دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های بارز پوست مختلط
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویژگی های بارز پوست مختلط-انواع پوست- لکه‌هاي پوست- جوان کردن پوست- پوست- پوست صورت- پوست و مو- زیبایی پوست- متخصص پوست- رنگ پوست- مراقبت از پوست- زیبایی

ویژگی های بارز پوست مختلط، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

ویژگی های بارز پوست مختلط

ویژگی های بارز پوست مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند کارشان کمی از افرادی که پوست خشک یا چرب دارند سخت تر است چرا که باید مراقبتهای خاص هر دو نوع پوست را برای هر قسمت انجام دهند و با رعایت تنها چند نکته ی ساده می توانند پوستشان را تا حدودی به حد نرمال برسانند :

1- هر صابونی برای پوست شما مناسب نیست و بهتر است برای شستشوی صورت آن هم ترجیحا یکبار در روز نه بیشتر از مایعهای شستشوی صورت، مناسب پوستهای مختلط استفاده شود.

2-پوست شما نیاز به آبرسانی کافی دارد بنابراین از کرم مرطوب کننده ای که بتواند قسمتهای خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده نمایید که البته بهتر است کرم مرطوب کننده ی مورد نظرتان را بر روی قسمتهای خشک که بیشتر ناحیه ی گونه هاست بزنید و برای قسمتهای چرب از کرم مخصوص آن ناحیه استفاده نمایید.

3-ناحیه T یعنی قسمتهای پیشانی، بینی و چانه در پوستهای مختلط ناحیه ای چرب با منفذ بزرگ است که می تواند منجر به جوش زدن شود بنابراین بهتر است اگراز کرم یا ژلهای ضد جوش برای این مناطق استفاده می کنید تنها روی جوشها و همین قسمتها بزنید و جاهای خشک پوستتان را به آنها آغشته نکنید.

4-برای خشک کردن این نوع پوستها بهتر است به جای حوله از یک پارچه ی سفید نخی استفاده شود.

5-هفته ای یکباراز ماسک خیار و ماست برای قسمتهای خشک پوست استفاده کنید.

6-پس از بهبود جوشها در مناطق حساس و چرب پوست و نزدیک شدن آن به یک پوست نرمال بهتر است از یک مرطوب کننده ی ملایم برای تمام قسمتهای آن استفاده نمایید.

دربرخی از پوستها که نه چرب است و نه خشک که به آنها پوست مختلط میگویند در این مدل پوست جایی از ضورت که خشک است و قسمت میانی پوست حالت چربی دارد. دارای منافذ باز است و جاهای خشک پوست در مقابل آفتاب و هوا و برخی صابونها حساس است و در جاهایی که پوست چرب است وقتی آرایش میکنند آن قسمت از پوست پوسته می گذارد و به صورت نمی خوابد

ویژگی های بارز پوست مختلط

پوست‌های مختلط
پوست باید با کرم یا محلول‌های تمیزکننده به‌طور کامل از آلودگی‌ها پاک شود و با پنبه‌ای آغشته به محلول‌های تونیک، باقیماندهٔ کرم‌های پاک‌کنده جدا گردد.


کرم‌های پاک شونده که در برای پوست‌های مختلط
هر شب پس از تمیز کردن صورت، باید از کرم‌های مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌های چرب برای قسمت‌هائی که چرب هستند و از کرم‌های مخصوص پوست خشک برای قسمت‌های خشک پوست صورت استفاده کرد.


ماسک صورت
کاربرد ماسک صورت به‌طور منظم باعث می‌گردد که پوست به‌طور عمقی از مواد زائد پاک گردد. جریان خون را افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب می‌شود پوست به‌درستی تغذیه کند و شفافیت و حرارتی در آن به‌وجود آید. مصرف آن برای تمام پوست‌ها مفید است. بهترین نوع ماسک، آنهائی هستند که از میوه‌ها و سبزی‌های تازه تهیه می‌شوند.


ماسک‌های مناسب برای پوست‌های مختلط
کسانی‌که از ماسک استفاده می‌کنند، توجه نمایند که باید دو نوع ماسک مخصوص پوست‌های خشک و پوست‌های چرب را مصرف نمایند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits