دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وکس صورت + آموزش وکس صورت
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین راه برای وکس کردن خانگی را بیاموزید:وکس کردن یکی از تکنیک های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زاید است.

بهترین راه برای وکس کردن خانگی را بیاموزید

وکس کردن یکی از تکنیک های مورد استفاده برای از بین بردن موهای زاید است. کیت های وکس خانگی برای کسانی که وقت و پول انجام این کار را به صورت حرفه ای ندارند، در دسترس است. با این حال اگر دقت نکنید وکس خانگی می تواند با کثیف کاری همراه باشد. به علاوه وکس نامناسب می تواند باعث تحریک و زخم شدن یا کبودی پوست شود. بهترین راه برای وکس کردن -بدون کثیف کاری- را یاد بگیرید.با دلگرم همراه باشید.

ماسک صورت

موم انداختن یا وکس صورت یکی از روشهای از بین بردن موهای زائد با استفاده از ماده ای به نام موم یا waxاست.روشهای دیگری از جمله سفید کردن موها، لیزر تراپی، الکترولیز و... نیز بدین منظور استفاده می شود ولی وکس صورت یکی از روشهای معمول بین مردم محسوب می شود که اخیرا هم انواع متفاوتی از آن را با اسامی مختلف مثل شمع، جلبک دریایی و ... می شنویم.

روش اصلی وکس

قالب های وکس آماده را که با عصاره های مختلف مانند: عسل، آلوئه ورا و ... موجود است را تهیه کنید.این قالب ها را در گرم کن قرار داده تا مایع گردد. اگر به دستگاه گرمکن دسترسی ندارید می توانید از یک ظرف رویی کوچک که بر روی بخار آب قرار می دهید استفاده کرده و وکس را ذوب کنید.

با استفاده از یک کاردک یا چوب بستنی وکس آب شده را بر روی صورت خود می مالیم. مقدار سطح مورد نظر را کوچک در نظر بگیرید تا موهای آن قسمت کامل تمیز شده و وکس خشک شده نیز راحت جدا شود.پس از خشک شدن وکس، که بیش از چند ثانیه طول نمی کشد، خلاف جهت رویش مو سریع با دست وکس را می کَنیم.روغن هایی برای پاک کردن باقیمانده وکس از روی صورت موجود است که در صورت عدم دسترسی می توانید با آب سرد صورت خود را شسته و وکس را پاک کنید.

وکس صورت

نکات و هشدارها

  1. بهتر است از قالب های کوچک وکس استفاده کنید که اصولا به آن قالب سکه ای می گویند و هر سکه آن برای یک دفعه اصلاح صورت کفایت می کند.
  2. اشخاصی که با بند همیشه پوستشان زخم می شود از وکس خیلی استقبال کرده اند.
  3. وکس خاصیت نرم کنندگی و شفاف کنندگی روی پوست های لک دار را نیز دارد، کار پاکسازی و لایه برداری قشر مرده پوست را نیز انجام می دهد.
  4. بهتر است در زمان جداسازی وکس با دست دیگر خود پوست آن ناحیه را کشیده تا جداسازی وکس آسان تر گردد.
  5. برای جلوگیری از ایجاد جوش و التهاب پوست می توانید از ژل بعد از اصلاح استفاده کنید.
  6. مراقب باشید حرارت لازم جهت آب شدن وکس ملایم باشد تا صورت شما آسیب نبیند.
  7. چون وکس پس از خشک شدن کامل روی پوست می چسبد برای جداسازی آن از روی پوست مراقب باشید تا با ناخن صورت خود را زخم نکنید.
  8. ظرفی که به گرم کردن وکس اختصاص می دهید به راحتی قابل پاکسازی مجدد نیست و بهتر است برای همیشه آن ظرف را به این کار اختصاص دهید.
  9. این روش از آن جهت که باعث کشش در پوست می گردد ممکن است موجب شل شدن پوست گردد بنابراین توصیه می گردد از این روش مکرراً استفاده نکنید.
  10. بهتر است اولین بار وکس صورت را در یک آرایشگاه معتبر و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید. توجه داشته باشید موم خیلی داغ نباشد تا پوست را بسوزاند و در صورتیکه می خواهید در خانه از موم استفاده کنید، از انواعی تهیه کنید که بطور اختصاصی برای از بین بردن موی زائد فرموله شده اند.
  11. پس از انجام وکس می توانید از محلولهای تسکین دهنده یا ژلهای حاوی آلوئه ورا که در برخی فروشگاهها عرضه می شود، استفاده کنید.
  12. در صورتیکه مستعد آکنه هستید می توانید از محلولهای درمانی حاوی آنتی بیوتیک با تجویز پزشک استفاده کنید و همچنین ۲-۱ روز پس از تسکین پوست جهت پیشگیری از بروز موهای زیر پوستی، هر روز از محصولات لایه بردار استفاده کنید.
  13. شکی وجود ندارد که وکس باعث آسیب مختصری بر پوست می شود با درد همراه است ولی بیشتر مردم آن را بخوبی تحمل می کنند.

وکس صورت

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب وکس صورت

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits