دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رادیوفرکانسی (RF) برای لاغری موضعی: مزایا، روش، هزینه و مراقبت

رادیوفرکانسی (RF) : رادیوفرکانسی لاغری موضعی و جوانسازی پوست صورت

رادیوفرکانسی (RF) برای لاغری موضعی: مزایا، روش، هزینه و مراقبت
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رادیوفرکانسی : در رابطه با رادیوفرکانسی لاغری می توان عنوان نمود که در این روش لاغری ؛ به کمک امواج رادیویی ، گرمایی ایجاد خواهد شد که بافت چربی ها را مورد هدف قرار داده ، با تجزیه و متلاشی کردن چربی ها ؛ به شکل موثری موجب لاغری موضعی در فرد خواهد...

رادیوفرکانسی چیست؟

در عمل رادیوفرکوئنسی (RF) از دستگاهی با انرژی فرکانس رادیویی برای گرم کردن و کشیدن بافت استفاده می‌شود تا گردش خون بهتر شود و چربی و سلولیت از بین برود. انرژی فرکانس رادیویی پوست را بدون آسیب زدن به آن گرم می‌کند تا سلول‌های چربی تجزیه شود و تولید کلاژن تحریک شود. نتیجه نهایی این سازو کار بهبود تون پوست و خاصیت ارتجاعی آن است.

با بهره‌گیری از لاغری موضعی با دستگاه رادیوفرکوئنسی می‌توان چربی اضافی شکم، ران و اطراف لگن را از بین برد، سلولیت را کاهش داد و افتادگی پوست ناشی از کاهش وزن یا بارداری را درمان نمود. در دلگرم ناحیه‌های قابل درمان با رادیوفرکانسی را با هم بررسی می‌کنیم.

separator line

قسمت های قابل درمان با رادیوفرکانسی

صورت :

  1. دور چشم
  2. خط فک پایین
  3. گردن
  4. افتادگی و چروک‌های پوست
  5. جای جوش

بدن :

  • شکم
  • باسن
  • بازو
  • زانو
  • اطراف لگن
  • ران
  • سلولیت
  • جای زخم و ترک‌های پوستی

separator line

انواع رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی با دستگاه Accent (اکسنت)

پزشک هند پیس را با ملایمت روی ناحیه مورد نظر می‌کشد. در تکنولوژی تناسب اندام با آر اف دمای لایه‌های درونی پوست را بالا می‌برد. سلولیت با بالا بردن کنترل شده‌ی دمای بافت تجزیه می‌شود، مواد سمی و چربی انباشته شده درون آن آزاد می‌شود، مایع اضافی تخلیه می‌شود و تولید کلاژن افزایش می‌یابد.

در رادیو فرکوئنسی محل‌هایی هدف قرار می‌گیرد که چربی انباشته شده در آنها نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم است. بهبود بافت و تون پوست نیز دیگر مزیت این عمل به شمار می‌رود. بیمار در طول عمل کوچکترین احساس درد یا ناراحتی ندارد. نتایج بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است و بیمار متوجه از بین رفتن چربی یا کاهش سلولیت و بهبود وضعیت پوست می‌شود.

رادیوفرکانسی با دستگاه Thermacool (ترماکول)

این عمل بسته به اندازه ناحیه مورد نظر معمولاً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. انرژی فرکانس رادیویی مستقیماً از طریق سری دستگاه به زیر سطح پوست هدایت می‌شود تا کلاژن زیر پوست بدون جراحی، تزریق یا برش گرم شود.

اسپری خنک کننده در طول درمان به کار برده می‌شود تا عمل راحت‌تر شود و از پوست بهتر محافظت شود. به علاوه بیمار برای کاهش ناراحتی مسکن دریافت می‌کند. چون انرژی فرکانس رادیویی کلاژن زیر پوست را منقبض می‌کند، نتایج لاغری موضعی با لیزر RF آنی است و پوست به سرعت کشیده‌تر و سفت‌تر می‌شود و چین و چروک روی آن از بین می‌رود.

رادیو فرکانسی با دستگاه Velashape (ولاشیپ)

این عمل ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد و نیازی به استراحت کردن پس از عمل نیست. برخی بیماران این نوع رادیوفرکوئنسی را شبیه به ماساژ بافت عمقی گرم می‌دانند. پوست بلافاصله پس از درمان کشیده‌تر می‌شود. ناحیه درمان شده به دلیل گرم شدن مدت کوتاهی صورتی یا قرمز است و تا چند ساعت گرم است.

اکثر بیماران فعالیت‌های معمول روزمره را بلافاصله پس از درمان ادامه می‌دهند. چهار تا شش درمان اولیه با دستگاه Velashape در فواصل یک هفته‌ای توصیه می‌شود و پس از آن درمان باید هر شش ماه یک‌بار تکرار شود.

رادیوفرکانسی با دستگاه تری پولار (TriPollar)

چون دستگاه سه قطبی (TriPollar) انرژی را دقیقاً بر محل مورد نظر متمرکز می‌کند، به نیروی کمتری نیاز دارد. بیمار در طول درمان گرمای ملایمی را حس می‌کند. پوست ناحیه درمان شده مدت کوتاهی قرمز و گرم است که ظرف کمتر از یک ساعت برطرف می‌شود. تقریباً تمام بیماران در همان جلسه اول از نتایج آنی عمل بهره‌مند می‌شوند.

دوره درمان متداول از ۶ تا ۸ جلسه تشکیل می‌شود. هر جلسه بسته به ناحیه مورد نظر حدود ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. به بیماران توصیه می‌شود تا درمان را برای حفظ نتایج به دست آمده هر چهار تا هشت هفته یک بار تکرار کنند. این درمان کاملاً بدون درد است.

separator line

مزایا کاهش وزن با رادیوفرکانسی

  • کاهش افتادگی و شلی پوست. شکم، ران، بازو و خط فک پایین ناحیه‌های متداول درمان است.
  • کشیدن پوست ، جوانسازی پوست و بهبود تون آن
  • افزایش متابولیسم سلولی، تخلیه لنفاوی و گردش خون
  • پیکرتراشی بدن
  • صاف و محکم کردن بافت پوست
  • افزایش تولید کلاژن
  • لاغری موضعی
  • به حداقل رساندن ظاهر سلولیت (فرورفتگی‌های ناخوشایند پوستی)
  • از بین بردن چربی اضافی

separator line

افراد مناسب برای رادیوفرکانسی

متقاضی ایده‌آل رادیوفرکانسی (RF) فردی است که در مجموع تناسب اندام دارد، از وضعیت جسمی مناسبی برخوردار است و از عمل انتظار واقع‌بینانه دارد. به خاطر بسپارید که رادیوفرکوئنسی عملی برای کاهش وزن نیست، اما شکل بدن، تون پوست و ظاهر سلولیت را بهبود می‌بخشد.

separator line

عوارض و خطرهای احتمالی رادیوفرکانسی

عوارض و خطرهای احتمالی رادیوفرکانسی بسیار نادر است. ناحیه درمان شده مدت کوتاهی قرمز و متورم است و کبودی نیز گاهی بروز می‌یابد. قرمزی، ورم و کبودی تنها عوارض این عمل است که موقتی است. ادرار پس از بعضی عمل‌های رادیو فرکانسی به دلیل افزایش تخلیه لنفاوی و دفع مواد حاصل از متلاشی شدن سلول‌های چربی از راه کلیه افزایش می‌یابد. بنابراین بیمار باید مایعات فراوان بنوشد تا این مواد سریع‌تر دفع شود. سوختن با دستگاه جدی‌ترین عارضه رادیوفرکانسی است که بسیار نادر است و اگر متخصص درمان را انجام دهد، هرگز بروز نخواهد یافت.

separator line

هزینه رادیو فرکانسی

هزینه رادیوفرکانسی متغیر است و به دستگاه RF به کار برده شده و تعداد ناحیه‌های درمان بستگی دارد.

لاغری و جوانسازی پوست با دستگاه رادیوفرکانسی

این روش برای کاهش سایز سینه در آقایان جوابدهی قابل قبولی دارد .بسیاری از افراد با انجام 10 تا 12جلسه به نتیجه قابل قبولی دست یافته اند. به طور کلی کاربردهای دستگاه رادیوفرکانسی به دسته های زیر تقسیم می گردد.

• لاغری و کاهش سایز در هر جلسه
• رفع افتادگی و شل شدگی اندام (باسن، بازو، سینه) با تحریک کلاژن سازی و ترمیم بافتی
• کاهش سلولیت
• لیفتینگ
• رفع غبغب و فرم دهی صورت
• جوان سازی صورت
• درمان اسکار آکنه و روزنه های عمیق پوست

رادیوفرکانسی روشی غیرتهاجمی دربازگرداندن جوانی و قوام طبیعی پوست و رفع چاقی های موضعی است .بعد از انجام آن فرد فورا به زندگی روزمره خود باز می گردد و برای هر نوع پوستی قابل اجرا است . بهترین کاندیدا برای انجام این عمل افرادی هستند که دارای پوست شل در نواحی میانی وتحتانی صورت هستند .

این روش یکی از روشهای غیر تهاجمی می باشد که می توان پوست را بدون جراحی لیفتینگ کرد. کاربرد دیگر رادیوفرکانسی برطرف کردن چاقی های موضعی وسلولیت ( حالت پوست پرتقالی ) بخصوص در نواحی شکم , باسن و ران است .

همچنین بخوانید:

لیفتینگ پوست (کشیدن پوست صورت) کاملترین مقاله +فیلم

بهترین روش ها برای از بین بردن لک های صورت با مزوتراپی/به همراه فیلم

هایفو(کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک صورت بدون جراحی)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits