دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۲ خاصیت اعجاب انگیز روغن زیتون برای پوست صورت
51
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن زیتون برای سلامت پوست خیلی مفید است ،شما میتوان برای درمان خیلی از بیماری پوستی از جمله آکنه و جوش از روغن زیتوت استفاده کنید، پاک کردن آرایش

خواص روغن زیتون برای پوست صورت : تا به حال از فوايد روغن زيتون بسيار شنيده ايد، اينكه مصرف آن در غذاها چه فوايد شگفت آوري دارد و... اما به احتمال قوي تا امروز كمتر از روغن زيتون به صورت موضعي استفاده كرده ايد. بايد بدانيد روغن زيتون داراي اثرات فوق العاده اي در زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن ها و... است.

كافي است فقط طريقه به كار بردن صحيح اين روغن را بدانيد، در اين صورت ديگر نيازي نداريد كه هر روز هزينه هاي زيادي صرف خريد محصولات زيبايي كنيد؛ نگاهي به وسايل داخل آشپزخانه خود بيندازيد و با استفاده از روغن زيتون يك محلول معجزه آسا براي پوست، مو و ناخن خود بسازيد.

خواص روغن زیتون بر روی پوست :


1. مرطوب کننده پوست :

روغن زیتون دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

روش استفاده :

کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند؟

توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

divider

2. درمان جوش صورت :

ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند.

جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

روش استفاده :

1- هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید پس از چهار تا پنج دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن پنج دقیقه دیگر روی پوست صورت بماند. حالا یک یک کاسه آب داغ را آماده کنید و 10 دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

2- یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سودا ترکیب کنید و مخلوط را به صورت دایره ای بر روی جای جوش ها بمالید. پس از دو تا سه دقیقه مخلوط را با یک حوله ی گرم و مرطوب پاک کنید.

3- پنج قطره روغن زیتون و سه قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی جای جوش ها بمالید.

divider

3. پاک کننده ی آرایش :

روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

روش استفاده :

1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند.

شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

divider

4. ضد چروک :

برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

روش استفاده :

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

divider

5. درمان آفتاب سوختگی :

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب : توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

divider

6. اسکراب لب طبیعی :

روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

روش استفاده :

شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

12 خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای پوست

divider

7. درمان خشکی و پینه های کف پا :

اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

divider

8. درمان سیاهی دور چشم :

اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

divider

9. خاصیت آنتی آکسیدان :

روغن زیتون حاوی ویتامین ای، پلی فنول ها و فیتواسترول هاست. این ۳ماده که جزو آنتی اکسیدان هستند به محفاظت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کنند. ویتامین ای ضد پیری است که در روغن زیتون یافت می شود. این ویتامین به صاف شدن پوست کمک کرده و از صدمات اشعه ماورابنفش به پوست جلوگیری می کند. هیدروکسی تیروزول یک ماده کمیاب است که در روغن زیتون وجود دارد و از وارد شدن آسیب به پوست جلوگیری می کند.

divider

10. تاثیر روغن زیتون بر منافذ پوست :

برخلاف کرم های مرطوب کننده که منافذ پوست را می بندند و شرایط پوست را بدتر می کنند، روغن زیتون به عمق لایه های پوست نفوذ کرده و باعث پاکسازی پوست می شود. سعی کنید از روغن زیتون در شب بجای کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به صورت و گردن بمالید و پوست را ماساژ دهید.

divider

11. ماسک پاکسازی پوست :

روغن زیتون در شکل گیری لایه های جدید پوست موثر است به همین منظور ۱ قاشق چایخوری روغن را با مقداری نمک طبیعی مخلوط کنید و این ترکیب را روی پوست بمالید. این ترکیب سلول های مرده پوست را از بین برده و اپیدرم را تازه و شفاف می کند.

divider

12. ماسک روغن زیتون :

روغن زیتون برای مراقبت از ناخن و مو مفید بوده و بیشتر زنان از این روغن برای پاک کردن آرایش چشم و حتی ماسک صورت استفاده می کنند. بسیاری از زنان و مردان از روغن زیتون بجای کرم اصلاح استفاده کرده و آن را بعد از اصلاح به صورت می مالند.

divider

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (51 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits