دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵ درمان خانگی موثر برای قرمزی پوست
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرمزی زیاد پوست صورت می تواند علت های گوناگونی داشته باشد. صورت شما چه ته مایه ای از قرمز در تمام قسمت هایش داشته باشد و چه بدتر، لکه های قرمز روی آن خودنمایی کند، به هر حال قرمزی صورت شما، نشانه ای از سالم نبودن پوست است.

درمان های خانگی قرمزی پوست

غذاهای خیلی تند می خورید؟ بیش از حد شراب می نوشید؟ آیا از چیزی یا اتفاقی خجالت زده می شوید؟هیجان زده می شوید؟ تمام موارد فوق ممکن است باعث قرمزی ناگهانی صورت، گردن و یا بخش فوقانی سینه شود، برای درمان سرخی یا قرمزی پوست می توانید روش های توصیه شده ما را امتحان کنید. با مجله دلگرم همراه شوید.

علل و علائم قرمزی پوست

علل رایج سرخی پوست عبارتند از: احساسات و هیجان شدید (مانند خشم یا خجالت)، خوردن غذاهای گرم یا تند، شرایط پوستی (مانند آکنه روزاسه) و ورزش. به عنوان مثال، قرمزی گونه ها و پوست در طول تمرینات ورزشی و بعد از آن طبیعی است. هنگام ورزش، بدن با سرعت شتابزده ای فعالیت می کند که باعث ایجاد گرما می شود. بدن شما برای حفظ دمای داخلی فعالیت می کند و یکی از راه ها برای انجام این کار، ارسال خون به سطحی نزدیک به سطح پوست است، که این باعث قرمزی پوست می شود.

سایر علل سرخی پوست عبارتند از

  1. نوشیدن الکل
  2. برخی از داروها (مانند کلسترول بالا و دیابت)
  3. تب شدید
  4. یائسگی
  5. تغییرات سریع در درجه حرارت

درمان خانگی قرمزی پوست

روش های خانگی درمان سرخی پوست

شناخت عواملی که باعث سرخی پوست می شوند یک رویکرد موثر برای اجتناب و درمان این بیماری است. هنگامی که شما احساس پرخونی و سرخی در سطح پوستتان داشته باشید، ممکن است بخواهید با کمک یکی از داروهای خانگی و طبیعی این مشکل را حل کنید.

1- خیار

برش هایی از خیار تازه را روی صورتتان قرار دهید. خیار اثر خنک کننده روی پوست دارد که می تواند باعث تسکین قرمزی پوست شود، مخصوصا اگر پوست حساسی داشته باشید.

2- محدودیت مصرف کافئین

با کاهش مصرف کافئین می توانید سرخی پوست را درمان کنید. قهوه ترک رگ های خونی شما را بیش از حد متسع می کند، که می تواند منجر به قرمزی پوست شود. مصرف قهوه، چای و کافی کولا را محدود کنید تا نتایج بسیار خوبی را بدست آورید.

3- ژل پترولیوم

در فصل زمستان، یک لایه نازک از ژل پترولیوم (مانند وازلین) روی صورت و دستان خود بمالید تا از قرمزی پوست ناشی از اتساع عروق خونی در واکنش به سرما جلوگیری کنید.

4- کرم ضد آفتاب

در روزهای گرم تابستان، لایه ای از کرم های ضد آفتاب روی دست و صورتتان بمالید در نتیجه می توانید از حرارت و گرمایی که می تواند منجر به سرخی پوست شود ، جلوگیری کنید.

5- لایه های لباس

در طول روزهای گرم بیش از حد لباس روی هم نپوشید. در زمستان، نیز لباس نامناسب فصل نپوشید.

6- محصولات پوستی حساس

مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست می تواند باعث قرمزی و تحریک شود. از صابون های ناملایم و محصولات دیگر برای جلوگیری از سرخی پوست خودداری کنید.

7- آلوئه ورا

عصاره برگ یک گیاه آلوئه ورا را بگیرید و ژل آن روی پوستتان بمالید.

8- مکمل ها

از آنجایی که سرخی پوست یک عارضه جانبی شایع پوست است، مکمل های مصرفی خود را عاقلانه انتخاب کنید، به عنوان مثال، مکمل های نیاسین باعث قرمزی پوست می شوند.

9- لوازم آرایشی سبز رنگ

برای پنهان کردن قرمزی پوست صورت، با آرایش رنگ سبز یا ته رنگ سبز می توانید سرخی پوست را جبران کنید

10- اجتناب از برخی نوشیدنی های الکلی

برای جلوگیری از سرخی پوست، از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که سبب تغییر رنگ پوست می شوند اجتناب کنید. نوشیدنی های الکلی باعث اتساع رگ های خونی شده و باعث سرخی پوست می شود . توجه داشته باشید نوشیدنی هایی که این نوع واکنش پوستی را ایجاد می کنند ، برای همه افراد یکسان نیست.

11- پرهیز از غذاهای تند

سس های تند و از جمله فلفل هالوپینون و انواع فلفل های تند حاوی کپسایسن می توانند باعث قرمزی پوست شما شوند، بنابراین توصیه می شود که مصرف غذاهای تند و فلفلی که باعث اتساع رگ های خونی می شوند را محدود کنید.

12- سرد کردن غذا

قبل از غذا خوردن، اطمینان حاصل کنید که غذای شما به اندازه ای گرم نیست که باعث سوختن دهانتان شود. مواد غذایی و نوشیدنی بسیار گرم می تواند باعث اتساع عروق خونی نزدیک سطح پوست شوند و باعث سرخی پوست شوند. بنابراین، قبل از اینکه شما سوپ یا غذایی داغ میل کنید، اجازه دهید اندکی سرد شود.

13- یخ

با قرار دادن یک تکه یخ روی گونه ها یا خوردن یک تکه یخ می توانید به طور موقتی از سرخی صورت ناشی از گرما جلوگیری کنید.

14- تکنیک تنفس

راه هایی برای نحوه نفس کشیدن وجود دارد که می تواند شدت قرمزی صورت را به دلیل هیجان و احساسات کاهش دهد. سعی کنید نفس عمیقی بکشید، تا شمارش عدد 5 نفس خود را نگه دارید ، و پس از آن به آرامی تا شمارش عدد 5 عمل بازدم را انجام دهید. این تکنیک تنفس را 10 بار تکرار کنید.

15- بلغور جو دوسر

لوسیون پوستی که با استفاده از بلغور جو دوسر آماده شده را برای جوان سازی پوست و جلوگیری از قرمزی صورت مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:

علت قرمز شدن ناگهانی صورت

جلوگیری از زدن جوش های ریز بعد از اصلاح صورت خانم ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits