دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید ماسک قهوه بر سلامت و زیبایی پوست
6
زمان مطالعه: 20 دقیقه
فواید ماسک قهوه بر سلامت و زیبایی پوست:یک ماسک عالی با قهوه برای تمام پوست ها/با دلگرم همراه باشید تا با فواید قهوه برای سلامت پوست بیشتر آشنا شوید.

یک ماسک عالی با قهوه برای تمام پوست ها

با دلگرم همراه باشید تا با فواید قهوه برای سلامت پوست بیشتر آشنا شوید.

فواید ماسک قهوه

فواید قهوه بر سلامت بدن و انواع ماسک قهوه برای زیبایی و شادابی پوست

یکی از انواع ماسک صورت مفید برای پوست، ماسک قهوه و عسل است که به موجب خواص بیشمار قهوه و عسل پوستی شاداب و سرزنده را برای شما به دنبال دارد.من می دانم اکنون با افرادی که طرفدار پروپاقرص قهوه هستند گفتگو می کنم. من خودم مانند شما هستم. دوستداران قهوه در دنیا - اتحاد!این مقاله دربارۀ قهوه است و اینکه چگونه قهوه می تواند چهرۀ ما را پرطراوت نشان دهد.

من اینجا هستم تا ماسک صورت مورد علاقه برای صورتم را که ماسک قهوه و عسل می‌باشد به شما معرفی کنم که علاوه بر اینکه پوست را سفت می کند، مانند جلا دهنده عمل می کند. مقدار کمی قهوه را دم کنید و مقداری از پودر قهوه را برای این ماسک صورت نگه دارید.

انواع ماسک قهوه

فوائد ماسک قهوه برای پوست

قهوه، گردش خون را افزایش می‌دهد که این گردش خون بالا برای پوست صورت ما بسیار مفید است. مردم، سرم‌ها و روغن‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا گردش خون پوست صورت را افزایش دهند و اگر همچین ویژگی مفیدی را ماده‌ای ارزان‌تر انجام دهد، چرا آن را انتخاب نکنند؟

آنتی اکسیدان های قهوه مزیت های زیادی برای پوست شما دارند.
عسل، پوست را سفت می کند و وقتی که به طور منظم استفاده می شود، درخشندگی پوست را به دنبال دارد.بعد از استفاده از این ماسک صورت، نرمی پوست را احساس می کنید.
رایحۀ مخلوط قهوه و عسل، شما را آرام می کند.اگر به طور هفتگی از آن استفاده شود، به جوانسازی پوست کمک می کند.

پس لیوان قهوه را کنار بگذارید و فورا این ماسک صورت را برای خودتان یا حتی برای نامزدتان درست کنید. چه راهی بهتر که فایدۀ قهوه را تحلیل کنیم؟ جدا از نوشیدن آن، بهترین مزیت این است که ارزان است و وقت زیادی نمی گیرد. پس نیاز خود را با مقداری قهوه برآورده کنید و ببینید که چگونه به زیبایی می رسید. و وقتی که این کار را انجام می دهید، این دستورالعمل را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید. آن ها قطعا از شما تشکر می کنند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

همه ماسک های قهوه برای جوانی و زیبایی پوست صورت

قهوه یکی از ترکیبات اصلی ماسک های جوانساز و ضدپیری پوست صورت محسوب می شود چرا که به دلیل داشتن کافئین برای رفع بسیاری از مشکلات پوست صورت و بدن قوی عمل می کند. در این بخش ترکیبات فوق العاده گیاهی را که به همراه قهوه می توانند اثرات فوق العاده ای روی پوست داشته باشند به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ماسک قهوه رفع کننده پف صورت ( با قهوه و عسل ) برای پوستهای معمولی

عسل خاصیت ضد پیری پوست دارد و با ترکیب قهوه می تواند قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد به همین دلیل یک ضدپف طبیعی برای صورت محسوب می شود.

  • قهوه 4 قاشق غذاخوری
  • ماست 2 قاشق غذا خوری
  • عسل 1 قاشق غذاخوری

ابتدا کلیه مواد را مخلوط می کنیم و بر صورت مالیده و به مدت نیم ساعت می گذرایم بماند، سپس با آب ولرم می شویی

  • ماسک قهوه و کاکائو بهترین ماسک ضد پیری
  • ماسک قهوه و ماست برای زیبایی و شفافیت پوست صورت

ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است.این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی پوست شما می شود.بسته به نوع پوست شما همچنین می توانید مواد تشکیل دهنده دیگر را نیز در ماسک صورت قهوه و کاکائو اضافه کنید. اگر شما یک پوست خشک دارید می توانید ماست یا خامه را همراه با عسل اضافه کنید و یا اگر شما دارای پوست چرب هستید می توانید آب لیمو را به آن اضافه کنید.

برای آماده سازی ماسک، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را ترکیب کنید و به خوبی با 4 قاشق ماست (یا شیر بجای ماست) و 1-2 قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را در منطقه صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود و ماسک را بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

  • ماسک قهوه برطرف کننده ی زبری و قرمزی پوست

کافئین موجود در قهوه یکی از مواد موثر در رفع قرمزی پوست صورت است .کافیست کمی قهوه را دم کنید یا پودر قهوه را کمی بخیسانید و آن را روی پوست خود بمالید و بعد 10 دقیقه بشویید.

  • ماسک قهوه برای رفع سلولیت بدن

2 قاشق سوپ خوری قهوه را با 1 قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا خالص و یک قاشق سوپ خوری از روغن ویتامین E مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و نتیجه ی شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.بعد از استفاده از این ماسک رنگ پوست شما روشن و پوستتان صاف می شود.

  • ماسک قهوه و روغن زیتون نرم کننده پوستهای خشک
  • قهوه 4 قاشق غذاخوری
  • ماست 2 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

ابتدا کلیه مواد را مخلوط می کنیم و بر صورت مالیده و به مدت نیم ساعت می گذرایم بماند، سپس با آب ولرم می شوییم . پس ازاستفاده از این ماسک می توانید یکی ازاِسکرابهای قید شده در وب سایت ما را استفاده کنید .

  • ماسک قهوه لایه بردار

اکثر شما از انواع لایه بردارها برای شادابی پوست خود استفاده می کنید.استفاده از قهوه می تواند به حذف سلولهای مرده پوست شما و درخشنده شدن پوست بسیار کمک کند.

2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را با 1 قاشق نمک دریا و 1 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را به صورت دورانی روی پوست بمالید و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می توانید برای همه ی بدن استفاده کنید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

خواص قهوه برای سلامتی

  • خواص قهوه برای حافظه و پیشگیری از آلزایمر

قهوه سرشار از کافئین است و به همین دلیل سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود و برای همین امکان به خاطر سپردن مطالب را راحت‌تر می‌کند. دانشمندان دریافته اند که نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر می شود. به عقیده این دانشمندان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی اکسیدان است بیشترین تأثیر را در مقابله با آلزایمر دارد.

بر اساس پژوهشی که محققان بر روی حدود ۴۲۰۰ زن انجام داده‌اند مصرف روزانه حداقل ۳ فنجان قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. این میزان از سن ۸۰ سالگی حتی به ۷۰ درصد نیز می‌رسد. با این حال یادتان باشد که روزانه بیش از ۳ تا ۴ فنجان قهوه مصرف نکنید.

  • خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن

یکی از خواص قهوه، تاثیر مصرف قهوه در لاغری و کاهش وزن است. قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم می باشد که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون و در نتیجه کاهش میل به خوردن شیرینی و تنقلات تاثیر مثبتی دارند. به همین دلیل، مصرف قهوه اشتها را کاهش داده و موجب کاهش وزن فرد می شود.

  • خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن

یکی دیگر از خواص قهوه کمک به سوزاندن چربی در بدن است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که کافئین به عنوان عمده ترین ماده‌ تشکیل دهنده قهوه، کاهش وزن به کاهش وزن و لاغر شدن فرد کمک می کند. در واقع مقادیر بالای کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. مصرف قهوه قبل از ورزش نیز سبب می شود به جای گلیکوژن، سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده شوند.

  • تاثیر مصرف قهوه در تقویت روحیه و شادی انسان

این شادی تنها به دلیل افزایش میزان کافئین نخواهد بود. سرشار بودن قهوه از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد این احساس خوب پس از نوشیدن آن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در قهوه، بعد از آنتی اکسیدان های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین جذب را در بدن دارد؛ دستاورد آن سالم ماندن بدن و مبارزه بهتر با بیماری‌ها خواهد بود.

  • خواص قهوه برای ورزشکاران

پژوهش ها حاکی از این است که کافئین بر افزایش کارایی در ورزش تاثیرگذار است. کافئین می تواند عملکرد استقامتی بدن انسان در ورزش هایی مانند دو، شنا و دوچرخه سواری را تقویت کند. همچنین می تواند به بازیابی توان شما پس از انجام تمرینات کمک کند. زمان مطلوب برای مصرف کافئین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شروع ورزش است، البته گاهی افزایش کارایی در همان ۱۵ دقیقه اول آشکار می شود.

تذکر: به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد. پس اگر قصد نوشیدن قهوه قبل از فعالیت ورزشی را دارید، فقط یک فنجان قهوه کافیست و لزومی ندارد زیاده روی کنید. ضمنا نوشیدن قهوه قبل از ورزش برای کسانی که بیماری عروق کرونر دارند یا در ارتفاعات ورزش می‌کنند مناسب نیست.

  • قهوه برای دیابت – خواص قهوه در پیشگیری از دیابت

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. البته وقتی پای خواص قهوه برای سلامتی انسان به میان می آید، زمان نوشیدن قهوه هم اهمیت زیادی پیدا می کند. تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۹۰۰۰ زن، نشان داد آن دسته از زنانی که قهوه زیادی می‌نوشند ۲۲ درصد کمتر با احتمال ابتلا به دیابت روبه رو می‌شوند. همچنین در طی پژوهشی دیگر که بر روی ۱۷۴۱۳ نفر انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که مصرف حداقل ۳ فنجان قهوه در روز، ۴۲ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

در جریان پژوهشی در کشور برزیل، حدود ۷۰ هزار زن که دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که پیش از ظهر بیش از یک فنجان قهوه می نوشیدند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه نمی نوشیدند به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند. همچنین زنانی که حداقل ۳ فنجان قهوه در روز می نوشیدند در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه نمی نوشیدند، ۲۷ درصد کمتر به بیماری دیابت مبتلا شدند. بدین ترتیب می توان گفت که زمان بندی خاص در مصرف قهوه فاکتوری است که رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن در پشیگیری از دیابت دارد.

  • تاثیر مصرف قهوه برای سلامت قلب

در صورتی که نوشیدن قهوه عادت روزانه شما شده، ممکن است در طولانی مدت از تاثیرات آن روی سلامت قلب خود شگفت زده شوید. بررسی تازه ای که نتایج آن در نشریه انجمن قلب ایالات متحده منتشر شده نشان می دهد که مصرف متعادل قهوه می تواند با کاهش میزان مرگ و میر ناشی از انسداد رگ های قلب رابطه مستقیم داشته باشد. بر اساس این پژوهش، خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی در قهوه خورهایی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از یک فنجان در روز می نوشند، ۲۱ درصد کمتر است.

نتایج حاصل از پژوهش دیگری که در این زمینه صورت گرفت نشان می دهد نوشیدن ۵-۳ فنجان قهوه در روز می تواند خطر انسداد شریان ها را کم کرده و در نتیجه احتمال بروز سکته قلبی را کاهش دهد. مصرف این میزان قهوه می تواند رسوب کلسیم در جدار شریان ها را کاهش دهد.

رسوب کلسیم در دیواره شریان ها موجب سختی آنها و یا به اصطلاح تصلب شرایین می شود و آن هم به نوبه خود زمینه بروز بیماری های قلبی را بیشتر می کند. در این مطالعه محققان بیش از ۲۵ هزار نفر از اهالی کره جنوبی با سن حدود ۴۱ سال را مورد بررسی قرار دادند. عادت مصرف قهوه در آنها بررسی شده و عروق قلبی آنها نیز توسط سی تی اسکن بررسی شدند. در طول دوره زمانی این پژوهش، رسوب کلسیم در جدار عروق قلب افرادی که قهوه بیشتری مصرف می کردند کمتر بود.

  • خواص قهوه برای کبد

نتایج تحقیق که توسط دانشمندان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به یک بیماری خود ایمنی مربوط به کبد به اسم اسکلروزان کولانژیت را کاهش دهد. این بیماری باعث پیشرفت بیماری سیروز، سرطان مجاری صفرایی و نارسایی کلیوی می‌شود.

  • خواص قهوه در پیشگیری از پارکینسون

امروزه تاثیر قهوه بر پارکینسون یک موضوع اثبات شده است و پزشکان استفاده از قهوه را به عنواع یک عامل پیشگیری کننده توصیه می کنند.تعداد زیادی از مطالعات اپیدمیولوژیک از جمله مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده است رابطه ی معکوس بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به این بیماری را نشان می دهند. طبق این مطالعات کسانی که روزانه ۳ الی ۴ فنجان قهوه مصرف می کنند ۲۴ تا ۳۲ درصد کمتر دچار بیماری پارکینسون می شوند.این مطالعات که در طول بیش از ۱۸ سال انجام شد نشان داد که بین نوشیدن قهوه و کاهش ابتلا به پارکینسون رابطه خطی وجود دارد.

  • خواص قهوه در پیشگیری از پارکینسون

پیش از این نیز، گردآوری نتایج ۱۳ پژوهش انجام گرفته در سال ۲۰۰۲ میلادی نشان داد که خطر پیشرفت این بیماری در میان مصرف کنندگان قهوه یک سوم کمتر بوده است. به عقیده‌ی دانشمندان کافئین سرعت از بین رفتن دوپامین در مغز (عامل بروز بیماری پارکینسون) را کاهش می‌دهد.

  • تاثیر مصرف قهوه در پیشگیری از نقرس

دانشمندان دریافته اند که مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر بیماری نقرس در مردان و زنان در ارتباط است. این کاهش خطر قابل توجه، در افرادی که بیش از ۴ فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، مشاهده شده است. نقرس که با ورم شدید مفاصل و درد شدید همراه است، از گذشته بیماری شایعی در بین مردان بوده، اما اخیرا در میان زنان هم افزایش موارد ابتلا گزارش شده است.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت، مشخص شد که مصرف منظم قهوه با کاهش قابل توجه شیوع بیماری نقرس در مردان ارتباط دارد. نتایج این پژوهش همچنین بیانگر این مسئله است که زنانی که حتی در روز یک فنجان قهوه می نوشند می توانند خطر ابتلا به نقرس را تا ۲۲ درصد کاهش دهند.

  • تاثیر نوشیدن قهوه در کاهش وزوز گوش

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند باعث کاهش وزوز گوش شود. محققان روی ۶۵ هزار زن داوطلب بررسی هایی آغاز کردند. در طول این بررسی ها خانم ‌های شرکت کننده روزانه ۳ تا ۴ فنجان یعنی معادل ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم کافئین دریافت کردند.

محققان مشاهده کردند که وزوز گوش در این خانم ‌ها به میزان ۱۵ درصد کمتر از افرادی شده است که روزانه کمتر از یک فنجان قهوه (معادل ۱۵۰ میلی گرم کافئین) مصرف می کنند. به عقیده محققان کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و به طور مستقیم روی گوش داخلی تأثیر می گذارد.

  • فواید مصرف قهوه در کاهش و رفع خشکی چشم

محققان ژاپنی بر اساس تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که مصرف منظم قهوه می‌تواند به کاهش علائم خشکی چشم کمک کند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو دریافتند مصرف منظم نوشیدنی‌های حاوی کافئین نظیر چای و قهوه و کولا به درمان خشکی چشم کمک می‌کند زیرا این نوشیدنی‌ها قدرت چشم و کانال اشکی برای ترشح اشک را افزایش می‌دهند.

محققان گفتند ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیقات بهبود یافتند زیرا چشم‌های آن‌ها به دلیل مصرف قرص‌های حاوی کافئین قادر به تولید اشک بیشتر شد. این تحقیقات نشان داد کافئین به درمان سندروم خشکی چشم که فقط در آمریکا حدود چهار میلیون نفر بالای ۵۰ سال دچار آن هستند، کمک می‌کند.

  • قهوه در بارداری – قهوه برای زنان باردار

به خانم های باردار توصیه می شود مصرف قهوه را کنترل کنند. پژوهش های جدید بیانگر این است که قهوه باعث مشکل تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود. به گفته محققان، از آنجا که احتمال سقط جنین، به خصوص در ماه‌های اول، بسیار زیاد است، به همه زنان باردار توصیه می‌ شود در این دوره تا آنجا که ممکن است از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه اجتناب کنند.

  • قهوه در بارداری – قهوه برای زنان باردار

مراکز ارائه استانداردهای غذایی، میزان کافئین مجاز مصرفی برای زنان باردار را ۳۰۰ میلی‌ گرم در روز اعلام کرده‌اند و تصریح شده که مقادیر کمتر از این برای زنان باردار هیچگونه خطری ندارد. این میزان کافئین تقریباً معادل ۴ فنجان متوسط قهوه است.البته پژوهشی که اخیرا انجام شد، مقادیر کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز را نیز خطرناک توصیف نموده است.

چنانکه اجرا کنندگان این پژوهش معتقدند مطالعات آنها بیانگر این واقعیت است که احتمال سقط جنین در بین زنانی که تا هفته بیستم بارداری، ۲۰۰ میلی ‌گرم کافئین دریافت می ‌کردند، ۱۵ درصد بود، در حالی که این رقم در بین سایرین، ۱۲ درصد بوده و با افزایش میزان کافئین دریافتی، احتمال سقط جنین نیز تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

--------------------------------------------------------------------------------------------------


آیا قهوه باعث پوکی استخوان می شود؟

سال ها این ذهنیت در میان مردم وجود داشت که قهوه باعث کلسیم زدایی از استخوان‌ها و در نتیجه ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. اما با مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میزان زایل شدن کلسیم جزئی است و مصرف متعادل قهوه تأثیر معناداری در احتمال شکستگی و پوکی استخوانی ندارد. متخصصان تغذیه برای قهوه خورهای قهاری که روزانه بیش از ۵ فنجان قهوه می‌نوشند توصیه می‌کنند مصرف لبنیات و مواد غذایی سرشار از کلسیم را بیشتر کنند.

  • تاثیر نوشیدن قهوه در پیشگیری از سرطان پوست

«ملانوما مالیگننت» خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که معمولاً خود را به‌صورت جوش‌های گوشتی یا سیاه روی پوست نشان می‌دهد که با گذشت زمان بزرگ‌تر می‌شوند. محققان بر این باورند که ابتلا به «ملانوما مالیگننت» بسیار خطرناک است و حتی کوچکترین پیشگیری برای ابتلا به این بیماری می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر باشد و این در حالی است که نوشیدن ۴ فنجان قهوه در طول روز می‌تواند بیشترین اثرگذاری را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشد. البته نوشیدن بیش از ۴ فنجان قهوه در طول روز می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود بنابراین باید با وجود خواص فراوان قهوه از مصرف بی رویه آن پرهیز نمود.

  • پیشگیری از سرطان دهان و گلو

بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، نوشیدن چهار قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان دهان را تقریبا به نصف می‌رساند. نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی‌های روزمره تاثیرات محافظتی علیه شکل‌گیری تومورهای سرطانی در دهان و گلو دارد. این ارتباط بدون درنظرگیری این که فرد چقدر دخانیات مصرف می‌کند نیز صادق است.

محققان برای بررسی تاثیرات محافظتی قهوه، یک میلیون زن، مرد و کودک داوطلب را طی یک دوره ۳۰ ساله مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند که در این مدت ۸۶۸ نفر از داوطلبان بر اثر سرطان دهان یا گلو جان خود را از دست داده‌اند. وقتی که آن‌ها عادت‌های رژیم غذایی بیماران را بررسی می‌کردند و افرادی که سرطان نداشتند را مقایسه می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که نوشیدن قهوه دارای کافئین در میزان بالا یک عامل موثر در پیشگیری از بروز سرطان دهان و گلو بوده است.

  • فواید مصرف قهوه در جلوگیری از سرطان کبد

در سال ۲۰۱۵، محققان ۳۴ پژوهش در زمینه سرطان کبد را بررسی مجدد نموده و اعلام کردند مصرف قهوه برای مقابله با سرطان کبد مفید است. به عقیده این محققان مصرف هر فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان کبد را به میزان ۱۴ درصد کاهش می دهد. این خاصیت قهوه را ناشی از وجود ترکیباتی است که اثرات سموم و به‌ ویژه آفلاتوکسین موجود در مواد غذایی که در ابتلا به این سرطان نقش مهمی دارد را کاهش می ‌دهند.

همچنین محققان ایتالیایی در پژوهشی جداگانه دریافتند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را در حدود ۴۰ درصد کاهش می دهد علاوه بر این، برخی از نتایج نشان می دهد که اگر سه فنجان در روز قهوه بنوشید احتمال ابتلا یه سرطان کبد بیش از ۵۰% کاهش می یابد. محققان ژاپنی نیز با آزمایش روی ۶۱۰۰۰ نفر خاطر نشان کردند که مصرف قهوه به میزان روزانه ۱ فنجان، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

  • تاثیر مصرف قهوه در پیشگیری از سرطان پروستات

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، به همین دلیل از بروز سرطان پیشگیری می‌کند. یک پژوهش آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید نیز مشخص کرده است مردانی که روزانه حداقل ۶ فنجان قهوه نوشیده‌اند، ۱۰ درصد کمتر در معرض پیشرفت سرطان پروستات بوده‌اند.

در مطالعه ای دیگر که در نشریه سرطان ( Cancer ) منتشر شده است مردانی که چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز می نوشیدند نسبت به کسانی که در هفته تنها یک فنجان یا کمتر مصرف داشتند، ۵۹ درصد کمتر در معرض خطر عود و یا پیشرفت سرطان پروستات بودند.

  • تاثیر مصرف قهوه در پیشگیری از سرطان پروستات


نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش می دهد.بر اساس دستاوردهای پژوهشگران ژاپنی، نوشیدن روزانه قهوه خطر ابتلای زنان به سرطان رحم را کاهش می دهد. نتایج بررسی های این پژوهشگران نشان می دهد که خطر بروز و پیشرفت سرطان رحم در میان زنانی که روزانه دو فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند در مقایسه با زنانی که یک تا دو فنجان قهوه در هفته می نوشند، به نصف می رسد.

  • خواص قهوه در پیشگیری از ابتلا به سرطان تخمدان

بنابر گفته محققان آمریکایی به نظر می ‌رسد که کافئین شانس ایجاد سرطان تخمدان در زنان را کاهش می‌ دهد. در این مطالعه ۱۲۱۰۰۰ زن ۳۵-۳۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. در پایان مشخص شد که هرچه میزان مصرف کافئین بیشتر باشد خطر ابتلا به سرطان تخمدان کمتر می‌شود و مصرف قهوه فاقد کافئین نیز تاثیر خاصی بر کاهش احتمال ابتلا به این بیماری ندارد. اثر کافئین در زنانی که از قرص های جلوگیری از بارداری و یا داروهای هورمونی پس از یائسگی استفاده نمی‌ کنند بیشتر است.

  • خواص قهوه برای مو – رنگ کردن موها با قهوه

اگر می خواهید موهایتان را بدون استفاده از مواد شیمیایی و رنگ موها تیره تر کنند، بهترین گزینه استفاده از قهوه است. مهم ترین مزیت استفاده از قهوه برای بهبود رنگ مو این است که می‌توانید از قهوه ترک با رنگ های روشن، مدیوم و تیره استفاده نمایید و به سلیقه خود میزان تیرگی رنگ موهایتان را تعیین کنید. برای رنگ کردن موها با استفاده از قهوه از دو روش می توانید استفاده کنید:به شامپو مصرفی خود ۲ قاشق مربا خوری پودر قهوه ترک با رنگ مورد نظرتان اضافه نمایید و به صورت مستمر از آن استفاده کنید.

یک لیوان قهوه بسیار غلیظ (قهوه اسپرسو بسیار مناسب است) تهیه کنید سپس بگذارید که کاملا سرد شود، حال موهای سر را به آن آغشته کرده و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موها را بشویید. با این کار از تیرگی و درخشندگی موهایتان شگفت زده خواهید شد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits