دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه و خواص ماسک تفاله قهوه
24
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ماسک قهوه , قوی ترین ماسک طبیعی و خانگی برای پوست صورت - استفاده از ماسک قهوه برای رفع قرمزی و یا چین و چروک پوست صورت بسیار توصیه می شود. از دیگر فواید ماسک قهوه با ترکیب مواد طبیعی دیگر درمان سلولیت بدن است.

ماسک قهوه - طرز تهیه انواع ماسک قهوه برای پوست صورت و بدن

خواص ماسک قهوه برای پوست

تفاله قهوه را در سطل زباله نریزید. اگر عاشق قهوه هستید و مقدار زیادی تفاله قهوه دارید، می‌توانید مجددا از آنها بعنوان یک درمان پوستی استفاده کنید! با اینکه چندان جالب بنظر نمی‌رسد، اما تفاله قهوه پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد عفونی کننده می‌باشد. همچنین سرشار از ترکیبات ضدالتهابی است.وارد کردن تفاله قهوه به برنامه‌ی مراقبت از پوستتان، به شما پوستی کاملا صاف، عالی، و نرم می‌دهد.
تفاله قهوه برای تمام انواع پوست‌ها نیز مناسب است. در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از راه‌های آسان و سرگرم کننده برای استفاده از تفاله قهوه بعنوان درمان پوست را بیان می‌کنیم:

شادابی بیشتر پوست صورت با ماسک تفاله قهوه

سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. همین ماسک ساده باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. به خاطر اینکه کافئین درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد و سفیده تخم مرغ نیز باعث سفتی و کشیدگی آن می‌شود. می‌توانید این ماسک را هفته ای یک مرتبه استفاده کنید. البته استفاده بیش از یک مرتبه توصیه نمی‌شود، چون پوست صورت حساس است و ممکن است سفیده تخم مرغ باعث خشکی آن شود.

ماسک قهوه

کاهش چربی‌ها با ماسک تفاله قهوه

اکثر خانم‌ها یعنی بیش از ۹۰ درصد آنها با مسئله سلولیت مواجه هستند. سلولیت همان پوست پرتقالی شکلی است که بیشتر در ران ها و بازوها دیده می شود. کافئین موجود در تفاله قهوه خاصیت ضدسلولیت دارد. از این پس بعد از دوش گرفتن مقداری تفاله قهوه را به پاها و مناطقی که لازم است بمالید.
سپس به صورت دورانی و به مدت دو تا سه دقیقه ماساژ دهید و در نهایت آب بکشید.این کار مانند لایه بردار طبیعی عمل می کند. شما می‌توانید هفته ای یک تا دو بار و یا هر روز برای لایه برداری و نرم شدن پوست این کار را انجام دهید. البته با این کار علاوه بر نرم شدن پوست، این تفاله وارد جریان آب حمام شده و مانع از گرفتگی لوله‌های حمام می‌شود. توصیه می‌کنیم از سابیدن محکم پوست خودداری کنید.

رفع پف چشم با ماسک قهوه

پف چشم حالت ناخوشایندی است که اغلب صبح‌ها شاهد آن هستیم و این حالت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک دور چشم در دراز مدت بشود. چرا که پف کردن موجب کشیده شدن پوست دور چشم می‌شود و در دراز مدت بافت پیوندی دور چشم را ضعیف و شل می‌کند که در نهایت به چین و چروک منجر می‌شود.
ماسک تفاله قهوه باز هم به عنوان یک ماسک معجزه آسا و یک درمان خانگی می‌تواند این مشکل شما را رفع کند و موجب رفع پف چشم و افزایش طراوت پوست شما شود. تفاله قهوه آب جمع شده در زیر پوست شما را جذب می‌کند و آن را به حالت عادی بر می‌گرداند.برای این منظور، چشمان خود را بسته و مقداری تفاله قهوه روی آن بگذارید، و پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب شستشو دهید تا اثر شگفت انگیزش را مشاهده کنید.

حتماً بخوانید:
تنقیه قهوه چیست ؟ فواید و عوارض تنقیه با قهوه کدامند ؟

تنقیه قهوه چیست ؟ فواید و عوارض تنقیه با قهوه کدامند ؟

تنقیه قهوه یک روش غیر معمول برای تمیز کردن روده بزرگ است که بیشتر در طب جایگزین کاربرد دارد. تا انتها با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید.

رفع حلقه سیاه دور چشم با ماسک تفاله قهوه

سیاهی دور چشم علل مختلفی دارد، از جمله تغذیه ناسالم، عوامل ژنتیک و بیماری‌ها. از آنجا که چشم‌ها نقطه عطف چهره هستند و در میان اجزای صورت بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، سیاهی دور چشم تاثیر نامطلوبی بر ظاهر چهره فرد خواهد داشت.
استفاده از تفاله قهوه تا حدی این حالت را کمرنگ‌تر می‌کند و کافئین موجود در آن این خاصیت و قدرت را دارد تا سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.برای این منظور می‌توانید چشمان خود را بسته و برای حدود ۱۵-۱۰ دقیقه تفاله قهوه را بر روی چشمان خود بگذارید. سپس چشمان خود را بشوئید و با دستمال کاغذی رطوبت دور چشمتان را به آرامی بگیرید. می‌توانید مشاهده کنید که سیاهی دور چشمان‌تان کمرنگ‌تر شده است.

فواید ماسک تفاله قهوه

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق تفاله قهوه را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و به طور کامل هم بزنید. سپس این مخلوط را برای حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.این ماسک باعث می‌شود که پوست شما شاداب، شفاف و نرم شود و ظاهری درخشنده پیدا کند. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ که در این ماسک استفاده می‌شود نیز موجب کم شدن چروک‌های پوست می‌شود. شما می‌توانید هفته‌ای یک نوبت از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه و پودر کاکائو

یک ماسک دیگر برای پوست صورت به این شیوه تهیه می‌شود که پودر کاکائو و تفاله قهوه را به همراه سه قاشق خامه و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا ماسکی خمیری به دست آورید (می‌توانید به جای خامه از ماست هم استفاده کنید).
پس از تهیه ماسک؛ آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست‌تان را بشوئید.این ماسک خاصیت لایه برداری و پاکسازی داشته و همچنین به دلیل دارا بودن عسل، خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی پیدا می‌کند که در جلوگیری از جوش زدن پوست صورت شما نقش دارد. علاوه بر این، این ماسک ساده خاصیت آبرسانی پوست را نیز دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (24 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits