دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۸ درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش های سرسیاه
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
درمان جای جوش سرسیاه، کار سختی است که روش‌های متنوعی برایش وجود دارد. بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن جای آبله مرغان و جوش های سرسیاه را به شما خواهیم گفت.

درمان های خانگی جای جوش های سرسیاه

ناامید نباشید چون شما تنها کسی نیستید که درگیر این مشکل هستید. خوشبختانه با راه حل های خانگی شما می توانید از شر جای اسکار و جوش و آبله مرغان خلاص شوید و پوستتان کاملا پاکسازی شود، اما باید صبور باشید. شاید از شرایط فعلی ناراضی باشید، و حتی ممکن است بازسازی مجدد پوست و رسیدن به نتیجه مطلوب طول بکشد. علاوه بر این شما باید از بروز آکنه و جوش های سرسیاه جدید جلوگیری کنید و کاملا مراقب پوستتان باشید. اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید و درمان های خانگی توصیه شده ما را امتحان کنید یقینا به نتیجه مورد دلخواهتان دست خواهید یافت.

درمان های خانگی اسکار آبله مرغان و جوش های سرسیاه

1- عسل خالص وسفیده تخم مرغ

عسل خالص وسفیده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید، ماسک را روی صورت تمیز خود بمالید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم صورتتان را بشویید. این کار به شما کمک می کند که اسکار و جای آبله مرغان و جای جوش های سرسیاه را به راحتی درمان کنید.

2-سیب زمینی ارگانیک خام و رنده شده

یک سیب زمینی ارگانیک خام را رنده کنید و آن را روی صورت تمیز و مرطوب خود قرار دهید به مدت 15 دقیقه با حرکت دایره ای روی صورتتان بمالید، حتما روی گونه ها، بینی و چانه نیز ماساژ دهید. اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه روی صورت باقی بماند و خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

3-عسل

به مدت 10-15 دقیقه عسل گرم را روی جوش های سرسیاه خود قرار دهید. عسل را تست کنید تا مطمئن شوید که خیلی گرم نیست.

4-پودر بلغور جو دوسر و پودر بادام

با استفاده از گلاب با بلغور جو دوسر و پودر بادام مخلوطی تهیه کنید. برای 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب گرم صورتتان را شستشو دهید.

5-سرکه و نشاسته ذرت

سرکه و نشاسته ذرت را مخلوط کنید و روی صورت اعمال کنید و حدود 15 دقیقه بگذارید روی صورتتان باقی بماند. همانطور که این خمیر خشک می شود، کمک می کند تا جوش های سرسیاه و جای اسکار را به سطح پوست بکشاند.

6-آب

3-4 لیوان آب را بجوشانید. حوله ای بر روی سر خود قرار دهید، اجازه دهید بخار روی صورتتان بنشیند این کار باعث باز شدن منافذ و کشیدن جوش های سرسیاه به سطح پوست می شود.

7- چای سبز

با کمک چای سبز یک اسکراب صورت تهیه کنید. چای خود را به طور معمول بجوشانید. 1 فنجان چای را با شکر و عسل مخلوط کنید تا یک اسکراب تهیه کنید. چای سبز به عنوان ضد التهاب عمل می کند. این چای را 2-3 بار در هفته برای صورتتان استفاده کنید تا بتوانید جای اسکار آبله مرغان و جای جوش های سرسیاه حذف شود.

8-سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را بزنید و روی جوش های سرسیاه خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید. این کار را هر روز انجام دهید.

9- روغن زیتون

اگر روغن زیتون هر روز استفاده شود، این درمان می تواند به کاهش چشمگیر و کاهش تدریجی اسکار و جای آبله مرغان و جای جوش کمک کند.

10- آب لیمو

برای رفع جای جوش و آکنه بر روی صورت، آب لیمو معمولا بسیار موثر است. این درمان طبیعی نه تنها به کاهش طبیعی جای اسکار کمک می کند، بلکه باعث می شود تا رنگ پوست نیز روشن شود. برای حداکثر اثربخشی، عصاره لیمو تازه را بگیرید و بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید حداقل 15 تا 20 دقیقه قبل از شستشو روی صورتتان باقی بماند.

11- سرکه سیب

سرکه سیب برای کاهش بسیاری از مشکلات پوستی که شامل اسکار وجای آکنه نیز است استفاده می شود. یک پنبه توپی را در سرکه فرو کنید و روی آن قسمت هایی از پوست که در آن جای جوش و آکنه وجود دارد استفاده کنید. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه پوست را با آب بشویید. این تمرین باید دو بار در روز انجام دهید.

12- خیار

در محصولات آرایشی و همچنین در پاکسازی پوست از خیار استفاده می شود. خیار نه تنها با اثر خنک کننده گی اش التهاب پوست را کاهش می دهد، بلکه به فرآیند بهبودی پوست سرعت می بخشد. خیار خنک را به تکه های ضخیم برش دهید و حدود 20 تا 30 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید.

13- جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده طبیعی، تواند به درمان بسیاری از بیماری های پوستی، از جمله اسکار و جای جوش کمک کند جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. روی کل صورت خود قرار بدهید و بگذارید تا یک تا سه دقیقه روی صورتتان بنشینید، سپس با شستشوی صورت با آب سرد این ماسک را از روی صورت پاکسازی کنید.

14-چوب صندل و گلاب

با کمک چوب صندل و گلاب یک خمیری تهیه کنید و به عنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید. این خمیر را می توانید به طور مستقیم بر روی منطقه آسیب دیده پوست بمالید. اجازه دهید خمیر برای بیش از یک ساعت روی پوست باقی بماند. اگر می توانید اجازه دهید یک شب روی پوست باقی بماند

15-عسل

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که می تواند در درمان اسکار و جای جوش و آکنه کمک کند و می تواند به عنوان یک ماسک صورت استفاده شود. شما همچنین می توانید چند قطره آب لیمو تازه به آن اضافه کنید.

16-گوجه فرنگی و خیار

یک راه محبوب برای درمان اسکار و جای جوش و آکنه، استفاده از یک ماسک صورت است که از گوجه فرنگی و خیار تهیه شده است. این دو ترکیب می توانند تا حد زیادی می توانند اسکار و جای جوش و آکنه را کاهش داده و محو کنند. ماسک گوجه فرنگی و خیار نیز منافذ باز پوست را کوچک می کند و به پوست لطافت می بخشد.

17-ماست، بلغور جو دوسر و آب لیمو

ماست، بلغور جو دوسر و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی اسکار و جای آکنه قرار دهید، اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی صورت بماند سپس صورتتان را بشویید.

18- ژل آلوئه ورا

مقدار کمی از ژل آلوئه ورا را با 2 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. سپس روی صورتتان بمالید تا این که کاملا جذب صورت شود


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی


بیشتر بخوانید:

جوش صورت: ۲۱ روش قدرتمند برای درمان سریع جوش صورت

۱۴ روش خانگی درمان جوش ران (درمان جوش های چرکی داخل ران پا)

۱۹ روش خانگی درمان جوش بعد از تیغ زدن در ناحیه تناسلی (واژن)

جلوگیری از زدن جوش های ریز بعد از اصلاح صورت خانم ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits