دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجره ی پوست میوه برای صورت
23
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین میوه ها برای زیبایی پوست کدامها هستند؟ بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد ارزش و فایده غذایی پوست میوه ها برابر با گوشت میانی و هسته ی آن است و خوردن پوست میوه ها برای پوست و مو بسیار مفید می باشد.

خاصیت پوست میوه ها در زیبایی پوست

خوردن ميوه‌ها با پوست يكي از بهترين روش‌هاي رهايي از چين و چروك‌هاي پوستي است. تحقيقات جديد نشان مي‌دهد برخي از آنتي‌اكسيدان‌هاي محافظ پوست را مي‌توان در پوست ميوه‌ها يافت. پس از اين پس از دور ريختن آنها خودداري كنيد. يكي از ميوه‌هايي كه شايد خوردن پوست آن خوشايند نباشد، ميوه كيوی است كه كرك‌هاي روي آن ممكن است موجب آزار شما شود امابايد بدانيد كه پوست كيوي خواص بسيار مهمي دارد كه بايد به هر صورت كه شده سعي كنيد آن را مصرف كنيد.

پوست سيب نيز حاوي مواد فتوشيميايي ضدسرطاني است كه در جواني و سلامت پوست نقش مهمي دارد. پوست خيار كم‌كالري بوده و از مواد سيليكا تشكيل شده است كه مصرف آن باعث تازگي و طراوت پوست و مانع از ايجاد چين و چروك‌هاي پوستي مي‌شود. پوست پرتقال حاوي ماده ليمونين است كه در برابر اشعه ماوراي‌بنفش همچون سد عمل مي كند. برخي از محققان بر اين باورند كه خوردن يك قاشق چايخوري پوست پرتقال در هفته نیز، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا ميزان 30 درصد در افراد كاهش مي‌دهد.

خواص پوستی چند میوه

پرتقال

پرتقال سرشار از انواع ویتامین‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ ها است. این انتی اکسیدان ها دقیقا همان کار تحریک ساخت سلول های پوست را انجام می دهند. این میوه ارزشمند علاوه بر شفاف کردن پوست، موجب سفت شدن آن هم می شود. بنابراین از افتادگی پوست صورت جلوگیری می کند. پرتقال بهترین مرطوب کننده طبیعی می باشد. برش هایی از پرتقال را روی صورت خود بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه صورت را با گلاب پاکسازی کنید.

گریپ‌فروت

این میوه جادویی سم‌زدا و پاک‌کننده بسیار قوی می باشد. گریپ فروت وی ترن پاک کننده طبیعی پوستی است. افرادی که دارای پوست چرب هستند می توانند این میوه را میل کنند و یا این که آب گریپ فروت را با پنبه به صورت خود بمالند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C است. این ویتامین نقش موثری در از بین بردن لک صورت و شفاف کردن آن دارد. به علاوه این میوه آبرسان بسیار خوبی برای پوست است. افرادی که دارای پوست خشک یا حساس هستند می توانند از این میوه استفاده کنند.برای استفاده از خاصیت لایه برداری کیوی، می توانید کیوی را له کنید و با آب لیموی طبیعی مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

هویج

هویج سرشار از ویتامین A می باشد. دارای ویتامین هایی است که خاصیت ضد پیری دارند. توصیه میکنم در این روزهای پایانی سال هر روز یک لیوان آب هویج بنوشید و هویج رنده شده را روی پوست خود قرار دهید.
به هیچ عنوان نگران تغییر رنگ خود به خاطر استفاده از ماسک هویج نباشید. بعد از چند روز استفاده خواهید دید که پوست شما بسیار شفاف می شود.

لیمو؛ روشن‌کننده پوست

لیمو در تمام طول سال موجود است. هندی‌ها به آن «سیب پزشکی» می‌گفتند و معتقد بودند مصرف آن نه‌تنها برای پوست بلکه برای تمام ارگان‌های داخلی مفید و پرخاصیت است. این میوه غنی از ویتامین C و اسیدهای میوه است. از آن به عنوان ضدچروک، ضدلک، روشن‌کننده و سفت‌کننده می‌توان استفاده کرد. ترکیب‌های موجود در لیمو، سموم پوستی را زدوده و پوست را نرم و روشن می‌کند. لیمو همچنین داروی مناسبی برای موهای کدر و سست و ناخن‌های شکننده است. استفاده از این میوه برای انواع پوست‌ها جز پوست‌های حساس مناسب است.

میوه هایی که برای زیبایی پوست مفید هستند

فواید میوه برای پوست صورت

انگور؛ نرم‌کننده پوست

در طب سنتی هندی از انگور به عنوان «مروارید حیات» نام برده شده است. انگور حاوی انواع ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این میوه نرم‌کننده، رطوبت‌رسان، روشن‌کننده و سفت‌کننده انواع پوست به شمار می‌رود.

میوه‌های قرمزرنگ؛ جوان‌کننده پوست

توت‌فرنگی، مویز و تمشک از جمله میوه‌هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند. آنتوسیانین که در تمام میوه‌های قرمزرنگ است، می‌تواند برخی چروک‌های پوستی را مرمت کند. بتاکاروتن و کلروفیل موجود در این میوه‌ها نیز محافظ اپیدرم است و باعث تنفس بهتر پوستی می‌شود. این میوه‌ها پاک‌کننده‌های قوی هستند و باعث تصفیه خون می‌شوند و از این نظر اثر قابل‌توجهی بر پوست و بافت‌های زیرین آن دارند. در صورتی که دچار آفتاب‌سوختگی هستند، تمشک و مویز بهترین درمان هستند. استفاده از این میوه‌ها برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب مناسب است.

میوه‌هایی که در هر فصل می‌رسند، بهترین انتخاب برای سلامت پوستمان هستند. مثلاً در فصل تابستان بیشتر دچار آفتاب‌سوختگی می‌شویم بنابراین میوه‌های آبداری مثل طالبی یا هندوانه بهترین گزینه انتخابی‌اند. برعکس در زمستان پوست کمتر در معرض آفتاب است و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در این فصل انجیر و خرما که غنی از قند هستند، می‌توانند برای پوستمان مفید باشند

پرتقال؛ سفت‌کننده پوست

پرتقال نیز همانند لیمو غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. میزان قند و ترکیب‌های سفت‌کننده در این میوه بیشتر است و به همین دلیل می‌تواند روند پیری پوست و بروز چین‌ و چروک را به تأخیر بیندازد. از سوی دیگر پرتقال، مرطوب‌کننده خوبی است و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند. استفاده از این میوه برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های حساس توصیه می‌شود.

کدو مرطوب کننده پوست

در آسیا، کدو در گروه میوه‌ها دسته‌بندی می‌شود. میزان آب کدو بسیار بالاست و خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی دارد. استفاده از این میوه در شرایطی که پوست دچار آفتاب‌سوختگی شده است بسیار عالی است. ماسک آن نیز به افرادی که موهای شکننده و خشک دارند، توصیه می‌شود. در صورتی که پوست شما خشک به نظر می‌رسد می‌توانید از کدو در غذاها یا به صورت ماسک استفاده کنید.

گوجه‌فرنگی؛ پاک‌کننده پوست

گوجه‌فرنگی خاصیت پاک‌کنندگی و روشن‌کنندگی دارد. در صورتی که پوست شما جوش‌های سرسیاه می‌زند گوجه‌فرنگی می‌تواند لایه‌بردار مناسبی باشد. گوجه همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و برای سوختگی‌های سطحی و زخم‌های پوستی بهترین درمان است. میزان اسیدهای میوه در گوجه‌فرنگی بسیار بیشتر از میزان آن در لیمو یا سایر مرکبات است. به همین دلیل استفاده موضعی از آن برای پوست‌های حساس توصیه نمی‌شود اما بهترین گزینه برای پوست‌های چرب یا مخلوط است.

خیار؛ مرطوب و پاک‌کننده پوست

95 درصد خیار را آب تشکیل داده است به همین دلیل نرم‌کننده و خنک‌کننده خوبی برای پوست است و می‌تواند سموم را از روی پوست دفع کند. خیار، حاوی ویتامین B6 است و میوه‌ای آرام‌بخش و ضداسترس محسوب می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (23 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits