دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه ماسک انار در منزل
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انار آنتی اکسیدانی قوی می باشد و خاصیت کلاژن سازی دارد که به همین دلیل موجب جوان سازی پوست می گردد. از ماسک انار برای برطرف کردن چین و چروک های صورت، درمان جوش های صورت، روشن سازی پوست و…استفاده می شود.

طرز تهیه ماسک انار + خواص ماسک انار برای پوست

اگر قصد دارید بهترین پوست صورت دنیا را داشته باشید امتحان کردن این ماسک های صورت ضرری ندارد و به زیبایی پوست کمک خواهد کرد.

ماسک انار برای جوانسازی پوست و رفع خشکی پوست بسیار موثر است. خواص برخی میوه ها محدود به ارزش غذایی آنها نیست چه آنکه ترکیبات موثره موجود در میوه ها می توانند کاربرد چشمگیری در زیبایی پوست و رفع مشکلات پوست داشته باشد. از این گروه می توان به انار اشاره کرد که به مرور زمان ارزش و کارائی خود را در روشن سازی رنگ پوست و احیاء شادابی پوست به اثبات رسانده است.

انار بهترین دوست پوست شماست. خواص هسته دانه های انار دارای خواص شگفت انگیزی است. ملکه کلئوپاترا این هسته ها را به منظور رنگ کردن و درخشان ساختن مو با حنا در می آمیخت. امروزه از گل انار در تولیدات محصولات آرایشی نظیر تقویت کننده ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

خوردن دانه انار یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و شاداب نگاه داشتن پوست است. دانه انار حاوی انتی اکسیدان است. این عنصر نقش بسزائی در جلوگیری از پیری پوست دارد. انار منبع غنی ویتامین و پتاسیوم است و میتوان از آن در لایه برداری پوست استفاده کرد.

انار علاوه بر فوائد متنوع سلامتی، فوائد جالبی برای پوست دارد. بسیاری از خانم‌ها از این ماسک به عنوان پاک کننده‌ای موثر برای راحت شدن از دست سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در انار، نه تنها رادیکال‌های آزاد را نابود می‌کند، بلکه خاصیت ضد پیری نیز دارد. پس با خطوط، چروک و لک‌های پیری ناخوشایند خداحافظی کنید.

ویتامین‌های اصلی موجود درد انار (K ، BوC ) به همراه مواد معدنی متنوع ضروری، سلول‌های پوست را جوان می‌کنند و پوستی شفاف و درخشان به شما هدیه می‌دهد. خوشبختانه شما هم می‌توانید با آماده کردن ماسک انار در خانه از مزیت‌های انار برای پوست لذت ببرید.

انواع ماسک انار

ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است. هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آب انار در شب، با زدودن آلودگی‌های پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب موجب پاکیزگی، روشنی و تقویت آن می‌شود.

ماسک خانگی مناسب پوست‌های چرب

پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

طرز تهیه ماسک انار

ماسک شوینده و لایه‌بردار دانه انار

هسته دانه‌های انار را خشک و آسیاب کنید؛ دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی مناسب پوست‌های خشک

دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود ‌اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را‌ امتحان کنید.یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک برای تمیزی پوست‌های خشک

یک قاشق غذاخوری آب انار را به مخلوطی از یک زرده تخم‌مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ماسک به دست ‌آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک برای تمیزی پوست‌های‌ چرب

دو عدد پسته را با پوست آسیاب کنید. دو قاشق غذاخوری آب انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت خیس به مدت یک الی دو دقیقه بمالید. در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک خانگی روشن کننده

دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از 15 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

همچنین بخوانید:

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

فواید انار برای بدن

۱. فواید انار برای اختلالات معده

از پوست و برگ انار برای درمان اختلالات معده و یا اسهال ناشی از هر نوع مشکلات گوارشی استفاده می شود. همچنین از دمنوش برگ این میوه برای درمان مشگلات گوارشی نیز استفاده می شود. آب انار نیز برای بهبود اسهال خونی و وبا بسیار مفید است.

۲. خاصیت انار در مشکلات قلبی

مصرف منظم آب انار باعث بهبود گردش خون می شود به همین علت می تواند خطر حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش دهد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار باعث محافظت بدن در برابر کلسترول بد می شود و همچنین از لخته شدن خون نیز جلوگیری می کند.

۳. خاصیت انار در مقابله با سرطان

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فلانوئید می باشد. این فلانوئید های شناخته شده در مقابله با رادیکال های مختلف سرطان بسیار موثر هستند. نوشیدن آب انار برای افرادی که در معرض ابتلا به سرطان های پروستات و سینه هستند بسیار موثر می باشد و خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین مصرف منظم آب انار سطح psa بدن را کاهش می دهد و به بدن در برابر مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند.

۴. خاصیت انار در مراقبت از دندان ها

آب انار دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی می باشد و دهان و دندان ها را در برابر انواع بیماری ها محافظت می کند و اثرات پلاک دندان ها را نیز کاهش می دهد.

۵. خاصیت انار در درمان آرتروز

خوردن انار باعث ضخیم شدن و سخت شدن دیواره های شریانی در غضروف و مفاصل می شود و در نتیجه کاهش بیماری های آترواسکلروز و آرتروز را در بر خواهد داشت. همچنین انار می تواند از ایجاد آنزیم هایی که باعث شکستن بافت های همبند در بدن هستند جلوگیری کند.

۶. خاصیت انار در کم خونی

مصرف این میوه باعث بهبود گردش خون سالم در بدن می شود و در نتیجه آهن موجود در انار باعث کاهش کم خونی در بدن شده و از سرگیجه، خستگی، ضعف و کاهش شنوایی ناشی از کم خونی جلوگیری می کند.

۷. خاصیت انار در بهبود دیابت

نوشیدن آب انار در افراد مبتلا به دیابت می تواند باعث بهبود بیماری آنها شود و همچنین با کاهش انقباض شریان ها می تواند ابتلا به بیماری های قلبی را نیز مهار کند.

دیگر خواص انار

با گذشت زمان و مطالعه بر روی این میوه اهمیت مصرف آن بیش از پیش برملا شد به طوری که محققان دریافتند از دیگر خاصیت های مصرف این میوه کاهش احتمال تولد کودکان نارس و تولد کودکانی با وزن کم می باشد.همچنین مصرف انار رشد بیماری آلزایمر را در بین سالمندان کاهش می دهد. از دیگر مزایای این میوه شگفت انگیز بهبود مشکلات سنین بالا مانند چین و چروک و پیری زودرس می باشد و به غیر از آن می تواند بر افسردگی زنان پس از دوران یائسگی نیز غلبه کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits