دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تونر پوست خانگی
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تونر پوست: در این مطلب تعریف کلی تونر و کاربرد آن برای پوست و آموزش تهیه دو تونر خانگی با استفاده از مواد طبیعی را خواهیم آموخت.

تونر پوست چیست؟ آموزش 2 تونر خانگی

تونر پوست چیست؟ آموزش ۲ تونر خانگی

تعریف تونر

تونر چیست؟

تونر برای پاکسازی عمقی پوست و نفوذ به منافذ پوست صورت بدن ساخته می شود و هدف استفاده از آن پاکسازی عمیق پوست و درخشندگی و شفافیت پوست است.کسانی که در شهر های شلوغ زندگی می کنند بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی هستند بنابرانی استفاده از تونر به صورت روزانه باعث از بین رفتن آلودگی ها و پاکسازی پوست و سلامت آن می شود.

تونر ها به دو دسته پوست و مو تقسیم می شوند که در این بخش ما به تعریف و آموزش تونر های پوستی می پردازیم.

تونر ها بیشتر به صورت مایع و بر پایه آب به همراه اسانس گیاهان و همراه با عناصر فعال و مورد نیاز پوست ساخته می شوند اما ممکن از تونر هایی مانند غلیظ با پایه دیگر مواد نیز وجود داشته باشد.برای استفاده از تونر معمولا نوع پوست هم نظر گرفته میشود.

پوست ها بر اساس میزان چرب بودنشان دسته بندی می شوند و دارای سه نوع خشک و مختلط و چرب هستند.تونر هایی که امروز آموزش میدهیم بیشتر مورد استفاده پوست های مختلط و چرب هستند و برای پوست های خشک موادی که چربی پوست را از بین می برند بهتر است استفاده نشود اما می توان از این تونر ها استفاده و برای جبران چربی از بین رفته از آبرسان یا کرم های مرطوب کننده استفاده کرد.

تونر نمک دریایی برای کنترل چربی و منافذ پوست

تونر پوست چیست؟ آموزش ۲ تونر خانگی

آموزش تونر نمک

خواص نمک دریایی:

نمک دریایی به علت املاح و مواد معدنی که در درونش دارد بسیار مفید است و خواص پاکسازی و ضد عفونی کنندگی آن زبان زد است این تونر به علت وجود نمک دریایی پوست شما را تمیز و لطیف می کند و همچنین به علت خواص لیفت کنندگی نمک دریایی، منافذ پوست شما را کوچک تر کرده و در کاهش چروک ها تاثیر دارد.

خواص سرکه سیب:

سرکه سیب به پاکسازی عمقی پوست و کاهش آکنه و کنترل تولید چربی پوست و نفوذ تونر به منافذ پوست کمک می کند.

.برای درست کردن این تونر به نمک دریایی و سرکه سیب و یک بطری اسپری یا ظرفی که بتوانیم تونر را در آن نگهداری کنیم نیاز داریم.

توجه:این تونر مخصوص پوست های چرب است و قبل از استفاده حتما کمی از آن را روی دستتان تست کنید تا به مواد درون آن حساسیت نداشته باشید این کار را می توانید روی پوست پشت دستتان یا روی بازو چک کنید. در صورت اینکه می خواهید خواص مرطوب کنندگی این تونر را بیشتر کنید می توانید به آن روغن نارگیل نیز بیفزایید.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری نمک دریایی

1 قاشق چای خوری سرکه سیب

1/5 فنجان آب مقطر یا جوشانده شده

این مواد را با یکدیگر ترکیب می کنیم و داخل بطری که سر اسپری دارد می ریزیم و هرشب می توانیم آن را روی پوست اسپری کنیم.دقت کنید که تاثیر گذاری مواد طبیعی ممکن است در اثر استفاده مداوم حاصل شود و آنی نباشد پس به صورت روتین از آن در پاکسازی شبانه پوست استفاده کنید.

تونر سیب زمینی برای شفافیت و روشن کردن پوست

تونر پوست چیست؟ آموزش ۲ تونر خانگی

آموزش تونر سیب زمینی

خواص سیب زمینی:

سیب زمینی در شفافیت پوست و روشن کنندگی و از بین بردن تیرگی ها بسیار اثر گذار است همچنین در پاکسازی پوست و منافذ نقش موثری را ایفا میکند.همچنین سیب زمینی خواص ضد آکنه و تنظیم کنندگی چربی پوست را دارد.استفاده از این ماده در ماسک ها و مواد آرایشی و بهداشتی خانگی سبب شفافیت پوست و مو می شود.

خواص لیمو:

لیمو خاصیت سفید کنندگی ملایم دارد و به علت خاصیت قلیایی بودن آن می تواند به صورت یک ضد عفونی کننده و پاک کننده قوی پوست استفاده شود و در کاهش آکنه نقش مهمی را ایفا می کند.همچنین درخشش و برق طبیعی به پوست می دهد و سبب درخشندگی و تازگی پوست می شود.

مواد لازم:

1/5 فنجان آب تصفیه شده

1/5 فنجان آب سیب زمینی

2 قاشق غذا خوری آب لیمو

این مواد با همین تناسب می توانند تغییر کنند. این تونر در کاهش آکنه و روشن شدن پوست نقش دارد و باید تاثیر آن در یک دوره استفاده از آن مشاهده شود پس از تونر های خانگی نمی توانید تاثیر آنی زیادی دریافت کنید.

همچنین ماسک ها و مواد پوستی خانگی به علت طبیعی بودنشان در صورت عدم حساسیت به مواد آن ضررشان کمتر است و تاثیر پایدار تری دارند.امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید در آموزش های دیگر نیز با ما همراه باشید تا پوستی زیباتر و جوان تر با مواد خانگی داشته باشید.

نکته:این تونر ها می توانند به مدت یک هغته در یخچال نگهداری شوند.اگر تونرتان بعد از گذشت مدتی بوی بدی گرفت آن را دور بریزید.

مرتبط با این مطلب ببینید:

معرفی ۱۰ مدل ماسک سیب زمینی برای زیبایی پوست

معرفی و طرز تهیه 15 ماسک عسل برای روشن شدن پوست

شفاف شدن پوست صورت با این ماسک های خانگی موثر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits