دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم روی صورت در منزل
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
چگونه خط اخم ابرو را از بین ببریم؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان خطو چین و چروک درهنگام اخم کردن آشنا شوید.

چگونه خط اخم ابرو را از بین ببریم؟

خطوط اخم، خط‌ها و چروک‌هاي عميقي هستند که به طور عمودي در فاصله بين ابروها شکل مي‌گيرند. گاهي اوقات حتي وقتي فرد اخم نمي‌کند هم اين خطوط وجود دارند و باعث مي‌شوند که چهره يک فرد، اخمو و عبوس به نظر برسد. بسیاری از افراد نگرانی شدیدی در مورد خطوط اخم که با بالا رفتن سن هر روز عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود، دارند.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان خطو چین و چروک درهنگام اخم کردن

آشنا شوید.

درمان و رفع خط اخم بین دو ابرو: پزشکی و گیاهی

درمان و رفع خط اخم بین دو ابرو

اگر چه این امکان وجود دارد که بتوان ظاهر ناخوشایند خط اخم بین دو ابرو را با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و سایر محصولات محافظت کننده پوست، تا حدودی برطرف کرد اما افرادی که می‌خواهند این خطوط را به طور دائمی بردارند، گاهی مجبور هستند که یک عمل‌ جراحی زیبایی انجام دهند.پیشگیری ازخط اخم ابرو با توصیه هایی فوق العاده!!بعضی وقتها خواسته ونا خواسته وبدون آنکه متوجه باشیم اخم می‌کنیم آن هم درست زمانی که اصلا لازم نیست مثل تماشای تلویزیون ،رانندگی ،گوش کردن دقیق به صحبت دیگران ویا رادیو ودر معلمان هنگام

تصحیح برگه ها وحتی همین الان هنگام کار با کامپیوتر.این اخم های نا خواسته در سنین جوانی وطبق عادت به مرور در سنین بالاتر تبدیل به یک یا دو خط عمیق و دایمی بین ابروها خواهد شدکه همیشه چهره‌ی ما را به حالت عبوس و اخمو نشان خواهد داد ودر نهایت برای رفع آن مجبور به استفاده از راههای پزشکی به هر طریقی وبا صرف هزینه های زیبایی آنچنانی خواهیم شد.

چرا تا جایی که امکان پیشگیری از این حالت وجود داشته و می‌توان با چند راهکار ساده این خطوط ابرو را کنترل کرد واز به وجود آمدن دایمی آنها جلوگیری کرد بگذاریم بعد ها برای آنها فکری بیندیشیم.شما می‌توانید تنها با چند توصیه راحت و مفید و درست در زمانی که پوست در حال استراحت است این کار را به خوبی انجام دهید و همیشه چهره‌ای شاداب و باز داشته باشید.

توصیه ی اول

یک شب در میان و هنگام خواب با استفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابرو شروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتن انگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشمها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضی شکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید .این ماساژ نه تنها برای پیشگیری از خطوط اخم مؤثر است بلکه از چروکهای زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.

قابل توجه : افراد بالای۳۰سال که از کرمهای دور چشم توسط پزشک تجویز شده استفاده می‌کنند می‌توانند این ماساژ را با کرم دورچشمشان انجام دهند.

توصیه ی دوم

دو شب از هفته را از مقدار کمی عسل (به اندازه ی یک عدس) بین دو ابرو ویا خطهای روی پیشانی مالیده وبخوابید و صبح با آب ولرم شستشو نمایید.

توصیه ی سوم

برای افرادی که اخمهای غیر قابل کنترل داشته و به هیچ وجه نمی‌توانند اخمشان را کنترل کنند و یا هنگام خواب ناخواسته با اخم می‌خوابند وبا اخم از خواب پا می‌شوند توصیه می‌شود که از چسبهای مخصوص ابرو که در داروخانه ها یافت می‌شود به شکل مثلثی یا مستطیلی شکل بریده وبین دو ابرو بزنند.این چسبها را می‌توانند هر شب هنگام خواب استفاده کرده و تاثیرش را حتما ببینند.حتی اگر احساس می‌کنند که اخم کردن برایشان عادت شده و شب و روز ندارد می‌توانند از این چسبها روزها نیز بزنند تا این عادت کم کم از بین برود .نگران دیده شدن این چسب در روز وبیرون از منزل نباشید زیرا به دلیل بی رنگی وهمرنگ شدن با پوست وکامل خوابیدن بر روی پوست به سختی دیده خواهد شدکه البته دیده شدن آن هم لزوما ایرادی نخواهد داشت.

درمان و رفع خط اخم بین دو ابرو

درمان خط اخم بین دو ابرو در منزل

1. سبک زندگی

آیا مطمئن هستید که سبک زندگی خوبی را دنبال می کنید؟

آیا سالم غذا می خورید؟

آیا به موقع می خوابید؟

آیا در پایان روز احساس خستگی می کنید؟

آیا چیزهای کمی هستند که باعث آزار شما می شود؟

جواب این سوال ها کافی است تا توضیحی برای سبک زندگی بد و یا خوب شما باشد. به گزارش پرشین وی در اوایل دهه 40 سالگی باید تغییرات خوبی در رژیم و ترتیب روزانه زندگی خود بدهید. برای این تغییر باید سبزیجات سبز و آنتی اکسیدان ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. حداقل نیم ساعت در روز را به پیاده روی و یا ورزش اختصاص دهید. این کار را به صورت مداوم در یک ماه ادامه دهید مطمئنا متوجه تغییر در صورت خود خواهید شد.

2. ماساژ روغن زیتون

درمان و رفع خط اخم بین دو ابرو

اکنون راه حل های فوری تری را به منظور از بین بردن چین و چروک پیشانی پیشنهاد می دهیم. برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

3. ماساژ با مرکبات

میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامین سی و ایی است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند. این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

4. ماساژ با ماسک های صورت خانگی

ماسک های صورت خانگی فاقد مواد شیمیایی برای چین و چروک پیشانی موثر است. شما باید به این ماسک مواد خوبی که برای رطوبت رسانی و جوانسازی پوست مفید است را اضافه کنید. به محض آنکه این ماسک را روی صورت گذاشتید دیگر عضلات صورت را تکان ندهید. حرکت دادن عضلات صورت هنگام قرار دادن ماسک صورت می تواند برای خطوط پیشانی مضر باشد.

5. روغن بذرکتان (Flaxseed)

روغن کتان یک از بهترین گزینه ها برای رفع موقت چین و چروک پیشانی است. به گزارش پرشین وی شما پس از آنکه 2 یا 3 قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک بار به صورت مرتب استفاده کنید از محو شدن خطوط پیشانی متحیر خواهید شد. به همین ترتیب می توانید روغن کرچک را نیز برای تغییر فوری در خطوط پیشانی امتحان کنید.

6. ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب خط اخم ابرو در ذهن شما باقي

مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:ایران ناز

*******************************************

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits