دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جوانسازی و از بین بردن چروکهای دست:چین و چروک ها ی دست طی روند افزایش سن رخ میدهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست سبب تغییرات در فیبرو پلاست میشود

سفید کردن دستها با کرم ها و لوسیون های گران قیمت را فراموش کنید و به سراغ هر انچه که در خانه دارید بروید.

با مواد غذایی ای که در منزل تان دارید محلول هایی درست کرده و پوست دست تان را سفید کنید.

مالش دادن دست ها با مخلوط سیب زمینی، گلیسرین و آب لیمو ترش روشن کننده فوق العاده ای برای پوست دست هاست.

چروکهای سطح دست:

ظاهر شدن چین و چروک ها طی روند طبیعی افزایش سن رخ می دهد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست به سبب تغییرات در فیبروبلاست، ضعیف و شکننده می شوند. چروک های زیاد و زود هنگام می توانند در اثر فاکتورهایی مانند در معرض قرار گرفتن آفتاب به مدت طولانی و یا قرار گرفتن در محیط های سخت، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، فشارهای روحی زیاد، کاهش وزن ناگهانی، کمبود ویتامین E و عوامل ژنتیکی رخ دهند.

چند روش خانگی درمان چین و چروک دست:

روش ها و درمان های خانگی زیادی در جهت کم شدن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها وجود دارند که در اینجا به 5 مورد از آنها خواهیم پرداخت:

1.روغن زیتون و روش استفاده:

چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست
روغن زیتون

یک گزینه پیشنهادی مخلوط کردن چند قطره عسل به همراه چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین می باشد. می توانید این مخلوط را دو بار در روز بر روی دست خود بمالید و ماساژ دهید.این کار سبب حذف سلول های مرده و سفت شدن پوست می شود. همچنین ماساژ پوست با روغن نارگیل، روغن شترمرغ، روغن بادام یا روغن ویتامینE مانع از ایجاد چین و چروک می گردد.

2.آلوئه ورا وروش استفاده:

چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک می باشد که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می تواند سبب کاهش میزان چین و چروک های صورت گردد.

روش استفاده:یک سفیده ی تخم مرغ را بزنید تا پف کند ، سه قاشق ژل آلوئه ورا ، دو قاشق غذاخوری خاک رس ، دو قاشق غذاخوری خمیر بادام و یک قاشق غذاخوری خامه ی تازه ، همه ی این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و روی پوست تمیز بزنید . اجازه دهید ماسک کاملا روی پوست خشک شود و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید .

نکته:هیچگاه این گیاه را بصورت مستقیم روی پوست صورت قرار ندهید

3.زنجبیل و روش استفاده:

چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست

زنجبیل به دلیل محتویات آنتی اکسیدانی خود بعنوان یک درمان خوب برای رفع چین و چروک پوست دست مطرح می باشد. بعلاوه،این گیاه مانع از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست دست که اصلی ترین دلیل ایجاد چین و چروک است، می شود.

روش استفاده:یک سفیده ی تخم مرغ را بزنید تا پف کند ، سه قاشق ژل آلوئه ورا ، دو قاشق غذاخوری خاک رس ، دو قاشق غذاخوری خمیر بادام و یک قاشق غذاخوری خامه ی تازه ، همه ی این مواد را خوب با هم ترکیب کنید و روی پوست دست تمیز بزنید . اجازه دهید ماسک کاملا روی پوست خشک شود و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید .

4.هویج و روش استفاده:

چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست

هویج برای از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مفید است. هویج منبع غنی از ویتامین A می باشد که می تواند سبب افزایش تولید کلاژن و در نهایت صاف شدن پوست گردد.

روش استفاده:

دو یا سه هویج بزرگ را در آب بجوشانید تا کاملا نرم شوند و سپس با مقدار کمی عسل مخلوط کرده تا یک مایع چسبناک به دست آید.آن را بطورمستقیم روی پوست خود قرار دهید .پس از حدود نیم ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

5.ماست و روش استفاده:

چند روش خانگی برای جوانسازی پوست دست

تهیه ماسک ماست برای از بین بردن چین و چروک صورت ،بسیار مفید است و شما می توانید شاهد اثرات معجزه آسا آن باشید.

روش استفاده:

  1. قاشق چای خوری ماست
  2. ۱ قاشق چای خوری عسل
  3. نصف قاشق چای خوری آب پرتقال
  4. نصف موز

موز را به وسیله چنگال له کنید.بهتر است برای تهیه این ماسک از موز له شده استفاده کنید.تمام مواد لازم را به خوبی با موز مخلوط کنید.ماسک حاصل را به تمام صورت خود به خوبی بمالید.بعد از ۱۵ دقیقه می توانید ماسک ماست برای از بین بردن چین و چروک صورت را با آب ولرم بشویید.شما می توانید این ماسک را در هفته ۲ بار استفاده کنید و نتایج فوق العاده آن را ببینید.

در این رابطه بیشتر بخوانید :

تاثیرات جادویی وازلین در زیبایی پوست

خواص اسرار آمیز چای سبز برای پوست و لاغری

درمان خشکی و زبری پوست دست

ترفندهایی برای از بین بردن چین و چروک پوست دست

divider

تهیه و گرد آوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits