دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی دقیق با بهترین و بدترین ترفندهای زیبایی برای پوست
18
زمان مطالعه: 19 دقیقه
راهکارهای خانگی برای زیبایی همه جای اینستاگرام دیده می‌شود. از محصولات زیبایی دست‌ساز ساخته شده از انواع خوردنی ها تا هر ماده پاک کننده. قطعا انواع پیشنهادات عجیب غریب و خطرناک، افراد زیادی را در شبکه‌‌های مجازی به خود مشغول کرده است. با ما در این...

بهترین و بدترین راهکارهای خانگی زیبایی پوست

با اینکه خرج کردن پول کمتر برای محصولات زیبایی یا تبدیل آنها به جایگزین های طبیعی هیچ مشکلی ندارد، شما هیچ وقت نمی توانید با یک عکس یا فیلم در شبکه های اجتماعی بگویید یک ترفند زیبایی چقدر مفید است. بدتر از همه اینکه نمی توانید بگویید این ترفندها چقدر بدون ضرر هستند چون بعضی از آنها کاملا خطرناک هستند.

خوشبختانه، کارشناسان بعضی از محبوب ترین و رایج ترین ترفندهای زیبایی را به خوبی بررسی کرده اند و به ما اطلاع داده اند که کدام یک ارزش امتحان را دارد و کدام یک جایی در رسیدگی روزانه پوست و موهای شما ندارد. ما هشت مورد از بهترین و هشت مورد از بدترین ترفندهای زیبایی و آنچه را باید درباره آنها بدانید برای شما جمع آوری کرده ایم.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین راه زیبایی پوست استفاده از آب اکسیژنه

آب اکسیژنه، کاهش دهنده منافذ پوست

با وجود اینکه هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه نباید بدون تشخیص استفاده شود می تواند بخشی از برنامه زیبایی روزانه شما باشد. این ماده نه تنها فوق العاده ارزان است بلکه بسیار هم موثر است. مانیش شاه، یک جراح پلاستیک تایید شده در هیئت مدیره در دنور کلرادو گفته است استفاده از پراکسید در ناحیه تی، مرکزی ترین قسمت صورت شما یعنی پیشانی، بینی و چانه می تواند کاربرد فوق العاده ای داشته باشد.

اگر توجه کرده باشید منافذ باز شده در این قسمت از صورتتان هستند. احتمالا باکتری ها دلیل التهاب این منافذ هستند. آنها دلیل جوش های سرسیاه ناخوشایند روی بینی هم هستند. شاه می گوید خبر خوب این است که این باکتری ها در محیط های اکسیژنه نمی توانند دوام بیاورند. بنابراین پراکسید بدون به وجود آوردن هیچ مشکلی از منافذ باز شما مراقبت می کند.

دکتر افزود: درمان و رسیدگی به ناحیه تی در شب باکتری ها را از بین می برد، اندازه منافذ و تعداد لکه های پوست را کاهش می دهد؛ به این منظور او استفاده از یک هیدروژن پراکسید سه درصد را پیشنهاد می دهد. با این وجود، اگر آب اکسیژنه بیش از حد استفاده شود می تواند پوست شما را خشک کند بنابراین دقت در میزان استفاده مهم است.

بدترین روش زیبایی پوست، خالی کردن جوش های سرسیاه

محو کردن جوش های سرسیاه پوست با وازلین

اگر متوجه شدید حتی استفاده معمولی از هیدروژن پراکسید هم پوست شما را خیلی خشک می کند ممکن است بخواهید چیز دیگری را برای مقابله و از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید خودتان جوش های سرسیاه را خالی کنید باید بدانید این روش تا به حال توصیه نشده است.

یکی از ترفندهای زیبایی که برای از بین بردن قطعی جوش های سرسیاه توصیه می شود زدن وازلین و بعد کشیدن پلاستیک روی صورتتان است . ترفند دیگری هم هست که قرار دادن حوله داغ روی پوست پوشیده با پلاستیک را پیشنهاد می دهد.

با اینکه این ترفند ممکن است منافذ شما را کاملا باز کند و فشار دادن و از بین بردن جوش های سرسیاه شما را آسان کند اما برای پوست شما ضرر زیادی دارد.

اگر خودتان جوش های سرسیاه را خارج کنید می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد قرمزی و حتی زخم شدن پوستتان شود. علاوه بر این، مالیدن لایه ای ضخیم از وازلین، آخرین کاری است که باید برای جوش ها در منافذ انجام دهید.

دکتر سیجل شاه متخصص پوست گفت: "با این وجود، در واقع مالیدن وازلین احتمال افزایش و گسترش منافذ بسته پوست، آکنه و به عبارتی دیگر جوش های سرسیاه بیشتر را به دنبال دارد.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین راهکار خانگی زیبایی پوست، استفاده از چای کیسه ای

کاربرد چای کیسه ای برای پف زیر چشم ها

با اینکه به نظر می رسد گرما و حرارت چای کیسه ای می تواند به پوست آسیب برساند اما افرادی که این کار را می کنند در واقع درباره خاصیت چای برای پوست اطلاع دارند. استفاده از این ترفند زیبایی شاید قدیمی باشد اما به این معنا نیست که نمی تواند مثل بقیه راهکارهای زیبایی رایج شود.

متخصص پوست، ساندرا لی که ممکن است شما او را به نام دکتر پیمپل پاپر بشناسید درباره اینکه چرا ترفند قدیمی چای کسیه ای هنوز ارزش امتحان دارد می گوید: "این ترفند مفید است چون طبیعت منقبض کننده تانن ها و کافئین درون چای در به هم فشردگی رگ های خونی و مویرگ های زیر چشم کمک می کند.

آنها در به حداقل رساندن ماندگاری مایع و پف های این قسمت از صورت کمک می کند".

برای پف های زیر چشم هایتان، چای سیاه مفیدترین انتخاب است؛ فقط دقت داشته باشید وقتی چای کیسه ای را در این قسمت حساس قرار می دهید گرم باشد نه داغ. فقط بعد از چند دقیقه کاهش پف زیر چشم ها قابل توجه است.

بدترین روش خانگی زیبایی پوست با ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ، تهدید کننده سلامت پوست

شما هم ممکن است به یاد داشته باشید مادربزرگتان از تخم مرغ در رسیدگی روزانه به زیبایی اش استفاده می کرد. با اینکه او شاید بدون نگرانی برای دفعه بعدی، لایه ضخیمی از آن را به موها و صورتش می زد ما در دنیای لوکس امروز، دقیقا چنین چیزی را در اختیار نداریم.

تا اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80، سالمونلا در تخم مرغ ها مسئله نگران کننده ای نبود. با این وجود، امروزه باکتری ها یکی از معمول ترین دلایل مسمومیت غذایی در ایالات متحده است اما شما باز هم بسیاری از ویدئوبلاگرها را در حال تعریف و تحسین فواید ماسک سفیده تخم مرغ می بینید.

اگرچه این ماسک ها همان طور که بسیاری از افراد ادعا می کنند منافذ پوست شما را کاهش می دهد خطرات آن برای سلامت پوست شما از فواید آن بیشتر است. سالمونلا می تواند فوق العاده خطرناک و حتی کشنده باشد. چرا در عوض، یک ماسک عصاره تخم مرغ استفاده نشود؟

منا گهرار، متخصص پوست در دانبری، کنتیکت و یکی از اعضای هیئت علمی بالینی در بیمارستان ییل نیوهیون گفته است این ماسک ها از تخم مرغ خالص درست نشده است بنابراین خطر ابتلا به سالمونلا وجود ندارد.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین روش خانگی جوانسازی پوست و مو با روبالش های ابریشمی

روبالش های ابریشمی، حفظ رطوبت پوست و مو

شما حق دارید وقتی برای اولین بار درباره ترفند زیبایی مربوط به روبالش های ابریشمی شنیدید شک کرده باشید. اما با این حال، به نظر می رسد این مسئله واقعیت دارد. مارنی نوسباوم، متخصص پوست در نیویورک سیتی گفت: "روبالش های پنبه ای می توانند پس از مدتی رطوبت پوست و مو را به خود جذب کند؛ پوست را خشک و ظاهر شدن خطوط ظریف روی پوست را افزایش دهد".

طبق گفته این کارشناس، از طرف دیگر، ابریشم به مرطوب ماندن پوست کمک می کند و به نوبه خود به محافظت پوست در برابر آکنه کمک می کند. جین آکتین، آرایشگر مشهور هم استفاده از روبالش های ابریشمی را توصیه می کند. او گفته است: "با استفاده مرتب از این روبالشی ها، من بهتر می خوابم. موهایم درخشان ترهستند و استعداد کمتری برای شکنندگی دارند".

به گفته این متخصص، روبالش های ابریشمی همچنین می توانند به حفظ ظاهر زیباتر و ماندگارتر موهای سشوار کشیده شما کمک کنند. ابریشم به موها این امکان را می دهد که به راحتی و بدون اصطکاک روی روبالشی حرکت کند و در نتیجه استایل خود را حفظ کند. همچنین به موها کمک می کند تا چربی طبیعی اش را حفظ کند و از فر و خشک شدن آنها جلوگیری می کند. روبالش های ابریشمی احتمالا ایده آل ترین روش برای یک خواب زیبا باشد.

بدترین راه جوانسازی پوست با ماسک پسماندهای بچه گربه

ماسک صورت پسماندهای بچه گربه و عناصر مضر آن برای پوست

چیزهایی در زندگی هست که هیچ وقت فکر نمی کردید باید بگویید؛ مثلا "پسماند بچه گربه را به صورتت نزن". اما ما می گوییم. با اینترنت، این ماسک های صورت غیرمعمول محبوب شده اند. باورتان بشود یا نه، در واقع کمی دلایل علمی در مالیدن صورتتان به پسماند بچه گربه وجود دارد.

جیسون اِمِر، متخصص زیبایی گفته است: "پسماندهای بچه گربه که ماده اصلی آنها خاک رس است اغلب حاوی چند ماده مشترک با محصولات مراقبت از پوست مثل سیلیکا و بنتونیت است.

این مواد، هر دو چربی را جذب و رطوبت را در خود حفظ می کنند و به همین دلیل است که افراد به دنبال آن در محصولات مربوط به صورتشان و بله، در پسماندهای بچه گربه شان هم هستند.

با اینکه سیلیکا و بنتوتیت برای استفاده روی پوستتان بی خطر هستند، جاشوا زینکر، متخصص پوست گفته است مواد دیگر موجود در پسماند بچه گربه آن را به پیشنهادی بد برای استفاده روی صورتتان تبدیل می کند.به گفته این متخصصین استفاده از یک ماسک صورت با ماده اصلی خاک رس جایگزین بسیار بهتری است چرا که می دانید برای صورت شما ساخته شده است.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین راه شادابی پوست با روغن آرگان

خاصیت ضدالتهابی ماسک روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان را می توان در بسیاری از محصولات زیبایی مثل لوسیون بدن، شامپو و حتی محصولات آرایشی پیدا کرد. این روغن که از دانه های میوه درخت آرگان درست شده است به دلیل ویژگی های ضدالتهابی برای پوست، فواید ویژه ای دارد. البته که مقدار روغن آرگان استفاده شده در محصولات مختلف بهداشتی آرایشی فرق می کند.

شما می توانید واسطه ها را کنار بگذارید و از خود روغن آرگان به طور مستقیم استفاده کنید. این ترفند واقعا یکی از بهترین ترفندها است.

دهوال بونوسالی، متخصص پوست استفاده از روغن آرگان را برای پوست خشک توصیه کرده است؛ او در این باره می گوید: "از روغن آرگان یک یا دو شب در هفته استفاده کنید و بخوابید". این روغن به رطوبت رسانی پوست و ایجاد احساس نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند".

طبق گفته سامر جابر، متخصص پوست در نیویورک سیتی، روغن آرگان را می توان حتی برای پوست هایی با منافذ باز و جوش هم استفاده کرد. با اینکه ثابت شده است روغن نارگیل برای این نوع پوست خیلی غلیظ است اما روغن آرگان خیلی رقیق تر و ملایم تر است بنابراین استفاده از آن برای این نوع پوست نباید عوارض داشته باشد.

بدترین راه زیبایی پوست با استفاده از فوم تمیزکننده

عناصر خطرناک فوم تمیزکننده همه کاره برای سلامت پوست

اگر تا به حال از پاک کننده های جادویی برای از بین بردن خراش و ساییدگی ها از روی دیوارها استفاده کرده باشید می دانید که خب، اساسا جادو می کنند. با این حال، این موضوع به این معنا نیست که استفاده از این محصول را برای پوست خودتان هم شروع کنید!

مردم کشف کرده اند این محصول برای از بین بردن خطوط ناخواسته اسپری برنزه روی بدن کاربرد دارد اما این ترفندی خطرناک است.

رندی شولر یک شیمیدان محصولات آرایشی گفت: "به عنوان یک قانون کلی، استفاده از این ماده پاک کننده خانگی روی پوستتان به هیچ وجه ایده خوبی نیست.

آنها آزمایشات ایمنی مورد نیاز برای محصولات مراقبت شخصی را طی نمی کنند". اگرچه این فوم ها حاوی مواد شیمیایی خشنی نیستند اما از ملامین فوم ساخته می شوند که می تواند خیلی ساینده باشد و باعث واکنش آلرژیک شود.

بعضی دیگر فهمیده اند فوم های پاک کننده جادویی می تواند دندان ها را هم سفید کند که اینطور نیست. مارک لوئنبرگ، دندانپزشکی در نیویورک سیتی گفت: " این ماده شاید لکه ها را پاک کند اما استفاده از یک ماده تمیز کننده در دهان که به این منظور تولید نشده است بی عقلی محض است".

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین راهکار زیبایی پوست با استفاده از ژل فشرده

استفاده از ژل فشرده به عنوان پرایمر آرایشی پوست

ژل فشرده برای اگزمای حاصل از سایش دو قسمت بدن به همدیگر عالی است اما تا به حال به عنوان یک پرایمر آرایشی از آن استفاده کرده اید؟ ممکن است کمی غیرمعمول به نظر برسد اما یک ترفند زیبایی مجاز است.

ماده اولیه یکسان این نوع ژل ها و پرایمرهای آرایشی دی متیکون است. وایتنی بو، متخصص پوست و استادیار بالینی تخصص در مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای گفت: "دی متیکون منافذ پوست را مسدود نمی کند اما پوست شما را لطیف و صاف می کند و خطوط و چین و چروک های صورت را به طور موقت پر می کند".

صاف و یکدست بودن پوست یکی از دلایلی است که افراد بسیار زیادی پرایمرهای سنتی آرایشی را برای شروع آن دوست دارند و با این حال که استفاده از ژل فشرده روی صورتتان قطعا انتخابی عجیب و غریب است؛ این محصول می تواند به خوبی بعضی از پرایمرهای آرایشی گران تر و با هزینه ای کمتر کار کند.

بدترین روش شادابی پوست با روغن بچه

مضرات روغن بچه برای پوست صورت

با اینکه گفتیم زدن ژل فشرده به صورتتان مشکلی ندارد اما این ترفند درباره روغن بچه حقیقت ندارد. یک بلاگر زیبایی به نام فرح دوکای در ویدئویی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است روش جدیدی برای درمان آکنه معرفی کرده است.

او در کپشن این ویدئو در اینستاگرامش نوشته است : "این روغن را روی تمام لک های حاصل از آکنه روی پوستتان بمالید، بگذارید خشک شود و بخوابید بعد صبح صورتتان را کامل بشویید". با اینکه دوکای تضمین کرده است صورت شما به نرمی باسن بچه خواهد شد، چیزی غیر از این هم وجود دارد.

لسلی گرتسمن متخصص پوست در نیویورک سیتی گفت: بیشتر روغن بچه ها دو جزء اصلی دارد: زینک و وازلین. "زینک به طور معمول ماده خوبی است؛ ضد التهاب و برای درمان زخم مفید و در نتیجه ماده ای برای درمان جوش است".

طبق گفته دکتر ایک، وازلین ماده ای محافظ است و به همین دلیل برای محافظت از پوست بچه ها در روغن بچه استفاده می شود. با این حال، برای آکنه خوب نیست چرا که شما با وازلین منافذ را کاملا مسدود می کنید.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین درمان خانگی پوست اصلاح شده با یخ

یخ گذاشتن روی پوست ملتهب شده از تیغ ریش تراشی

شما احتمالا تا به حال شنیده اید استفاده از یخ برای درمان جای سوختگی می تواند آن را بدتر کند. درست است اما جای خراشیدگی و سوزش جای تیغ یک استثنا است و اساسا اصلا سوختگی نیست. در عوض، سوزش تیغ نوعی تحریک پوست است که بعضی از افراد بعد از اصلاح تجربه می کنند.

اگر پوست شما مستعد سوزش جای تیغ باشد احتمالا قرمزی یا حتی برآمدگی بعد از اصلاح صورت را تجربه کرده اید و این فوق العاده دردناک است. حتی اگر به طور معمول، این مسئله برای شما پیش نیاید، هر کسی که اصلاح می کند ممکن است این مسئله را تجربه کند.

خوشبختانه، راه حلی سریع برای تسکین آن وجود دارد. دهوال بونوسالی می گوید: یخ گذاشتن روی جای تیغ ریش تراشی ترفندی با ارزش است.

یخ گذاشتن روی جای خراشیدگی و آرام شدن آن چند دقیقه طول می کشد. این متخصص گفت: این ترفند تا زمانی که به فروشگاه بروید و محصولی برای درمان پوست تحریک شده پیدا کنید سوزش حاصل از تیغ ریش تراشی را کاهش می دهد.

بدترین روش درمان خانگی پوست خالی کردن جوش

خالی کردن جوش صورت با سنجاق

اگر تا به حال جوشی داشته اید که بیشتر به کوه وزوو شبیه است ما حساسیت شما را برای خالی کردن سریع آن درک می کنیم. اما هر کار می کنید برای انجام این کار از سنجاق استفاده نکنید. ممکن است سنجاق زدن برای خلاص شدن از یک جوش بدشکل روشی فوری باشد اما فقط کار را برای شما بدتر می کند حتی اگر اول سنجاق را پاکسازی کنید.

وقتی پوست را باز می کنید، باکتری های پوست صورت شما می توانند به آن نفوذ کنند و محتویات جوش را عمیق تر تحریک کنند. متخصص پوست، هدی والدورف گفت: " با این کار درمان تمام این تحریکات زمان بیشتری طول می کشد و می تواند منجر به آلرژی شود".

اگرچه خالی کردن جوش ها تقریبا روش درستی نیست، جیسون اِمِر یک روش امن تر پیشنهاد می کند. او می گوید: " برای خالی کردن جوش، دو گوش پاک کن در دو طرف جوش قرار دهید و آن را خالی کنید. به این ترتیب آسیب به پوست اطراف را محدود می کنید".

دقت کنید بعد از آن، برای ضدعفونی کردن آن باید از پماد آنتی بیوتیک هم استفاده کنید.

ترفندهای زیبایی پوست

بهترین راهکار سلامت پوست، تمیز کردن وسایل آرایش

تمیز کردن آسان وسایل آرایشی

یکی از کارهایی که شاید هیچ وقت حس انجام آن را نداشته باشید تمیز کردن اسفنج ها و قلم موهای آرایشی است. اما باید هر چند وقت یک بار آن را انجام داد. متخصص پوست، سوزان بارد می گوید: "مردم تقریبا هیچ وقت آنها را تمیز نمی کنند و این می تواند باکتری های خطرناک را از محیطی که در آن هستند به صورت شما منتقل کنند".

به گفته این کارشناس، قلم موهای کثیف آرایشی دلیل بیماری ها و عفونت های پوست هستند.

اگرچه هیچ ترفندی نیست که بتواند شما را کاملا از تمیز کردن وسایل آرایشی تان خلاص کند، چند ترفند می تواند این روند را آسان تر کند. مثلا می توانید اسفنج های آرایشی را در یک فنجان پر از آب و ماده تمیز کننده قلمو و در مایکروویو قرار دهید؛ اگرچه مایکروویو شاید از دوام آنها کم کند.

خب شما نمی توانید قلموهای آرایشی تان را در مایکروویو قرار دهید اما می توانید از مواد تمیزکننده گران صرف نظر کنید و فقط قلموها را به یک صابون بمالید. این ترفند یکی از روش هایی است که سوزان بارد برای تمیز کردن آسان وسایل آرایشی توصیه می کند.

بدترین روش خانگی روشن کردن پوست با آب لیمو

استفاده از آب لیمو به عنوان روشن کننده پوست

آبلیمو راه خودش را به هر نوع ترفند زیبایی باز کرده است. از محو زخم های آکنه تا روشن کردن نقاط تیره پوست تا هر چیزی که بگویید. تمام این کارها انجام شده است. آب لیمو ممکن است به نوعی واقعا مفید باشد اما باز هم آن را بی ضرر نمی کند.

منا گهرار، متخصص پوست در کنتیکت و یکی از اعضای هیئت علمی بالینی در بیمارستان ییل نیوهیون در مصاحبه ای گفت: "استفاده از آب لیمو برای پوست اشکال دارد"!

مشکل چیست؟ او با جزئیات به سوال شما این طور پاسخ می دهد: "لیمو اسیدی است و می تواند پی اچ پوست شما را تغییر دهد، مانع نفوذ باکتری ها را از بین ببرد، به راحتی پوست را تحریک، ملتهب و حتی زخم کند". ترکیب کردن آبلیمو با کرم ضدآفتاب شما را به دردسر بزرگ تری می اندازد.

گهرار می گوید: "وقتی آب مرکبات با اشعه ماوراء بنفش ترکیب شود، می تواند منجر به واکنش شیمیایی روی پوست شما شود". او این دردسر دوچندان را "بیماری لیموترش" نامیده است و کسانی که به امور رسیدگی به خانه وارد هستند نباید آن را با بیماری لایم اشتباه بگیرند. نتیجه معمولا یک پینه روی پوست به رنگ صورتی، قرمز یا بنفش است. حتی می تواند رنگدانه ها را افزایش دهد.

استفاده از آبلیمو برای خلاص شدن از شر این نقاط تیره وضعیت را بدتر می کنید.

ترفندهای زیبایی پوست

راهکار خانگی برای پوست سالم با مواد غذایی

رژیم غذایی سالم برای پوست

خبرهای خوب! مالیدن لیمو روی پوستتان ممکن است ایده بدی باشد اما مصرف لیمو کاملا بی ضرر است، حتی ترجیح داده شده است. در واقع، خوردن آن بهترین ترفند زیبایی است که می توانید امتحان کنید. مانیش شاه، یک جراح پلاستیک معتبر گفته است: میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان های بالایی دارند که پوست را درخشان می کنند.

کتلین سوزی، استادیار بالینی متخصص پوست در مدرسه پزشکی ییل، متخصص پوست ساندرا لی و متخصص معتبر رژیم و تغذیه ، لیسا موسکوویتز تایید کرده اند یک رژیم غذایی سالم شامل آب، میوه ها، سبزیجات، پروتئین و چربی های سالم می تواند مشوقی برای پوست سالم باشند. به ویژه، خوراکی هایی مثل بلوبری ، توت فرنگی، گوجه، آواکادو و ماهی سالمون می توانند دنیای خوبی برای پوست شما بسازند.

چرا به جای زدن روغن بچه با ماده اصلی زینک روی صورتتان، از اسفناج استفاده نمی کنید؟ موسکوویتز در این باره می گوید: زینک خواص زیادی برای درمان زخم دارد. همچنین شواهدی هست که نشان می دهد می تواند به درمان امراض پوستی کمک کند. طبق گفته این متخصص تغذیه و رژیم، استخوان قلم گاو منبعی خوب از کلاژن طبیعی است.

ادویه جات بدترین راهکار خانگی زیبایی صورت

برجسته کردن لب با ادویه ها

البته که ادویه جات خاصیت هایی هم برای داخل و هم بیرون بدن دارد. مثلا مالیدن زردچوبه روی پوست مشکلی ایجاد نمی کند و ویژگی ضد سرطانی آن برای بدن مفید است. اما دارچین برای زیبا سازی و استفاده روی صورت انتخاب خوبی نیست. این در حالی است که یک ترفند خانگی محبوب در اینترنت برجستگی لب با دارچین را تضمین می کند. حالا اگر هم این ترفند جواب بدهد شما باز هم نباید آن را امتحان کنید.

پاتریشیا وکسلر متخصص پوست در نیویورک گفت: بهترین راه برای برجسته کردن لب، استفاده از منابع غذایی حاوی اسید هیالورونیک یا سیلیکون ها است.

اگر می خواهید دارچین را برای قابلیت های زیباسازی آن روی پوست استفاده کنید باز هم توصیه نمی شود. دوریس دِی به سی ان ان گفت: "شما نمی توانید عصاره دارچین را به اندازه کافی بگیرید و اگر هم بتوانید با استفاده از آن تاول می زنید". او اضافه کرد این یک ادویه است و نه چیز دیگری؛ در ضمن قرار دادن فلفل روی پوست، آن را می سوزاند.

بیشتر بخوانید:

آموزش ۱۰ ترفند خلاقانه در آرایش و زیبایی

دانستنی های طلایی اصلاح صورت آقایان

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست + بهترین روش تهیه ماسک نعنا برای ...

ماسک خاک رس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (18 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

صدیقه | ۴ سال پیش
عاااالیه عزیزم. به امید موفقیت های روز افزون.
0
0

hits