دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان پوست چرب
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان پوست چرب:شیوه از بین بردن چرب شدن پوست صورت/با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان پوست چرب آشنا شوید.

شیوه از بین بردن چرب شدن پوست صورت

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان پوست چرب آشنا شوید.

درمان چربی پوست

درمان چربی پوست

پوست به عنوان یک دستگاه پوششی بدن وظیفه مهم محافظت از بدن انسان را در اختیار دارد و باعث یک سد دفاعی در برابر مواد مضر و میکروارگانیسمها می شود و بنا به شیوه زندگی ما در مکان ها مختلف واکنش نشان می دهد و اگر این روند با مشکلی مانند پیری ، سیگار کشیدن و تماس بیش از حد با نور خورشید قرار گیرد خاصیت ارتجاعی آن کمتر می شود و در برابر میکروارگانیسمها واکنش چندانی نمی تواند انجام دهد.

تصمیم گرفتم یکسری راههای طبیعی طب سنتی و خونگی برای حفظ زیبایی و از بین بردن ویژگی های منفی پوست چرب رو براتون معرفی کنم تا جایی که ممکنه از شر جوش و لک صورت در امون باشین و پوست درخشان داشته باشین.

  • پوست از دولایه اصلی تشکیل شده است که به عنوان :

ایپدرم (روپوست) که لایه نازک خارجی است و درم که لایه ضخیم تر داخلی می باشد و مراقبت ویژه و متعددی را طلب می کند تا یک فرد پوست شاداب و منحصر به فردی داشته باشد.

یکی از دلایلی که آقایان و بانوان بر روی صورت خود شاهد حالت روغنی ، جوش و آکنه می باشند و زیبایی صورتشان دست خوش تغییراتی کوچک می شود وجود بیش از حد مقدار چربی در پوست است و اگر به دنبال رفع این علت هستید با ما در سایت سلامت آکاایران همراه باشید تا نکاتی را برای افرادی که پوست شان خیلی چرب است به شما بدهیم.

درمان چربی پوست

چگونه چرب شدن پوست صورت و بدن را به عقب بیاندازیم

  • اگر غدد چربی پوست بیش از حد چربی ترشح کنند، باعث ایجاد پوست چرب می گردد. چربی زیاد روی پوست می آید و شکل براق روغنی به آن می دهد. به دلیل این که منافذ پوستی درشت هستند، پوست زمخت به نظر می رسد.
  • افزایش بیش ازحد مقدار چربی روی پوست مشکلاتی را به همراه دارد، مثلا افرادی که پوست شان خیلی چرب است همیشه روی سطح پوست خود حالت روغنی و براق را احساس می کنند و این مسئله برای آن ها ناخوشایند است.

درمان چربی پوست

علل ایجاد پوست چرب

  • وراثت مقدار هورمون‌های بدن بارداری قرص‌های ضد بارداری مواد آرایشی صورت آب و هوای گرم و مرطوببه دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، پوست چرب در نوجوانان زیاد دیده می‌شود، اما در هر سن دیگری هم می‌توان رخ دهد. به طور کلی با افزایش سن، پوست خشک‌تر می‌شود.

ترشح چربی پوست در طی دوران نوجوانی زیاد می‌شود و با افزایش سن کاهش می‌یابد.

  • در طی بارداری و یائسگی نیز به دلیل عدم تعادل هورمونی، فعالیت غدد چربی پوست افزایش می‌یابد و چربی بیشتری ترشح می‌کنند.
  • بیشتر افراد دارای پوست مختلط هستند، یعنی در شرایط خاصی پوستشان چرب است و در بعضی شرایط خشک یا نرمال.
  • بعد از شستن صورتتان، کمی آب لیموترش تازه به پوستتان بمالید. این کار باعث می‌شود پوستتان سفت شود. همچنین به دلیل وجود ویتامین C در آب لیموترش، رادیکال‌های آزاد در پوست از بین می‌روند و تولید چربی صورت را تنظیم می‌کند

درمان چربی پوست

راه و روش های کاهش چرب شدن پوست

  • اصول اولیه را رعایت کنید.

متخصصان توصیه می کنند روزی 2 یا 3 بار باید صورت خود را با آب و صابون بشویید. اگر در طول روز به آب دسترسی ندارید، دستمال مرطوب همراه داشته باشید.

  • متخصصان پوست و زیبایی در این که از کدام صابون یا پاک کننده استفاده شود هم عقیده نیستند، اما می گویند اگر محصولی پیدا کردید که برای پوست تان کارساز بود، به استفاده از آن ادامه دهید.
  • به توصیه های متخصص پوست توجه کنید و با آب ولرم، نه آب داغ، دوش بگیرید. آب داغ رطوبت پوست را از بین می برد و آب سرد باعث شوک پوست می شود.
  • از پاک کننده هایی که پوست را خشک می کنند استفاده نکنید. این کار، بر عکس باعث چرب تر شدن پوست می شود.
  • از مرطوب کننده های و کرم های ضدآفتاب که باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند استفاده کنید. این محصولات فاقد چربی هستند.
  • دارویی به نام رتینوید (retinoid) وجود دارد که فعالیت غدد چربی را کمتر کرده و غدد را کوچک می کند. با متخصص پوست در این باره صحبت کنید.
  • این را بدانید که هورمون ها، گرما و غذاهای پرچرب، غدد چربی را تحریک می کنند.
  • یادتان باشد، تلاشی که برای تمیز ماندن پوست چرب خود می کنید تا مدتی تاثیر دارد. چون پوست چرب ارثی است و کاری نمی توان کرد.
  • معجون دارچین

مخلوطی نسبتا غلیظ از پودر چوب دارچین و آب یه درمان خوب برای رفع لک و جوش صورت و کم کردن چربی های ناخواسته پوست های چرب هست. باید خوب توجه کنین که دارچین اصلا به دور چشماتون برخورد نکنه چون ممکنه باعث التهاب و حساسیت بشه. سعی کنین از چوب دارچین تازه استفاده کنین که در عطاری ها قابل تهیه است و توی منزل خودتون آسیاب کنین.

  • ماسک لیمو و زردچوبه

پورد زردچوبه، کمی آب لیمو و آرد رو با هم به خوبی مخلوط کنین ماسک آماده شده رو به آرومی بر روی گردن و صورتتون قرار بدین، البته یادم اومد بگم میتونین به جای آب لیمو از ماست هم استفاده کنین، بعد از حدود یک ربع میتونین صورت و گردنتون رو با آب تازه بشورین. میتونین آب لیمو رو به تنهایی دور چشمها استفاده کنین که بسیار توصیه شده.

  • روغن جوانه گندم

مقداری روغن جوانه گندم تهیه کنین، این روغن رو به سادگی بر روی چوست صورت و گردنتون بمالید و از یکی از اطرافیانتون بخوایین که با آرومی ده دقیقه صورتتون رو با این روغن ماساژ بده، پس از اون ده دقیقه به صورتتون استراحت بدین و در نهایت با نرمی بدون مواد شوینده صورتتون رو بشورین، این روش باعث سبکی و نرمی پوست صورتتون میشه.

درمان چربی پوست

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

    ۴ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    محمد | ۷ سال پیش
    مصرف مواد زیر جهت بهبودی پوست چرب .
    1. آب کافی نوشیدن
    2. شیر کافی نوشیدن
    3. مصرف ویتامین c
    4. مصرف سیر و زیتون
    4. مصرف قهوه به اندازه
    5. مصرف کم چای
    و مهمتر از همه کاهش مصرف چربی اعم از خامه, کره , کیک خامه ای , ماکارونی و سایر چربی جات
    0
    0
    سمانه | ۷ سال پیش
    سلام .من کارهای ذکرشده را تا حدودی انجام می دهم اما باز پوستم خیلیییی چربه بنظرتون چکارکنم ؟؟صورتم خیلی هم جوش میزنه
    0
    0
    فهیمه | ۷ سال پیش
    سلام میخواستم بپرسم ماسک خاک رس سبز تو ایران هست؟چه مارکایی هست؟
    0
    0
    عاطفه | ۷ سال پیش
    بهترین راه حل سفیده تخم مرغ هست.
    0
    0
    
    hits