دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شایع ترین بیماری ها و مشکلات پوستی
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
انواع مشکلات پوستی: آیا پوست شما دچار خارش، سوزش، یا شکستگی می شود؟ مول، بثورات، کندو، و اگزما فقط چند مورد از بیش از 3000 اختلال پوستی است که هر روز بر مردم اثر می گذارد.

انواع مشکلات پوستی

آیا پوست شما دچار خارش، سوزش، یا شکستگی می شود؟

مول، بثورات، کندو، و اگزما فقط چند مورد از بیش از 3000 اختلال پوستی است که هر روز بر مردم اثر می گذارد. تغییرات رنگ یا بافت ممکن است از التهاب، عفونت و یا واکنش های آلرژیک در هر جایی از بدن ایجاد شود. برخی از شرایط پوستی ممکن است جزئی، موقت و به راحتی درمان شوند - در حالی که دیگران می توانند بسیار جدی و حتی مرگبار باشند. برای دیدن علائم و نشانه های شایع ترین اختلالات پوستی، یاد بگیرید چگونه آنها را شناسایی کنید.

تبخال )هرپس زوستر (Shingles Herpes Zoster)

هرپس زوستر، همچنین به عنوان زونا شناخته می شود. بایک احساس دردناک شروع می شود که اغلب به دلیل آسیب عضلانی اسکلتیبه وجود می آید. و پس از یک یا دو روز به صورت قرمز شدن بثورات جلدی توسط حس گر عصب (یک درماتوم) ایجاد می شود. زوستر اغلب در افراد مسن اتفاق می افتد و با واکسیناسیون درمان می شود.درمان با داروهای ضد ویروسی ظرف 48 ساعت پس از فوران ممکن است باعث ایجاد درد مداوم و شدید (نورالژی) در محل شود.

مشکلات پوستی

divider

کهیرHives (Urticaria)

کهیر، یک بیماری پوستی بسیار آلرژیک است که اغلب به علت آنتی بادی های موجود در جریان خون است که مواد خارجی را تشخیص می دهند. این بیماری ناگهان در هر کجای بدن ظاهر می شود و به شدت باعث قرمزی وخارش می شود.زمانی که اثرات قدیمی از بین می رود کهیرهای جدید ایجاد می شود. در اغلب موارد، التهاب در طی هشت هفته خود به خوداز بین می رود. با استفاده از آنتی هیستامین های خوراکی این علائم بهبود می یابد.

شایعترین بیماری های پوستی

divider

پسوریازیس Psoriasis

پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی مزمن و التهابی است که در آن بیماران دچار عوارض قرمزی می شود که البته محدود به پوست سر، آرنج و زانو نیست.پسوریازیس قابل درمان نیست می تواند به خودی خود برود. درمان های مختلفی بسته به شدت و میزان آن وجود دارد، از کرم موضعی و قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش گرفته تا داروهای خوراکی و داروهای تزریقی. بیماران مبتلا به پسوریازیس معمولا بیماری های قلبی عروقی و دیابت دارند و شاید مربوط به التهاب سیستم ایمنی بدن نیز باشد.

Psoriasis

divider

اگزما Eczema

درماتیت آتوپیک (به نام اگزما) یک بیماری ژنتیکی است که در ابتدای کودکی با خارش مزمن، گریه و درماتیت مزمن ایجاد می شود. بسیاری از بیماران نیز دارای آلرژی های استنشاقی مانند آسم و تب یونجه هستند. وضعیت با افزایش سن بهبود می یابد. درمان شامل استفاده از نرم کننده ها و مرطوب کننده های پوست و استفاده از استروئید موضعی می باشد.

Eczema

divider

رزاسه Rosacea

رزاسه یک بیماری التهابی مزمن است که با قرمزی، رگ های خونی، جوش های نوک تیز،و گاهی اوقات با رشد بیش از حد بافت همبندی بینی مشخص می شود. این در ظاهر شبیه جوش های غرور دوران نوجوانی است اما در بزرگسالان اتفاق می افتد. سوزش مداوم صورت نشانه ای از حساسیت کنترل نشده پوست به برخی از مواد شیمیایی التهابی است که به طور طبیعی تولید می شود. درمان روزاسه شامل داروهای موضعی و خوراکی است.

Rosacea

divider

تگ های پوست skin tag

تگ های پوستی رشد جوش های گوشتی، فیبرواستروکوس، متورم (بر روی پوست است که اغلب در گردن و زیر بغل به وجود می آید.آنها به طور کلی بدون علامت هستند، مگر اینکه آنها توسط نیروهای اصطکاک تحریک شوند. بسیار شایع هستند و نیازی به حذف یا تخریب نیستند مگر اینکه آنها تحریک شوند.

 skin tag

divider

عفونت قارچی پا

یکی از شایعترین علل پا ورزشکار، عفونت لایه سطحی پوست است که به نام قارچکه stratum corneum توسط یک قارچ (tinea pedis) است که درماتوفیت نامیده می شود. اگر التهاب ایجاد شود، ممکن است یک فوران خفیف ایجاد شود که کاملا خارش دارد. این بیماری باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود و اغلب بسیار تحریک کننده نیست.. کرم های ضد قارچی موضعی برای درمان عفونت استفاده می شود.

عفونت قارچی پا

divider

مول moles

گرچه اصطلاح مول ممکن است انواع مختلفی از پوست را پوشش دهد، اغلب آن به تجمع موضعی سلول های تولید کننده رنگدانه ملانوسیتی اشاره می شود. این ها به طور کلی یکنواخت و رنگی هستند. مول ها در رنگ های مختلف از بژ به سیاه، هستند و قطر آنها ½ اینچ است.. این ضایعات خوش خیم است، اما می تواند با سرطان های مختلف پوست رنگی اشتباه گرفته شود. ضایعات رنگی که خارش، خونریزی و یا رشد می کنند می توانند موجب نگرانی شوند.

moles

divider

Age or Liver Spots نقاط کهنسالی

این نقاط قهوه ای صاف به طور معمول بر روی صورت و ساعد افراد مسن ظاهر می شود. اگر چه آنها مشکلی ایجاد نمی کند اما بیماران از ظاهر آنها آنها بیزار هستند. آنها را می توان با روش های مختلف درمان کرد، اما درمان از نظر پزشکی ضروری نیست.

این بیماری بیشتر در زنان در سن بارداری اتفاق می افتد و اغلب با بارداری یا مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی همراه است. این رنگدانه قهوه ای صاف در پیشانی، گونه ها و در ناحیه سبیل لب بالا رخ می دهد. اغلب پس از بارداری یا پس از کنترل زایمان متوقف می شود. نور خورشید آن را تیره تر می کند. درمان موفق آسان نیست و حفاظت از خورشید ضروری است.

Age or Liver Spots

divider

ملازما melasma

این بیماری بیشتر در زنان در سن بارداری اتفاق می افتد و اغلب با بارداری یا مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی همراه است. این رنگدانه قهوه ای صاف در پیشانی، گونه ها و در ناحیه سبیل لب بالا رخ می دهد. اغلب پس از بارداری یا پس از کنترل زایمان متوقف می شود. نور خورشید آن را تیره تر می کند. درمان موفق آسان نیست و حفاظت پوست در مقابل خورشید ضروری است.

melasma

divider

کراتوز سبورئیک Seborrheic Keratoses

این بیماری یکی از شایع ترین نشانه های خوش خیم در افراد مسن است .این ضایعات ممکن است در هر جایی از بدن وجود داشته باشد و به طور کلی علایم ایجاد نکنند. آنها به عنوان ضایعات سیاه و سفید، قهوه ای یا ضخیم زرد ظاهر می شوند که به ظاهر بودن "چسب" بر روی پوست ظاهر می شود. گاهی اوقات با سرطان های پوستی رنگدانه اشتباه گرفته می شوند.

 Seborrheic Keratoses



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits