دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ماسک هویج ضد چین و چروک صورت

ماسک هویج : جوانی، شادابی و سلامت پوست با ماسک هویج

طرز تهیه ماسک هویج ضد چین و چروک صورت
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ماسک هویج : ماسک صورت را خانم ها برای سه منظور کلی استفاده می کنند که شامل جوان شدن پوست - شفاف شدن پوست و از بین بردن چروک پوست صورت که تمام این ویژگی ها در ماسک صورت هویج با ترکیبات خاص وجود دارد.

ماسک هویج معجزه ای برای پوست صورت

برای صورت خود لازم نیست تا از تزریق های بوتاکس استفاده کنید تا با طراوت و بدون چروک شود. بلکه با ماسک خانگی هویج می توان نتیجه های خوبی گرفت. اگر هزینه بوتاکس ندارید یا این که از فرو رفتن سوزن های بوتاکس روی پوست صورت خوشتان نمی آید می توانید به جای آن از ماسک صورت هویج استفاده کنید. پس بیایید با هم نگاهی به فواید هویج برای پوست صورت و هم تراز بودن آن با بوتاکس بیندازیم.

فواید هویج برای پوست صورت

سال هاست که از میوه ها و سبزیجات تازه در زیبایی نیز استفاده می شود و یکی از این میوه های مفید برای پوست هویج است که خاصیت ضد پیری دارد.

موادی که برای ساخت ماسک هویج نیاز دارید:

  • ۱ عدد هویج بزرگ رنده شده
  • ۱ قاشق غذاخوری نشاسته
  • ۱ پیمانه خامه ترش

ویتامین های موجود در هویج پوست را تازه می کند، نشاسته پوست و چروک ها را ترمیم می کند و اسید لاکتیک موجود در خامه ترش پوست را روشن و شفاف می کند. و ترکیب این سه ماده با همدیگر با علائم پیری، پوست شل و وارفته، چین و چروک جوش های سر سیاه مبارزه می کند.

  1. مواد را با هم ترکیب کنید و چند لحظه منتظر بمانید.
  2. ماسک را به صورت بزنید و بگذارید نیم ساعت روی صورت بماند.
  3. بعد از نیم ساعت صورت را با آب ولرم بشوئید.
  4. کرم مرطوب کننده بزنید.
  5. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.
  6. ماسک هویج معجزه ای برای پوست صورت
  7. اکنون که روش درست کردن ماسک را یاد گرفتید کمی از فواید آن بگوییم.
  8. فواید بیشمار ماسک هویج پوست تازگی را به پوست بر می گرداند. با استفاده از این ماسک پوست به تمام مواد مغذی که نیاز دارد می رسد.
  9. استفاده مداوم ماسک هویج هم نشانه های پیری، خطوط و چین و چروک ها را به مرور زمان در پوست از بین می برد و هم پوست را شفاف و روشن می کند. با استفاده از این ماسک دیگر از لکه ها و جوش های سر سیاه راحت می شوید و به شکرانه ماسک هویج دیگر چنین مشکلاتی نخواهید داشت.

آیا استفاده از ماسک هویج برای همه پوست ها مناسب است؟

بله ماسک هویج را می توان برای انواع پوست ها به کار برد زیرا ویتامین های موجود در آن به پوست ها هیچ آسیبی نمی تواند برساند. اما اگر مشکل شدید پوستی و یا آکنه های عمیق دارید حتما قبل از استفاده این ماسک با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید چون ممکن است پوست به مواد این ماسک حساسیت نشان دهد.

بهترین راه برای استفاده از ماسک هویج برای پوست های چرب این است که کمی برگ نعناع خرد شده را با پوره هویج مخلوط کنیم و به مدت نیم ساعت روی پوست بمالیم. نعناع منافذ پوست را منقبض می کند و چربی پوست را می گیرد.

پوست های نرمال تا چرب هم می توانند به این ماسک عسل اضافه کنند تا به پوست رطوبت رسانی کند.پوست های حساس نیز می توانند به ماسک هویج روغن نارگیل اضافه کنند تا التهاب و قرمزی پوست را کاهش دهد.اگر قبلا از این ماسک استفاده کرده اید خوشحال می شویم کمی از تجربه خود برای ما در قسمت دیدگاه بگویید.

Carrot Mask

ماسک صورت هویج : پاکسازی و سفید کننده پوست :

  • هویج 1 عدد
  • روغن بادام شیرین 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره ی گل یاس 5 قطره
  1. هویج را خوب پاک کرده
  2. بشویید و آن را رنده کنید سپس آب هویج را از گوشت آن جداکرده و از صافی عبوردهید
  3. آب هویج را می توانید نوش جان کنید
  4. گوشت هویج را با روغن بادام شیرین و عصاره ی گل یاس خوب مخلوط کنید
  5. ماسک آماده است آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست کاملا تمیز بمالید سپس با اب گرم بشویید و با آب ولرم آبکشی کرده و کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت ضد چروک :

هویج منبع غنی شده از ویتامین آ می باشد که خاصیت ضد پیری دارد ماسک های حاوی عصاره ی هویج اغلب برای پوست های پیر و جلوگیری از افتادگی پوست و چین وچروک کاربرد دارد و پیشنهاد می شود حتی پوست های حساس هم از ماسک های حاوی عصاره ی هویج استفاده کنند چرا که خاصیت ضد التهاب دارند بنابراین گوشت هویج رنده شده را هر روز به روی پوست تمیز خود بمالید و پس از 15 دقیقه پوست را آبکشی نمایید ااین کار باعث جلوگیری از چین و چروک های پوستی می شود.

  • زرده ی تخم مرغ 1 عدد
  • ماست 1 قاشق غذا خوری
  • پودر جوانه ی گندم 1 قاشق چایخوری
  • تفاله ی هویج و یا هویج رنده شده 1 عدد
  1. مواد اولیه ماسک را به خوبی ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید.
  2. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه به خوبی صورت خود را با آب سرد بشویید.

فواید و خواص روغن هویج

هویج دارای خواص بسیاری برای پوست و مو است. هویج، پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند و در رشد و تقویت مو بسیار مفید می باشد. روغن هویج حاوی ویتامین های D، C، B، A و E می باشد و برای پوست های خشک، آسیب دیده، معیوب و یا در حال پیر شدن بسیار مفید و ارزشمند است.روش های مختلفی برای تهیه روغن هویج وجود دارد که در اینجا به معرفی یک روش آسان و ساده آن می پردازیم.

در این دستورالعمل، تهیه روغن هویجی را با کمک روغن نارگیل توضیح می دهیم که این روغن در تهیه محصولات مراقبت از پوستی که خاصیت جوان کنندگی دارند، به کار می رود. در واقع، با کمک این دستورالعمل می توانید یک روغن جامد نارنجی رنگی را تهیه نمایید که در کرم ها، پمادها و بالم ها وجود دارد. چنانچه از روغن زیتون و یا روغن بادام استفاده کنید، می توانید روغن هویج خود را به حالت مایع درآورید.

10 خاصیت روغن هویج

1- ویتامین های A و E موجود در روغن هویج، مرطوب کننده های پوست هستند. در نتیجه، با استفاده از روغن هویج، پوست و مویی سالم خواهیم داشت.

2- روغن هویج، پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند. به عنوان مثال، پوست هایی که دچار سوختگی، بریدگی و زخم شده اند با این روغن بهبود می یابد.

3- روغن هویج، از مو و پوست در مقابل اثرات مخرب آب و هوا، آلودگی هوا، گرد و غبار، نور خورشید و انواع مواد شیمیایی محافظت می کند.

4- روغن هویج، گردش خون را بهبود بخشیده و موجب تحریک رشد مو می گردد.

5- روغن هویج، تقویت کننده و نرم کننده مو محسوب می شود.

6- روغن هویج ،علایم پیری را از بین می برد.

7- روغن هویج، برای انواع پوست مفید بوده و رطوبت پوست را به تعادل می رساند.

8- روغن هویج، سموم پوست را از بین برده و بدین طریق، آن را بهبود می بخشد.

9- روغن هویج، یکی از بهترین روغن ها برای پوست صورت و گردن است و به کاهش چین و چروک کمک می کند. البته می توانید این روغن را برای سایر قسمت های بدن مانند زانو و آرنج نیز به کار برید.

10- روغن هویج، پوست سر را برای رویش مو تقویت و تحریک می کند. زمانی که آن را بر انتهای مو بمالید، پایانه های خشک و چند شاخه ای شده مو را ترمیم خواهد کرد.

روغن هویج؛ بی بو و عاری از مواد شیمیایی می باشد و سریع جذب می گردد. این روغن، چرب نیست. بهتر است به جای استفاده از انواع شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون ها که حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی هستند، از روغن های طبیعی مانند روغن هویج استفاده نمایید. این روغن ها علاوه بر فواید بسیار، خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک ناخواسته را نیز کاهش می دهند.

همچنین بخوانید:

فواید معجزه آسای ماسک گچی برای سلامت و زیبایی پوست + طرز تهیه

ماسک تفاله قهوه برای پوست صورت با تاثیر فوق العاده

فواید ماسک زنجبیل برای پوست صورت و طرز تهیه چند نوع آن

معرفی ۱۰ مدل ماسک سیب زمینی برای زیبایی پوست



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سحر | ۳ سال پیش
مفید بود ممنون از مطالب خوبتون
0
0

hits