دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۵ درمان خانگی خارش پوست در شب
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آیا شما همیشه احساس خارش پوست دارید؟ خارش پوست یک مشکل رایجی است که بر روی اکثر افراد تأثیر می‌گذارد و به‌شدت آزاردهنده است و بر روی فعالیت‌های شما تأثیر می‌گذارد برای درمان خارش پوست با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان های خانگی خارش پوست در شب

خارش پوست می‌تواند منجر به جراحت و عفونت شود، در ادامه برای شما روش‌های گیاهی و خانگی برای درمان خارش پوست را خواهیم گفت.

خارش پوست علل مختلفی دارد مانند واکنش‌های آلرژیک، نیش حشرات، عفونت‌های پوستی، آب‌وهوای خشک، صابون‌ها، مواد شوینده و حتی برخی از داروها باشد.

بسیار مهم است که علت خارش را شناسایی کنید. اگر حیوان خانگی در خانه دارید، از نظر وجود کک بدن آن ها را بررسی کنید ، زیرا ممکن است آن ها روی بدنشان کک داشته باشند. همچنین اگر از صابون یا لوسیون بدن جدید یا مواد شوینده خاصی استفاده می کنید، بررسی کنید، زیرا ممکن است نسبت به آن ها آلرژی داشته باشید. اگر مجبور به خاراندن بدن می شوید، سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا پوستتان خراشی برندارد. آخرین نکته این است که خراش های عفونی و آلوده را درمان کنید. برای درمان خارش بدن، سعی کنید درمان های خانگی توصیه شده ما را امتحان کنید. مطمعنا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

درمان خارش پوست

درمان های خانگی برای خارش پوست هنگام شب

1- جوش شیرین

یک فنجان جوش شیرین را به وان حمام آب گرم اضافه کنید و در آن به مدت 30 دقیقه غوطه ور شوید. شما همچنین می توانید 3 بخش جوش شیرین را با 1 بخش آب ترکیب کنید و خمیر بدست آمده را هنگام شب روی نقاط خاص بدنتان بمالید. این یکی از ساده ترین روش های خانگی برای درمان خارش پوست در شب است.

2- لیمو

یک لیمو را به نصف برش دهید و سپس روی قسمت هایی از پوستتان که دچار خارش شده قرار دهید. این روش یک درمان موثر است اما لیمو را روی زخم ها و خراش و ترک های پوستی قرار ندهید.

3-ریشه قاصدک و آویشن

در صورتی که گیاه قاصدک در حیاط پرورش می دهید، آن ها را از دست ندهید شما می توانید از گیاه قاصدک برای از بین بردن خارش یا تحریک ناشی از اگزما، عفونت های قارچی، پسوریازیس و دیگر عفونت های پوستی استفاده کنید. ریشه های قاصدک را جدا کنید و سپس آنها را شستشو داده و خشک کنید، اجازه دهید ریشه های قاصدک کاملا خشک شوند. یک قاشق برگ یا ریشه ی قاصدک برای هر یک فنجان آب جوش کافی است. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بجوشد و سپس مقداری آویشن اضافه نموده و محلول را صاف کنید و نوش جان کنید.

4- آویشن

یک قاشق پودر آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید خنک شود سپس یک پارچه تمیز را در این محلول بخیسانید و روی ناحیه خارش پوستی قرار دهید.

5- چوب صندل

چوب صندل، علاوه بر خاصیت ضد میکروبی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی اش به مبارزه با خشکی پوست می پردازد به همین دلیل، یک ماده موثر در لوسیون ها و کرم هایی است، که با خشکی پوستی مبارزه می کنند و به سلول های پوستی که به رطوبت نیاز دارند، رطوبت می بخشد و مانع خارش پوست می شود. یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با روغنی مثل اسطوخودوس مخلوط کنید و سپس روی نقاطی از پوست که دچار خارش شده قرار دهید.

6- پودر گیاه چریش

روغـن چریش باعث رفـع خشکی پوست و پوستـه ریزی می شود دارای خـاصیت ضد خارش،رفع قرمزی و التهاب پوست است و باعث رفع عارضه های پسوریازیس و اگزما و خارش پوستی می گردد. شما می توانید پودر درخت چریش را با روغن آرگان یا روغن آووکادو یا روغن همیشه بهار مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست بمالید تا خارش پوستی را درمان کنید.

7- روغن تخم کتان و عصاره لیمو

روغن تخم کتان و عصاره لیمو را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در مناطق آسیب دیده پوست اعمال کنید. اگر این کار را قبل از خواب انجام دهید، متوجه خواهید شد که این نیز یکی از موثرترین راههای درمان خارش پوست در شب است.

8- اسطوخودوس، رزماری یا بابونه

چند قطره اسانس اسطوخودوس، رزماری یا بابونه می تواند خارش و التهاب پوست را تسکین دهد. این مخلوط را به وان حمام اضافه کنید و در آن غوطه ور شوید و ریلکس باشید.

9- کمپرس سرد

روی نواحی از پوست که دچار خارش شده کمپرس سرد قرار دهید. خاراندان پوست تنها راه چاره برای رفع خارش پوست نیست. پوست را باید خنک کنید. دوش آب سرد بگیرید. یا کمپرس آب سرد روی پوست قرار دهید حوله‌ای را در آب سرد فرو برده و روی پوست بگذارید.

10- حمام با جو دوسر

ترکیب جودوسر طبیعی با آب برای پوست های حساس و خارش دار بسیار موثر است.شما می توانید با ترکیب بلغور جودوسر و آب خمیری تهیه کرده و روی مناطق دچار خارش قرار دهید. این کار باعث تسکین خارش پوست و نرمی آن می شود. می توانید نصف فنجان بلغور جو دوسر خام را و نصف فنجان جوش شیرین را در وان حمام بریزید و در آن غوطه ور شوید.

11- نعناع

یک قاشق برگ نعناع خشک را در یک پیمانه آب جوش بریزید اجازه دهید محلول خنک شود. از صافی بگذرانید سپس با پنبه روی پوست خود قرار دهید. شما می توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید، زیرا این یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان خارش پوستی در شب است.

12- ریحان

مقداری ریحان خشک را در آب بجوشانید و چای ریحان آماده کنید. این محلول را با کمک پنبه به آرامی روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. قبل از خواب این کار را انجام دهید. این روش یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان خارش پوستی در شب است.

13- سرو کوهی- سیر- روغن زیتون و موم زنبور عسل

2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را حرارت دهید. در یک ماهی تاوه جداگانه، 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را حرارت داده و سپس 5 قاشق غذاخوری قاشق چای خوری پودر سرو کوهی و 3 قاشق غذاخوری پودر سیر اضافه کنید. سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. عنصر اوژنول موجود در سیر و سرو کوهی خارش پوست را درمان می کند، به ویژه اگر شما این ضماد را در شب روی پوست بمالید.

14- نارون کوهی

ناحیه خارش پوستی را تمیز و خشک کرده، سپس پماد نارون کوهی را با یک پنبه روی آن بمالید.

15- آلوئه ورا

برگه آلوئه ورا را برش دهید و آن را فشار دهید تا ژل طبیعی آن بیرون بیاید. این ژل مرطوب کننده را روی پوست بمالید تا خارش پوستی درمان شود.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی


بیشتر بخوانید:

علل ، تشخیص و درمان فوری خارش پوستی یا formication

سریع ترین و بهترین راه درمان خارش موضعی بدن

چه بیماری هایی با خارش پوست شروع میشوند ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits