دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ مزیت صابون شیر بز برای زیبایی و سلامت پوست
24
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید صابون شیر بز برای زیبایی بیشتر پوست و صورت - صابون بز برای نرمی و لطافت پوست حفظ تعادل pH پوست و درمان عفونت های پوستی

هنگامی که مزایای تمام صابون های طبیعی در نظر گرفته می شود، صابون شیر بز از نظر اهمیت در راس لیست صابون ها قرار می گیرد.

صابون شیر بز به همراه برخی ترکیبات طبیعی دیگر از جمله روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره ساخته می شود، بنابراین این صابون جایگزین خوبی برای صابون های معمولی و شیمیایی شده است.

آیا دوست دارید بدانید که چگونه صابون شیر بز به زیبایی و سلامت پوست کمک می کند؟ با دلگرم همراه شوید و تا در مورد این صابون بیشتر بدانید.

صابون شیر بز
صابون دست ساز شیر بز

فواید صابون شیر بز برای پوست

1-پوست را عمیق و به تدریج پاکسازی می کند.

صابون های شیر بز , صابون های دست سازی هستند که حاوی مواد شوینده ناملایم یا ترکیبات شیمیایی مضر نیستند. اسید لاکتیک موجود در شیر بز خالص با حذف جرم و آلودگی های پوست نقش مهم و کلیدی در پاکسازی پوست دارد. همچنین حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است که زنجیره بین سلول های مرده را تجزیه می کند و سطح ناهموار پوست را تمیز و پاکسازی می کند. علاوه بر این، این صابون غنی از ترکیبات طبیعی است که بدون ایجاد خشکی پوست در سلامت پوست بسیار موثر هستند.

2- در سلامتی و تغذیه پوست موثر است

شیر بز حاوی ویتامین هایی مانند A، B1، B6، B12، C، D، E و مواد معدنی از جمله روی، مس، آهن، سلنیوم و غیره است. علاوه بر این، شامل اسید های چرب، اسیدهای آمینه، اسید سیتریک، آنتی اکسیدان ها و آنزیم هاست. همه اینها نه فقط برای سلامتی جسم بلکه برای سلامت پوست مهم هستند. علاوه براین، شیر بز می تواند به سرعت به سطح پوست نفوذ کند و برای هرکدام از بافت های پوست مقدار کافی مواد مغذی را فراهم کند. به طور خلاصه، استفاده منظم از صابون شیر بز پوست را تغذیه می کند، همچنین در تغذیه لایه های داخلی پوست موثر است.

3. پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد

شیر بز یک نرم کننده یا مرطوب کننده طبیعی است که فورا توسط پوست جذب می شود و برای مدت طولانی پوست را نرم، صاف و انعطاف پذیر نگه می دارد. شیر بز سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و گلیسیرین است که در هیدراتاسیون و رطوبت رسانی پوست نقش دارد. بافت خامه ای صابون، با نفوذ در لایه فوقانی پوست و شکاف ها و ترک های پوست، موجب لطافت و نرمی پوست می شود.

فواید صابون طبیعی شیر بز

4- جلوگیری از پیری زودرس

صابون شیر بز غنی از آنتی اکسیدان های قدرتمندی از جمله ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است و می تواند بدن ما را از آسیب های اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد حفظ کند. همچنین لایه سلول های مرده را از لایه سطحی پوست حذف می کند و لایه های سلولی جدید زیرین را نمایان می سازد که این خود باعث تاخیر در پیری و خلاصی از علائم زودرس پیری مثلا ظاهر شدن خطوط ظریف، چین و چروک، لکه های ناشی از نور خورشید و غیره می شود.

5- پوستی بدون آکنه با صابون شیر بز

به گفته کارشناسان، صابون شیر بز رقابت سختی با صابون های ضد باکتری موجود در بازار دارد، مخصوصا در مورد درمان آکنه و ولکه ها. پروتئین شیر موجود در محصولات، داراي خواص ضد میکروبی شگفت انگیز است که از رشد باکتری های مولد آکنه جلوگیری می کند و آکنه صورت را از بین می برد.

6- سوزش و التهاب را کاهش می دهد

استفاده منظم از صابون شیر بز در کاهش التهاب پوست مفید است. شیر بز به علت وجود مولکول های چربی ، خواص ضد التهابی قوی دارد. علاوه بر این، این صابون حاوی مواد افزودنی شیمیایی نیست. بنابراین، هر کسی (حتی افراد دارای پوست حساس) می توانند بدون نگرانی از سوزش یا التهاب از این صابون استفاده کنند.

مزایای صابون شیر بز برای درمان آکنه

7- بهبود سریع عفونت های پوستی

همانطور که در بند قبلی گفته شد، شیر بز می تواند پوست ما را بدون ایجاد خارش یا سوزش تسکین دهد. از سوی دیگر، اثرات ضد میکروبی موثری نیز دارد. بنابراین، صابون ساخته شده از شیر بز برای درمان عفونت های پوستی مانند بیماری پوستی روزاسه، اگزما، پسوریازیس و درماتیت مورد استفاده قرار می گیرد.

8- حفظ تعادل pH پوست

صابون شیر بز به تعادل سطحPH مطلوب بدن کمک می کند. صابون شیر بز یک اسید چرب خاص به نام اسید کاپریلیک دارد که تعادل pH صابون را کاهش می دهد و تقریبا مشابهPH بدن انسان می شود. در نتیجه، پوست ما می تواند بیشتر مواد مغذی را از صابون جذب کند و از حمله باکتری ها جلوگیری کند.

9- ترمیم سریع پوست آسیب دیده

شیر بز غنی از اسید آلفا هیدروکسیل است، که سلول های مرده پوست را از بین می برد و موجب رشد سلول های جدید در بدن می شود که این خود باعث ترمیم پوست آسیب دیده شده، و چهره ای جوان و باطراوت به ما می بخشد.

10. محافظت در برابر سرطان پوست

صابون شیربز حاوی مقدار زیادی از سلنیوم است که توسط دانشمندان ثابت شده که می تواند پوست ما را از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کند و ما از سرطان پوست درامان نگه دارد.

صابون طبیعی شیر بز برای جلوگیری از سرطان پوست

آیا تا به حال از صابون شیر بز طبیعی استفاده کرده اید؟ پس از استفاده از صابون شیر بز آیا متوجه تفاوت چشمگیری در پوستتان شده اید؟ تجربه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فواید صابون های دیگر را بخوانید:

10 مزیت شگفت انگیز صابون علف لیمو برای پوست و مو

10 مزیت معجزه آسای صابون بلغور جو دو سر برای پوست و زیبایی

فواید بی نظیر صابون نمک دریا برای زیبایی پوست و مو

فواید بی نظیر صابون زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست و مو

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید صابون آلوئه ورا برای پوست صورت ( طرز ساخت این صابون )

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (24 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits