دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست-کاهش منافذ پوست-از بین بردن منافذ پوست

چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست

چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست

منافذ پوست، مجاری طبیعی هستند که چربی‌های ترشح شده ازغدد چربی از آنها عبور می‌کنند و از کنار فولیکول‌های مو به سطح پوست می‌رسند. طبیعی است این مجاری در افرادی که پوست چرب دارند بازتر است. درواقع چربی برای اینکه بهتر تخلیه شود منافذ را بازتر می‌کند. اگر چه این حالت کاملا طبیعی است ولی بعضی افراد دوست ندارند مجاری پوست‌شان باز باشد. در این صورت توصیه می‌شود پوست‌شان را خشک نگه دارند. دفعات شست‌وشو را بیشتر کنند،

از داروهای خشک کننده پوست استفاده کنند و از مصرف کرم‌های چرب خودداری ورزند. به این ترتیب می‌توان تاحدودی منافذ را جمع‌تر کرد. در هر حال با گذشت زمان و افزایش سن پوست همه افراد رو به خشکی می‌رود و منافذ کوچک‌تر می‌شوند.

چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست

ـ بخار : راه دیگر که بتوانید افزایش سایز منافذ را کنترل کنید ، استفاده از بخار آب است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را در معرض بخار آب قرار دهید. بخار منافذ پوست را باز می کند و سبب خلاصی شما از شر کثافت ، چربی و سلول های مرده می شود. همچنین نباید در بخور دادن صورت خود افراط نمایید ، یکبار در هفته ، برای رهایی از گرد و خاک موجود در اعماق پوست کفایت می کند. بنظر ایده آل می رسد که بعد از بخور صورت ، از یک ماسک پاک کننده استفاده نمایید.

ـ پاکسازی عمیق : پاک کردن پوست حائز اهمیت است در این رابطه برنامه ریزی کنید و آن را دنبال نمایید. هر روز صبح پوست خود را تمیز کنید تا از شرسلول های مرده پوست و چربی خلاصی یابید. سعی کنید از محصولات پاک کننده ای که عاری از الکل ، اسید یا پراکسید هستند استفاده کنید و شیرپاک کن و لوسیون گزینه های پاک کننده مناسبی هستند.

لایه برداری : می توانید بعد از پاکسازی عمل لایه برداری را انجام دهید پس می توانید از اسکراب جهت لایه برداری استفاده نمایید. اسکراب پوست پرتقال خشک نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را با یک لایه بردار به آرامی ، در جهت عقربه های ساعت مالش دهید. اگر پوست شما بیش از حد حساس است ، بهتر است از نوارهایی که مخصوص از بین بردن دانه های سر سیاه یا سفید است ، بر روی بینی ، چانه و پیشانی خود استفاده کنید. توصیه می شود که از فشار دادن یا کندن جوش یا دانه های سر سیاه خودداری نمایید ، زیرا این امر سبب ایجاد لکه های دائمی بر روی پوست شما می شود.

چگونگی به حداقل رساندن منافذ پوست

ـ مرطوب کننده : مرطوب کننده یک گزینه مهم برای نرم کردن پوست است و اگر به میزان مناسب مصرف شود سبب چرب شدن پوست شما نمی شود و در کاهش منافذ نیز موثر است. اگر پوست شما در معرض نور خورشید قرار گیرد ، باید از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF که ۱۵ است ، استفاده نمایید. قرار گزفتن در معرض نور خورشید باعث می شود که منافذ پوست بزرگتر شده و جذب گرد و خاک آسان شود.

ـ استفاده از ماسک : بعد از لایه برداری باید از ماسک صورت استفاده نمایید ، زیرا این امر بسته شدن منافذ پوست را تسهیل می کند. در اینجا استفاده از ماسک های خانگی توصیه می شود که شامل دو عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری سرکه سیب است ، این ماسک به کاهش منافذ کمک می کند. این ماسک را بمدت ده دقیقه بگذارید بر روی صورتتان بماند سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. با استفاده از ماسک های خیار و گوجه فرنگی نیز می توانید این دانه ها را از بین ببرید. موز ، آووکادو و جوانه گندم نیز از ماسک های بسیار خوبی در این زمینه بشمار می آیند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits