دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از بین بردن خط لبخند با این روش ها
4
زمان مطالعه: 11 دقیقه
از بین بردن خط لبخند با روش خانگی - خط خنده یا همان چین و چروکی که اطراف لبها پدیدار می شود را با روش های توصیه شده در طب سنتی و ماسکهای خانگی پیشنهادی محو کنید.با دلگرم همراه باشید.

انواع خط خنده، علل تشکیل، راه های درمان و رفع آن

خط‌هایی که به ظاهر خبر از زندگی شاد ما دارد، اما با بالا رفتن سن و عمیق شدن این خطوط، سن ما بیشتر از سن واقعی به نظر می‌رسد. چروک‌های موجود روی پوست لزوما به علت بالا رفتن سن حاصل نمی‌شود، عمدتا نتیجه حالت‌هایی است که به چهره خود می‌دهیم. گاهی اوقات مراقبت نکردن از پوست و همچنین نور خورشید باعث شدیدتر شدن این مشکل می‌شوند، خط اخم و خط خنده از چین و چروک های شایع می‌باشند، راه‌های از بین برنده و درمان خط اخم و خنده وجود دارد تا بدین ترتیب اشخاص بتوانند به ظاهر شاداب خود برگردند.

علت تشکیل خطوط خنده

این خطوط از دیگر خطوط روی صورت متفاوت هستند و ربطی به سن افراد ندارند. خطوط خنده به علت حرکت یا حرکات پی در پی ماهیچه های اطراف لب و بینی ظاهر می‌شوند. سخنوران و کسانی که بیشتر می‌خندند خطوط خنده عمیق‌تری نسبت به کسانی که کمتر صحبت می‌کنند دارند.

چرا بعضی از نوجوانان و افراد زیر 20 سال خطوط خنده قابل توجهی دارند اما پوستشان در قسمت‌های دیگر چهره صاف است؟

ژن‌ها نیز تاثیر زیادی در این امر دارند، ما ویژگی‌های چهره را از پدر و مادر به ارث می‌بریم اما این موضوع علت اصلی ایجاد این خطوط نیست.

انواع چین و چروک

چین و چروک‌های ثابت:

حتی وقتی صورت در استراحت کامل است، نمایان هستند. این چین و چروک‌ها با کاهش کلاژن در لایه‌های عمیق‌تر پوست بوجود می‌آید. بهترین روش برای رفع و از بین بردن چین و چروک‌های ثابت، ترمیم حجم این ناحیه با استفاده از مواد پر کننده پزشکی مانند تزریق ژل یا استفاده از چربی خود فرد (تزریق چربی) است.

چین و چروک‌های پویا:

وقتی قابل مشاهده هستند که صورت در حال استراحت نباشد. به این چین و چروک‌ها خط خنده، خط اخم و چین و چروک پنجه کلاغی دور چشم گفته می‌شود. در صورتی که اقدامی برای برطرف کردن این چین و چروک‌ها صورت نگیرد به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند.

آیا خط خنده همراه با تحلیل گونه و گود شدن دور چشمها است یا بدون آنها؟

اگر بیمار همزمان با تحلیل چربی در ناحیه خط خنده و اندوه دچار تحلیل گونه ها و دور چشم باشد، بهتر است از تزریق چربی استفاده کند ، اما اگر فقط مشکل بیمار در ناحیه خط خنده است استفاده از تزریق ژل جوویدرم آسانتر و منطقی تر است.

شرایط بیمار از جهت تحمل دوران نقاهت و کبودی یا تورم محل چگونه است و اگر قرار است برای مناسبتی آماده شود ، آیا این مناسبت در فاصله کمتر از دو هفته قرار است رخ دهدیا بیشتر از دو هفته؟


بدین صورت که اگر بیمار آمادگی تحمل کبودی یا ورم را برای مدت بیش از 10-7 روز ندارد بهتر است از تزریق ژل استفاده کند ، اما اگر کبودی یا تورم برای مدت 2-3 هفته مسئله ای نباشد از تزریق چربی استفاده می کند. همچنین اگر مراسمی در فاصله کوتاهتر از 2 هفته دارید از جوویدرم استفاده کنید و اگر 3-4 هفته تا زمان یک مناسبت وقت دارید ، می توانید از تزریق چربی استفاده کنید.

درمان چروک خط لب

چند نکته مهم را در ذهن داشته باشید:

برای پر کردن حجم های زیاد مثلا پر کردن گونه ها اکنون استفاده از جوویدرم یا سایر ژلهای قابل جذب ، منطقی نیست ، چون هم هزینه گزافی دارد و هم ماندگاری 12-9 ماه این ژلها صرف چنین هزینه ای را منطقی جلوه نمی دهد.اگر بیماری هم تحلیل چربی وسیع صورت مثلا دور چشمها ، گونه و هم خط خنده دارد و در ناحیه خط خنده تحلیل پوست هم علاوه بر چربی زیر پوستی دارد ، بنابراین هم باید تزریق چربی وسیع انجام دهد و هم در قسمت سطحی خط خنده از تزریق جوویدرم استفاده کند که می تواند اول جوویدرم بزند و بعد از مدتی تزریق چربی کند یا برعکس اول تزریق چربی کند و بعد ژوویدرم بزند.

مدت ماندگاری جوویدرم در خط خنده 12-9 ماه و ماندگاری چربی پس از 3-1 بار تزریق چند سال است .اما همانطور که ذکر شد در قسمت سطحی پوست فقط می توان از جوویدرم استفاده کرد و در زیر پوست می توان از چربی یا جوویدرم استفاده کرد.هیچگاه تمایل به پر کردن خط خنده به بیش از 70% عمق آن وجود ندارد ، زیرا باعث غیر طبیعی شدن چهره بیمار می شود.خط اندوه را معمولا بیش از 50-40% نمی توان بهبود بخشید و اصرار به تصحیح بیش از این مقدار می تواند منجر به ایجاد گلوله در محل این خطها شود.

باید توجه داشت که جوویدرم در حال حاضر شناخته شده ترین ژل مورد تایید سازمان دارویی امریکا FDA است.و علت آنکه رقبای خود را از میدان خارج کرده است ، نادر بودن عوارض و تحسین برانگیز بودن نتایج است به قسمی که احتمال گلوله شدن یا حتی آلرژی به صورت قرمزی در صورت تزریق صحیح آن بسیار نادر است.

ماسک رفع سریع خط خنده و ضد چروک دور لب با لیمو

از میوه ها هم می توانید برای از بین بردن خط خنده استفاده کنید. یک لیمو را نصف کنید و روی اطراف دهان بمالید. حتی می توانید به جای لیمو آبلیمو را برای برطرف کردن خطوط خنده خود به کار ببرید. این کار یکی از بهترین راه های خلاصی ازخطوط عمیق خنده است. اسیدی که در آبلیمو وجود دارد، به سفت شدن پوست کمک کرده و می تواند چین و چروک اطراف دهان را که به مرور زمان اتفاق می افتد، از بین ببرد. در واقع غلظت بالای ویتامین C در لیمو به خنثی شدن رادیکال های آزاد کمک می کند. حتی می توانید آبلیمو را با آب پرتقال مخلوط کرده و روی نواحی که چروک دارد، ماساژ دهید. این دو میوه به اندازه کافی ویتامین تولید می کنند که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

ماسک درمان خانگی خط خنده ضد چروک دور لب با زیتون

ماسک صورت یکی از ساده ترین و موثرترین درمان های خانگی برای خلاصی از خطوط خنده است. به همین دلیل بهتر است ماسک روغن زیتون و دانه کدو تنبل را حتما امتحان کنید. کافی است دانه کدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له کنید. بعد این مخلوط را روی خط خنده بمالید. این درمان یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن خطوط اطراف دهان است. کار ساده تری که می توانید انجام دهید این است که فقط روغن زیتون را روی لب ها و اطراف دهان استفاده کنید و شب تا صبح بگذارید روی پوست و لب های تان باقی بماند تا چین و چروک های عمیق اطراف دهان را بپوشاند.

ماسک ضد چروک دور لب با سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها برای سفت شدن پوست اطراف دهان است. برای این کار می توانید سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل به صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود و تا حدود 20 دقیقه بماند. این ماسک کمک می کند پوست قابلیت ارتجاعی خودش را حفظ کرده و از چین و چروک و افتادگی پوست اطراف دهان پیشگیری کند. در این ماسک روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و از بی آب شدن پوست جلوگیری می کند. اگر روغن نارگیل در اختیار نداشتید می توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن با آب نیم ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ را همچنین می توانید با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و 15 تا 20 دقیقه روی صورت بمالید و بعد با آب گرم شست وشو دهید.

ماسک آووکادو روش عالی برای رفع خط خنده و چین و چروک اطراف لبها

آووکادو سرشار از ویتامین E است که پوست را مرطوب می کند. ترکیب آووکادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ یک ماسک ایجاد می کند که برای از بین بردن خطوط ریز اطراف دهان می توان از آن استفاده کرد. این ماسک را 20 دقیقه روی خطوط خنده قرار دهید. آووکادو بر رطوبت و چین و چروک پوست اثر دارد در حالی که تخم مرغ و عسل گردش خون را در پوست افزایش می دهد. همان طور که گفته شد ویتامین E برای از بین بردن خطوط خنده موثر است اگر نخواستید از آووکادو استفاده کنید، می توانید روغن ویتامین E را اطراف دهان استفاده کنید. این روغن هم باید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب گرم شسته شود.

همچنین بخوانید:

تکنیک های مفید برای رفع چین چروک اطراف گردن

خواص معجزه آسای روغن نارگیل برای رفع چین و چروک صورت

از بین بردن چین و چروک صورت با پای مرغ

ماسک ضد چروک دور لب با روغن نارگیل برای پاکسازی خط خنده

یکی از درمان های مناسب برای کاستن از چین و چروک اطراف دهان ماساژ با روغن نارگیل است. استفاده از آن بسیار راحت است؛ کافی است مناطقی که دچار خط شده قبل از به تختخواب رفتن با روغن نارگیل ماساژ دهید. روغن نارگیل یک آنتی اکسیدان طبیعی و مرطوب کننده است که چین و چروک را برطرف کرده و رادیکال های آزاد را دفع می کند. همان طور که گفته شد از ویتامین E موجود در این روغن می توانید برای درمان خطوط خنده استفاده کنید.

ماسک ضد چروک دور لب با زردچوبه بهترین روش رفع خط خنده

وقتی سن بالاتر می رود، پوست کم کم خشک می شود و همین خشکی باعث بروز خطوطی در اطراف دهان و البته اطراف چشم می شود. خمیری که از پودر زردچوبه و آب نیشکر به دست می آید، یکی ازبهترین داروهای خانگی برای کاهش چین و چروک اطراف دهان و خط خنده است. این ماسک را روی خطوط ریز اطراف دهان بزنید و بگذارید خشک شود. بعد از 20 دقیقه می توانید به راحتی آن را بشویید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه روی پوست، بافت اطراف دهان را نرم و انعطاف پذیر می کند. فقط حواس تان باشد که زردچوبه زیاد روی پوست تان نماند چون ممکن است روی رنگ پوست صورت اثر بگذارد.

ماسک رفع خط خنده و ضد چروک دور لب با عسل و انگور

خط هایی که اطراف دهان تان ایجاد شده اگر چندان عمیق نیست، می توانید زود به دادش برسید. یکی از ماسک هایی که برای از بین بردن خطوط خنده بسیار اثرگذار است، ترکیب عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز است. مواد گفته شده را خوب با هم مخلوط کنید و روی خطوط خنده و حتی اطراف چشم که چین و چروک دارد، بمالید. بگذارید این ماسک 20 دقیقه روی صورت بماند و بعد بشویید.

ماسک خط خنده و ضد چروک دور لب میوه ای

می دانید که میوه ها فیبر بالایی دارند و یکی از دلایل ایجاد خطوط خنده خشک شدن پوست است؛ بنابراین استفاده از آبمیوه ها می تواند کمک زیادی در پیشگیری از این اتفاق کند. کافی است آب آناناس و سیب روی صورت بمالید. این دو میوه بهترین گزینه ها برای حذف چین و چروک های عمیق صورت بوده و جزء بهترین راهکارها برای برطرف کردن یا کاستن از خطوط خنده به حساب می آیند. بهتر است این ترکیب را حدود 10 تا 15 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب خنک بشویید یا حتی توصیه می شود تا ساعت ها این کار را نکنید.

ماسک ضد چروک دور لب با بلغور جو برای رفع خط خنده

بلغور جو یکی از مفیدترین موادی است که برای تغذیه پوست صورت می توان از آن استفاده کرد. اگر می خواهید از این خوراکی ماسکی برای خط خنده استفاده کنید، بهتر است مقداری از آن را با شیر، ماست، گلاب یا حتی آب مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را به آرامی اطراف و روی خطوط خنده بمالید و مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت صورت تان را با آب ولرم بشویید.

آب رسانی به پوست برای رفع چروک اطراف لب و خط خنده

ژل آلوئه ورا یک عامل مرطوب کننده پوست است و می تواند برای درمان خط خنده مورد استفاده قرار بگیرد. ژل آلوئه ورا را می توانید از برگ آن گرفته و به آرامی روی چین و چروک های اطراف دهان بمالید. این ژل بی نظیر برای کمک به از بین رفتن خط خنده استفاده می شود. بعد از حدود 20 دقیقه می توانید این ژل را با آب ولرم بشویید و صورت تان را خشک کنید. اگر می خواهید از این روش نتیجه ای مطلوب بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits