرد نشود که سفت شود این ماسک را روی پوست تمیز و حتی لب ها می توانید استفاده کنید ، بعد از دقیقه 20 دقیقه ماسک را از روی صورت بشویید.

فواید ماسک آگار : پاکسازی و لایه برداری منافذ پوست

  • پوست را تغذیه و به جوانسازی و درخشندگی آن کمک می کند
  • از چین و چروک پوست جلوگیری می کند
  • پوست را سفت و محکم میکند
  • چای سبز به پوست درخشندگی می دهد و منافذ را پاک میکند
  • خارش وقرمزی پوست را از بین می برد و باعث نرمی پوست میشود
  • این ماسک گرم است و هنگامی که روی صورت ماسک می کنید منافذ پوست را باز می کند و وقتی خنک شد منافذ بسته می شود.

چرا چای سبز ؟

چای سبز به عنوان یک دارو برای هزاران سال است که استفاده میشود. ابتدا در چین کشف شد اما در سراسر آسیا به وفور از آن استفاده میشود. این نوشیدنی خواص زیادی از کاهش فشار خون گرفته تا درمان سرطان را دارد.
یکی از دلایلی که گفته میشود چای سبز نسبت که به چای سیاه خاصیت بیشتری دارد آن است فرایند متفاوتی برای تولیدش استفاده میشود که اجازه میدهد تخمیر خیلی از خواص آن را از بین ببرد اما در چای سبز این فرایند وجود ندارد و خواص گیاه حفظ میشود. در نتیجه چای سبز خواص بسیار زیادی را دارد.

11 خاصیت شگفت انگیز چای سبز

در لیست زیر به برخی از خواص چای سبز اشاره خواهیم کرد که ممکن است از آن ها خبر نداشته باشید. البته اگر میخواهید از این چای به عنوان یک دارو استفاده کنید پیشنهاد میشود که خودتان نیز تحقیق بکنید و از دکتر خود سوال کنید.

1. چای سبز برای لاغری

چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن میشود. پولیفنول یافت شده در چای سبز باعث افزایش سطح اکسیداسیون میشود و باعث میگردد که چربی های بدن با به انرژی (کالری) تبدیل شود.

فواید ماسک آگار

2. چای سبز برای دیابت

چای سبز به کاهش سطح انسولین خون کمک میکند و باعث کاهش سرعت افزایش قند خون پس از غذا خوردن میشود.

3. چای سبز برای بیماری های قلبی

دانشمندان معتقدند که چای سبز بر روی نواحی که عروق قلبی وجود دارد تاثیر میگذارد و کمک میکند تا بدن آرامش بیشتری داشته باشد و مواقعی که استرس یا هیجان وجود دارد فشار خون بخوبی حفظ میشود. حتی گفته میشود که چای سبز از لخته شدن خون نیز جلوگیری میکند. قابل توجه است که لخته های خونی از شایع ترین دلایل سکته های قلبی است.

4. چای سبز برای سرطان مری

چای سبز میتواند شانس مبتلا شدن به سرطان مری را کاهش دهد اما دانشمندان معتقد هستند که این ماده (چای سبز) میتواند سلول های سرطانی را بدون آسیب زدن به بافت های سالم از بین ببرد.

5. چای سبز برای کلسترول

چای سبز میتواند کلسترول بد را در جریان خون کاهش دهد و نسبت کلسترول خوب به بد را افزایش دهد.

پاکسازی و لایه برداری با آگار

6. چای سبز برای آلزایمر و پارکینسون

گفته میشود که چای سبز میتواند زوال عقل را که به پارکینسون و آلزایمر منجر میشود را به تعویق بیاندازد. تحقیقات علمی نشان داده که چای سبز از سلول های مغزی میتواند محافظت و حتی در بازیابی سلول های آسیب یافته نیز نقش موثری دارد.

7. چای سبز برای پوسیدگی دندان

تحقیقات نشان داده که ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام "کتچین" که در چای وجود دارد میتواند با رشد باکتری ها و ویروس هایی که به آلودگی های دهانی می انجامد، مقابله کنند.

8. چای سبز برای فشار خون

مصرف مداوم چای سبز میتواند به کاهش فشار خون کمک شایانی داشته باشد.

9. چای سبز برای افسردگی

"تئانین" یک آمینو اسید است که بصورت طبیعی در برگ های چای وجود دارد. این ماده است که باعث شده افرادی که چای خور های حرفه ای هستند، خیلی ریلکس و آرام بنظر برسند.

10. ضد ویروس و ضد باکتری

"کچتین" هایی که در چای وجود دارد و نقش آن ها در مبارزه با هرگونه آلودگی وعفونت باعث شده تا چایی مخصوصا چای سبز برای درمان هرگونه بیماری از آنفلونزا گرفته تا سرطان مفید باشد.

11. چای سبز برای پوست

چای سبز میتواند برای درمان خطوط صورت و آثار افزایش سن مقابله کند که بخاطر آنتی اکسیدان هایی است که در ساختارش وجود دارد. چای سبز همچنین میتواند تاثیرات بد آفتاب بر روی پوست را کاهش دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits