دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هایفو(کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک صورت بدون جراحی)
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
هایفو(کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک صورت بدون جراحی):چرا تکنولوژی هایفو (HIFU) مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفته است؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با هایفو روش جدید زیبا سازی پوست آشنا شوید.

چرا تکنولوژی هایفو (HIFU) مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفته است؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با هایفو روش جدید زیبا سازی پوست آشنا شوید.

هایفوتراپی چیست؟ مزایا ، عوارض و نتایج

هایفو : درمان غیر جراحی افتادگی پوست

جوان بودن ونداشتن چین وچروک ازپایه های زیبایی محسوب می شود .استحکام پوست وقوام آن به داربست زیرین آن که شامل الیاف کلاژن و الاستین است ونیز صفحات غشائی زیر پوست می باشد بستگی دارد . این الیاف دراثر عوامل محیطی مانند نور آفتاب ،استرس ها ،آلودگی هوا ، دخانیات ،تغذیه ناسالم و... دچادر خوردشدگی وپارگی می شوند و بدین ترتیب نمود بیرونی آن افتادگی پوست وشلی وچروک آن می باشد.

روش های درمانی متعددی تاکنون جهت رفع چین وچروک وشل شدگی پوست مورد استفاده پزشکان قرارگرفته است که از موثرترین آنها شاید جراحی لیفتینگ صورت را بتوان نام برد .این روش یک جراحی نسبتا دشوار وبزرگ محسوب می شود ومعمولا بدلیل دشواری آن عوارض ودوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد .

در همین راستا تکنولوژی های همچون لیزر وRF(رادیو فرکانسی) چند سالی است که پا به میدان گذاشته وباگذر از لیزر CO2که دورهای بعد از درمان طولانی داشت،به لیزرهای فرکشنال وپس از آن RFهای ،مونوپولار وفرکشنال سوزنی رسیده که درنوع خود پیشرفت خوبی محسوب می گردند.اساس کارهمه این دستگاه ها تخریب ساختار قدیمی کلاژن وتحریک کلاژن سازی جدید از راه ایجاد گرمای موضعی دربافت می باشد.

ایفو (HIFU) موثرترین و مدرن ترین تکنیک لیفت صورت به روش غیر جراحی می باشد که مکانیسم عملکردش با امواج صوتی اولتراسوند ساده (دقیقا مثل دستگاه سونوگرافی معمولی) است بنابراین کاملا ایمن و بی ضرر است (یعنی هایفو هیچ نوع اشعه ای ندارد) و فقط در یک جلسه کوتاه مدت (حدودا 45 دقیقه ای) بدون هیچ نوع درد غیر قابل تحملی بطور رضایت بخشی باعث کشیدن (لیفت صورت) و سفتی پوست آن هم با نتیجه ای ماندگار می شود،

پس خیلی واضح است که چون بدون جراحی (بدون هیچ نوع خونریزی) و آن هم فقط در یک جلسه بتوانیم صورت شخص را بطور واضح و محسوس آن هم با اثر ماندگار با استفاده از تکنولوژی جدید(HIFU) لیفت کنیم پس بی شک استقبال فراوان و افزایش اقبال عمومی برای استفاده از این تکنیک بی نظیر قرن حاضر کاملا انتظار می رود استفاده شوند.

هایفو : درمان غیر جراحی افتادگی پوست

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

هایفو گونه و صورت به راحتی در یک جلسه کوتاه ( ۱ ساعته ) مانند دستگاه سونوگرافی روی پوست کشیده می شود و بلافاصله بعد از آن شخص به سر کارهای روزانه خود می‌رود.( بدون آسیب به سطح پوست ). بطور کلی انجام هایفو در ۱ جلسه کوتاه ۱ ساعته انجام می شود.در این حالت نیازی به آماده کردن بیمار نیست، ژل مخصوص امواج مافوق صوت بر روی پوست تمیز شده قرار می گیرد. در ادامه از دسته مخصوص برای تاباندن انرژی مافوق صوت به زیر پوست بیمار استفاده می شود. بعضی بیماران ممکن است در این زمان انرژی دستگاه را احساس نمایند.

به همین خاطر پزشک در این شرایط شما را تحت نظر می گیرد تا به این ترتیب این روش درمانی را تا حد ممکن برای شما راحت نماید. هر جلسه درمانی هایفوتراپی به 60 تا 90 دقیقه زمان نیاز دارد، اما ممکن است این درمان در طول 30 دقیقه کامل شود. بعضی بیماران در هنگام درمان کمی خارش یا گرما را در زیر پوست خود احساس خواهند کرد. به هر حال در این زمان نیازی به سرد کردن محل نیست، اما می توان از داروی بی حسی به منظور اطمینان از راحتی بیشتر بیمار استفاده کرد. به هر حال این روش درمانی درد غیر قابل تحمل برای بیمار ایجاد نمی کند.

هایفو : درمان غیر جراحی افتادگی پوست

نتایج و اثرات هایفوتراپی

  • لیفت (بالا کشیدن ابروها)
  • رفع چروک های کناره های خارجی چشم ها (چین های پنجه کلاغی)

لیفت گونه ها

  • کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها)
  • رفع افتادگی های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)
  • رفع غبغب
  • رفع چین و چروک های صورت و بالا گردن
  • سفت و محکم شدن پوست صورت

هایفو : درمان غیر جراحی افتادگی پوست

نحوه اثر هایفو بر پوست چگونه هست ؟

در این این روش تابش امواج ماورای صوت به پوست بر اساس فرکانس و انرژی تنظیمی تا قسمتهای عمقی پوست و در سطح بافت فاسیای عضلانی و درم میانی نفوذ می کند. با تمرکز کانونی این امواج در سطوح ذکر شده یک آسیب حرارتی کنترل شده در الیاف بافت همبند پوست ایجاد می گردد که منجر به تحریک روند بهبودی و دوباره سازی الیاف کلاژن و درنهایت جوانسازی پوست می گردد.

اثر هایفو چه زمانی ظاهر می شود ؟

با توجه به عمق نفوذ و اثر بر فاسیای عضلانی پوست معمولا بلافاصله بعد از انجام هایفو بهبود اولیه به خاطر انقباض و جمع شدگی این لایه ظاهر می شود و در طی 3-6 ماه به علت روند دوباره سازی رشته های کلاژن پوست اثر هایفو بارزتر و کاملتر می گردد.

اثر بالینی هایفو بر پوست چگونه هست ؟

انجام صحیح هایفو باعث بالارفتن نسبیو قابل توجه ابروها، سفتی پوست صورت ، بالا آمدن و لیفت ناحیه چانه، بهبود غبغب و بهبود نمای افتادگی پوست ناحیه گردن می شود.

در یک دوره درمان نیاز به چند جلسه هایفو می باشد ؟

برخلاف روشهای لیزری معمولا انجام یک جلسه هایفو برای مدت چندسال کافی هست.

مزیت روش هایفو نسبت به سایر روشهای لیفتینگ صورت چیست ؟

* هایفو روشی کاملا موثر، ایمن و تایید شده حتی توسط سازمان غذا- داروی آمریکا (FDA) در درمان افتادگی پوست هست اما کاملا غیرتهاجمی بوده و کوچکترین آسیبی به سطح پوست نمی زند. برخلاف روشهای جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شود و فرد به راحتی می تواند کارهای معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.

* دومین نکته این که انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف روشهای لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه نیست. ناگفته نماند چون پوست بافتی زنده و پویا هست بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگهداری پوست باقی می ماند.

* از نظر اقتصادی در مقایسه با روشهای جراحی انجام هایفو کم هزینه تر می باشد.

هایفو : درمان غیر جراحی افتادگی پوست

هایفو در چه افرادی مناسب هست ؟

بر اساس مطالعات انجام شده اثربخشی هایفو در موارد شلی و افتادگی خفیف تا متوسط پوست اثربخشی قابل ملاحظه ای دارد ولی انجام آن در موارد شلی و افتادگی های بسیار شدید پوست شاید کمتر موثرباشد. در موارد افتادگیهای شدید پوست بر اساس وضعیت عمومی مانند سن، بیماریهای زمینه ای و ترجیح فرد مراجعه کننده باید در مورد انجام لیفت جراحی یا هایفو تصمیم گرفت.از طرفی در افرادی که به هر دلیل مانند وجود بیماری های زمینه ای یا حتی ترس از جراحی مایل به انجام جراحیهای لیفتینگ نمی باشند، هایفو انتخاب مناسبی برای بهبود افتادگی پوست می باشد.

عوارض هایفو چیست ؟

با توجه به نفوذ عمقی هایفو در پوست معمولا عوارض سطحی مانند زخم، قرمزی و التهاب و ترشح پوستی در این روش وجود ندارد. معمولا در حین انجام هایفو نوعی احساس گرمی و تاحدی درد خفیف در نواحی انجام هایفو پیش می اید که در اکثر افراد شدید نبوده و قابل تحمل هست. گاهی پس از انجام هایفو به ویژه اگر تنظیم مناسب انرژی صورت نگرفته باشد نواحی محدود قرمزی گذرا پیش می اید که سریع فروکش می کند.

در پایان می توان گفت که هایفو روشی جدید، ایمن و موثر در درمان افتادگی پوست می باشد که به ویژه در افرادی که به هر دلیلی تمایلی به جراحیهای لیفتینگ ندارند، در صورت انجام صحیح می تواند در بهبود روند افتادگیهای پوست کاملا موثر باشد و عملا نیاز به تکرار جلسات ماهانه و نقاهت و استراحت طولانی در منزل ندارد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits