دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش‌ های مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون

اپیلاسیون بدن : مراقبت و توصیه‌های قبل و بعد از اپیلاسیون

روش‌ های مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قبل و بعد از اپلاسیون چه مراقبت هایی را انجام دهیم؟ روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. یکی از راهای برداشتن موهای زائد اپلاسیون است که امروز در دلگرم قصد داریم در مورد مراقبت های پوستی که قبل و بعد از اپلاسیون باید انجام دهید صحبت...

آنچه باید دربارۀ اپیلاسیون بدن بدانید

اپلاسیون یکی از راههای از بین بردن موهای زائد و ناخواسته می باشد. در این روش موهای زائد از ریشه کنده میشوند، به همین علت طرفداران زیادی دارد تا دیرتر موهای زاید بدنشان رشد کند، در این بخش از سایت دلگرم برای شما مطالبی در مورد اپیلاسیون را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

مومک داغ : اپلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زائد در بین مردم می باشد. ابتدا موم را روی حرارت قرار داده تا به حالت مایع درآید سپس بوسیله یک کارتک روی پوست در جهت رویش موی بدن بمالید .بعد با استفاده از یک تکه پارچه یا نوار گاز استریل موها و موم را در جهت رشد مو از روی پوست پاک کنید. این کار بهداشتی است چرا که وسایل و مواد آن بهداشتی می باشد.موها بین ۴-۶ هفته بعد دوباره خواهند رویید.فقط باید قبل از مومک انداختن حتما از لوسیون ها و یا کرمهای سفت کننده و تقویت کننده برای پر کردن منافذ خالی شده بر روی پوست استفاده کنید.این روش از بین بردن موهای زائد برای پاها، خطوط لباس شنا –مایو، زیر بغل ها و بازوها مناسب می باشد.

مومک سرد : موم سرد بر روی نوارهای از پیش آماده مالیده شده اند که می توانند مستقیما بر روی پوست چسبانده شوند. مو به موم سرد روی نوار می چسبد و با یک حرکت سریع از روی پوست جدا می شود. موم سرد به عنوان موم فارسی Persian Waxing نیز شناخته شده است. این کار در منزل توسط اکثر مردم انجام می شود.

روش‌ های مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون

  1. بعد از انجام موزدایی دوش آب گرم نگیرید. زیرا آب گرم پوست را تحریک خواهد کرد.
  2. تا 24 ساعت پس از انجام موزدایی از دئودورانت و عطر استفاده نکنید ، زیرا پوست تحریک شده و باعث خارش آن خواهد شد.
  3. بعد از کرم و ضدعفونی که خنک کننده می‌باشد ، استفاده نمایید تا پوست آرام شود.
  4. در بین 2 نوبت موزدایی از لایه‌بردار استفاده کنید. این عمل باعث خواهد شد، سلول‌های مرده از روی پوست پاک شده و منافذ پوست بسته شود.
  5. 2 هفته قبل از موزدایی از تیغ یا موبر استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از اپیلاسیون

عوارض پوست بعد از موزدایی

  • اپیلاسیون با مومک دردناک بوده، همچنین اگر غیربهداشتی انجام شود، صورت جوش‌زده و ملتهب می‌شود
  • پس از اپیلاسیون با مومک، موها دیرتر رشد می‌کند و از زبری و ضخامت مو نیز کاسته می‌‌شود.
  • دقت نمایید استفاده‌ی مداوم مومک ، باعث افتادگی پوست و شل شدن پوست می‌گردد.
  • یکی از عوارض پوست بعد از موزدایی باز شدن منافذ پوست است و در بعضی مواقع باعث ایجاد زخم‌های ریز در پوست می‌شود.
  • از عوارض دیگر اپیلاسیون برداشتن چربی محافظ پوست است که باعث می‌شود حساسیت پوست زیاد شده و عوامل مضر محیطی بر پوست اثر بیشتری داشته باشد.
  • بعد از استفاده از موزدایی پ هاش پوست بالا می‌رود.
  • منافذ پوست باز و چربی موجود بر روی پوست از بین رفته باعث می‌شود ، پوست نسبت به باکتری‌های عفونت‌زا حساس شده و از راه زخم‌های ریز روی پوست باعث عفونت پوست می‌شود.

انواع لوسیون و روغن بعد از موزدایی

روغن چای یک ضدمیکروب طبیعی بوده که بعد از موزدایی در نقطه‌ای که زخم شده ، می‌توان استفاده کرد. این روغن خاصیت مسکن نیز دارد.برای برطرف کردن قرمزی پوست و تسکین آن می‌توان از آبلیمو استفاده نمایید.لوسیون‌های ضد‌عفونی کننده و خنک‌کننده نیز برای آرام کردن و نرم کردن پوست مناسب می‌باشد.

حتماً بخوانید:
اپیلاسیون در دوران بارداری : چه کسانی نباید اپیلاسیون انجام دهند ؟

اپیلاسیون در دوران بارداری : چه کسانی نباید اپیلاسیون انجام دهند ؟

مادر بارداری که قصد انجام اپیلاسیون در دوران باردای خود را دارد باید در ابتدا نکاتی را به خوبی در نظر بگیرد تا مطمئن شود واجد شرایط لازم برای این کار…

استفاده از روغن و لوسیون بعد از موزدایی

لوسیون و روغن‌های بعد از موزدایی دارای مواد موثر است. که قدرت بالایی جهت رشد و بهبود بافت‌های پوست بوده و آن را ترمیم می‌کند.قرمزی پوست را تسکین داده و پ هاش پوست را به حد طبیعی (5/5) و متعادل می‌کند.مزیت دیگر لوسیون بعد از موزدایی در خصوص منافذ پوست می‌باشد.این محصولات حالت قابض داشته و منافذ پوست را کوچک می کند و با ایجاد لایه محافظ از نفوذ قارچ‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. هم‌چنین پوست را خنک کرده و به دلیل رطوبت رسانی به پوست، پوست شفاف و با طراوت می‌شود.

استفاده از کیسه یخ یا کیسه‌ گرم

کیسه یخ فور نوعی کیسه حاوی مایع است که بدون نیاز به یخچال یا فریزر در کم‌تر از چند ثانیه به شما دمای منفی 4 تا منفی 8 را می‌دهد. درون این کیسه یک کیسه کوچک حاوی آب است که برای استفاده باید آن را با فشار انگشتان ترکاند.پس از ترکیدن این کیسه کوچک داخلی ، یک واکنش اندترمیک در کمتر از چند ثانیه دما را پایین می‌آورد. بعد از انجام موزدایی از کیسه یخ استفاده می‌شود. یخ ، خون‌های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می‌شوند ، از سطح پوست دور و آن را خنک می‌کند و در نتیجه قرمزی پوست کم می‌شود. کیسه یخ را چند دقیقه روی محل بگذارید ، یخ ناراحتی و درد را کم کرده و سرخی را نیز بهبود می‌بخشد.

کیسه گرم : کیسه گرم فوی نوعی کیسه حاوی مایع است که بدون نیاز به دیدن هیچ حرارتی در کمتر از چند ثانیه به شما دمای مثبت 50 درجه را می‌دهد. درون این کیسه یک کیسه کوچک حاوی آب است که برای استفاده باید آن را با فشار انگشتان ترکاند.پس از ترکیدن باین کیسه کوچک داخلی ، یک واکنش اگزوترمیک در کمتر از چند ثانیه دما را بالا می‌برد. به دلیل داشتن سه ردیف سیل حرارتی بر روی این نوع کیسه گرم ، امکان ترکیدن کیسه گرم با فشار دست وجود ندارد.از این کیسه در درمانگاه و مطب دندانپزشکی (جراحی و ایمپلنت)، فیزیوتراپی ورزش (گرفتگی عضله، کوفتگی عضله)، گرم کردن دست و پا در سرما و ورزش‌هایی چون اسکی و کوهنوردی، سفر (برای افزایش دمای بدن در وضعیت‌های اضطراری (کاهش درد های غیرتورمی، دردهای مفصلی)، کمک‌های اولیه و غیره می‌توان استفاده کرد.گرما برای کاهش دردهای خاص و کاهش سرمازدگی کاربرد دارد. این کیسه‌های یک بار مصرف ساخت کشور ایتالیا هستند و در طول‌ها و عرض‌های مختلف و یک نوع پوشش موجود هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits