دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا می دانید پدیکور و مانیکور چه تفاوتی با هم دارند ؟
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پدیکور و مانیکور... واژه‌هایی که زیاد شنیده‌اید و احتمالا به کار هم برده‌اید. اما معنی واقعی این لغات چیست؟ پدیکور و مانیکور با هم چه فرقی دارند؟ آیا به جز زیبایی، تاثیر دیگری بر بدن می توانند داشته باشند؟ با ما در دلگرم همراه شوید .

مانیکور چیست؟

مانیکور عملی است که در زمینه‌ی سلامت ناخن‌های دست و انگشتان آن صورت می‌گیرد و می‌تواند هم در آرایشگاه و هم در خانه انجام شود. مانیکور شامل درست کردن و حالت دادن به ناخن‌های دست و ماساژ دادن آن‌ها می‌شود.

برای انجام مانیکور مساله‌ مهم این است که آرایشگاه یا محیط انجام این کار حتما تمیز و ضدعفونی باشد تا از پخش شدن عفونت و آلودگی‌ها توسط وسایل مانیکور جلوگیری شود.

برای مانیکور کردن از روغن، وکس پارافین (شمع تراپی) و لوسیون برای تمیز کردن پوست از سلول‌های مرده، تمیز کردن کوتیکول‌ها و نرم کردن انگشتان استفاده می‌شود.

مانیکور چیست؟

پدیکور چیست؟

پدیکور نیز یکی از درمان‌های زیبایی برای ناخن های پاها (شامل انگشتان پا و کل پا می‌باشد) است. پدیکور را نیز مانند مانیکور می‌توانید هم در آرایشگاه و هم در خانه انجام دهید.

برای پدیکور کردن نیز راه‌های مختلفی وجود دارد. این راه‌های برای مراقبت، تمیز کردن و تغییر دادن سایز ناخن‌های پا نیز هستند. پدیکور از ناخن پای رشد نکرده و ناخن شکننده مراقبت کرده و از رشد کردن و زیاد شدن آلودگی در ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. حتما مراقب باشید که وسایل مورد استفاده کاملا تمیز و ضدعفونی شده باشند.

پدیکور چیست؟

تاثیرات مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور تاثیرات زیادی در سلامت پوست دست و پا و دیگر موارد دارد. با ما در دلگرم همراه باشید تا به این موارد بپردازیم.

تاثیرات مانیکور و پدیکور بر زیبایی

حتما می‌دانید که مانیکور و پدیکور برای زیبایی و جذاب کردن ناخن‌هایتان هستند، ولی شاید ندانید که این عمل‌ها از نظر سلامتی نیز به شما کمک می‌کنند.

تاثیرات مانیکور و پدیکور در مراقبت پوستی

دست‌هایتان بیشتر از هر ناحیه دیگری در طول روز در معرض و تماس مستقیم با آلودگی و شرایط محیطی هستند، این بدان معنی است که دوده و آلودگی به راحتی روی آن‌ها جمع می‌شود و همچنین به طور منظم و ثابتی سلول‌های جدید پوستی نیز ساخته می‌شوند.

پاهای شما معمولا فقط در فصل تابستان و بهار (در طول روز) در معرض هوا قرار می‌گیرند، ولی همیشه در حال تحرک هستند و ممکن است روی آن‌ها مشکلات مختلف پوستی مانند خشکی، ضخامت بیش از حد برخی نواحی و غیره ایجاد شود.

یک مانیکور حرفه‌ای بر پایه‌ی تمیز کردن و استفاده از لوسیون‌هایی است که به طور کامل پوست را پاکسازی (Exfoliate) می‌کند. این عمل باعث می‌شود هر نوع آلودگی و سلول‌های مرده از پوست پاک شده و دست‌ها تمیز، نرم و بدون چروک شوند.

پدیکور حرفه‌ای نیز مانند مانیکور، پوست را پاکسازی کرده و همچنین هر قسمت پینه بسته و سختی که در کف پا باشد را تمیز و حذف می‌کند. این کار نه تنها باعث زیباتر شدن پا می‌شود، بلکه توزیع وزن روی آن‌ها را نیز راحت‌تر می‌کند.

تاثیرات مانیکور و پدیکور در جریان یافتن خون

علاوه بر پاکسازی، رطوبت رسانی و کوتیکول درمانی، ماساژی که به دست می‌رسد نیز نقش بسیاری مهمی را ایفا می‌کند. این ماساژ نه تنها آرامش بخش است، بلکه به گردش خون در دست‌ها نیز کمک می‌کند و در نتیجه باعث کاهش درد و گرم شدن دست در فصول سر می‌شود.

تاثیرات مانیکور و پدیکور در عفونت‌های قارچی

قارچ معمولا زمانی رشد می‌کند که پاهایتان مرطوب باشد و تقریبا چند هفته طول می‌کشد تا عفونت خودش را نشان دهد. اما یک پدیکور/مانیکور کار حرفه‌ای می‌تواند از همان ابتدای عفونت مشکل را تشخیص دهد که درمان آن بسیار راحتتر خواهد شد. انجام منظم پدیکرو به حفظ سلامت پاهایتان خیلی کمک خواهد کرد.

separator line

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای تقویت پوست نازک

حساسیت پوست دست و روش های درمان آن



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits