دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تیرگی گردن : ۱۱ درمان خانگی برای رفع تیرگی گردن
16
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای درمان تیرگی گردن، باید از پاک کننده مناسب استفاده نمایید که موجب روشن شدن پوست شما گردد. پاک کننده های روشن کننده بدن ر ا می توانید در هر بار شست وشو بدن استفاده نمایید.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی رفع تیرگی گردن بیشتر آشنا شوید

تیرگی ممکن است از سابقه ژنتیکی و وراثت نشات گرفته باشد، شاید علت آن چاقی و یا ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد، قزاز گرفتن طولانی مدت در آفتاب و یا حتی عدم شستو شوی مناسب ممکن است باعث این موضوع شود.

تغییر رنگ پوست در ناحیه گردن یا تیرگی گردن، مشکل رایجی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند، به ویژه نوجوانان. این تیرگی ممکن است به شکل حلقه های تیره و یا لکه های تیره دور گردن را احاطه کنند. از مهم ترین عواملی که باعث بروز تغییر رنگ پوست می شود شامل بهداشت فردی ضعیف، بیش از حد در معرض آفتاب بودن، عرق بیش از حد، چاقی، عرق زیاد، عدم تعادل هورمونی، حاملگی، دیابت، واکنش های داروئی و اگزما است. نگران نباشید زیرا داروهای خانگی ارزان قیمت برای درمان تیرگی گردن وجود دارد. برای آشنایی با داروهای خانگی ارزان و مقرون به صرفه را برای خلاص شدن از تیرگی گردن با مجله دلگرم همراه شوید.

داروهای خانگی قابل دسترس برای درمان تیرگی گردن

1. آب

مصرف روزانه آب به مقدار کافی بهترین درمان خانگی برای تیرگی گردن است؛ نوشیدن آب کافی حذف سموم انباشته شده در بدن را امکان پذیر می سازد تا پوست شما به خصوص در ناحیه گردن روشن تر شود.

2. آرد نخودچی

قبل از استحمام، گردن خود را با استفاده از آرد نخود اسکراب کنید، اسکراب آرد نخودچی سلول های مرده پوست را حذف می کند و پوستی شاداب تر و شفاف تر به شما می بخشد.

3. لیمو

قبل از دوش گرفتن، عصاره لیمو را روی گردن خود اسکراب کنید. برای این کار یک لیمو را به نصف برش دهید و عصاره آن را استخراج کنید. این کار موثر است زیرا خاصیت اسیدیته آب لیمو پوست را لایه برداری می کند و سلول های مرده پوست، چربی و آلودگی و تیرگی ناحیه گردن را می زداید.

4. آب خیار

آب خیار را به پوست گردن تان بمالید و به آرامی تمام ناحیه گردن را اسکراب کنید. آب خیار سلول های مرده پوست را که در اطراف گردن احاطه شده اند حذف می کند و اجازه می دهد تا پوست جدید بازسازی شود.

5. مخلوط پودر پوست خشک شده پرتقال و شیر

دو ترکیب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر ضخیم درست شود. این یکی از داروهای خانگی ارزان قیمت برای درمان تیرگی گردن است. این مخلوط بدست آمده را به نواحی تیره شده گردن بمالید و اجازه دهید به مدت 15-20 دقیقه روی گردن باقی بماند، سپس با آب معمولی شستشو دهید.

6. ژل آلوئه ورا

به طور مستقیم یک لایه ژل آلوئه ورا خالص را در ناحیه آسیب دیده گردن ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه، آن را با آب بشویید. ترکیبات ژل آلوئه ورا نه تنها باعث روشن شدن پوست می شود، بلکه احتمال شکل گیری لکه های تیره را کاهش می دهد.

7. بادام

بادام زمینی را در آب بخیسانید و اجازه دهید تمام مدت یک شب در آب باقی بماند سپس خمیری با آن آماده کنید . هنگام خواب این خمیر را به ناحیه تیره شده گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. هنگام صبح با آب سرد گردن تان را شستشو دهید .

8. لوسیون ضد آفتاب

لوسیون ضد آفتاب را در نواحی از پوست که در معرض نور خورشید قرار دارد بزنید. لوسیون ضد آفتاب از تیره شدن پوست گردن و سایر نقاط جلوگیری می کند.

9. آب سیب زمینی

آب سیب زمینی را روی گردن بمالید و روی گردن اسکراب کنید، آب سیب زمینی حاوی ترکیبات سفید کننده طبیعی است و برای سفید و روشن شدن پوست استفاده می شود.

10. جو دوسر

جو دوسر را آسیاب کنید. آن را با پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید و به آرامی روی گردن بمالید و اسکراب کنید. بعد از آن با آب سرد شستشو دهید. جو دو سر دارای ویژگی هایی است که سلول های مرده پوست را حذف می کند و پوست جدید را احیا می کند.

11. اسکراب سنتی و متعارف

هر بار که حمام می کنید از لیف حمام استفاده کنید و آن را عادت منظم خود قرار دهید. لیف کشیدن به گردن ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان خانگی برای تیرگی گردن است. لیف کشیدن در برداشتن سلول های مرده پوست کمک می کند و در صورت استفاده مداوم باعث کاهش لکه های تیره می شود



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits