دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک-خشکی لب ها- خشکی لب در زمستان- علت خشکی لب- درمان خشکی لب- جلوگیری از خشکی لب- مرطوب کننده- مرطوب کننده مناسب- مرطوب کننده لب- مرطوب كننده های طبيعی- مرطوب کننده پوست- لب- محافظ لب- محافظ لب

مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک

مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک

به طور روزانه از يك محصول محافظ لب به منظور مرطوب كردن و حفظ حالت طبيعي آن ها استفاده كنيد. يك مرطوب كننده لب كه حاوی مرطوب كننده های طبيعی نظير كره كاكائو و Aloe Vera باشد يك تركيب موثر است و سبب حفظ رطوبت می شود. مراقبت روزانه لب ها به حفظ يك احساس طبيعي در لب ها و ظاهر نرم و صاف آن ها كمك مي كند.

زماني كه در معرض هواي خشك قرار مي گيريد، از تركيبي استفاده كنيد كه ضمن نگهداري رطوبت طبيعي از تأثير خشكي محيط نيز جلوگيري كند. در اين موارد استفاده از تركيباتي توصيه مي شود كه حاوي چندين ماده محافظت كننده بوده و بتوانند از لب ها به خوبي محافظت كنند.

در طول سال هر زمان كه در معرض نور خورشيد قرار مي گيريد از يك محصول ضدآفتاب با عيار حفاظتي مناسب استفاده كنيد. عيار حفاظتي نشان دهنده آن است كه براي چه مدت زماني، فرد مي تواند پيش از پيدايش آفتاب سوختگي، در آفتاب باقي بماند.

افراد با پوست روشن حتي براي تماس هاي كوتاه مدت با آفتاب بايستي از تركيباتي با عيار حفاظتي 30 استفاده كنند. همچنين بهتر است از ضدآفتاب هايي استفاده شود

كه هم اشعه ماوراء بنفش A و هم اشعه ماوراء بنفش B را پوشش مي دهند و به مدت 80 دقيقه يا بيشتر در برابر آب پايدار مي مانند. افرادي كه پوست هاي حساس دارند، بهتر است از تركيبات حاوي PABA كه مي توانند سبب بروز واكنش هاي آلرژيك شوند، اجتناب كنند.

پيش از مصرف روژ لب از يك محصول محافظ لب استفاده كنيد. اينكار سبب مي شود كه رنگ به صورت يكنواخت پخش شده و ظاهر صاف تری ايجاد شود.

اگر شما هم یکی از این جماعت هستید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:...

۱. دور رژلب‌های مات و خشک را خط بکشید. رژلب‌های چرب و مایع، بهترین مواد آرایشی برای لب‌های خانم‌هایی است که از خشکی لب رنج می‌برند.

۲. اگر با استفاده از رژلب دچار خشکی لب می‌شوید، بهتر است قبل از استفاده از آن، لب‌های خود را با کمی پماد ویتامین A چرب کنید.

۳. در صورت نیاز، لب‌های خود را با شوینده‌های ملایمی مانند صابون‌های کرم‌دار یا شامپو بچه بشویید.

۴. دو قاشق چایخوری شکر و یک قاشق‌خوری عسل را با هم ترکیب و این خمیر را ۵ دقیقه روی لب‌های خشک و ترک‌خورده‌تان بگذارید. این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید تا لب‌هایتان نرم‌تر شوند. می‌توانید این خمیر را برای از بین رفتن پوسته‌های لب، کمی روی آنها مالش دهید و در نهایت هم با آب ولرم بشویید.

مرطوب کننده ویژه لب های خشکی زده و خشک

۵. قبل از خواب، ترکیبی از عسل و گلیسیرین درست کنید و آن را روی لب‌هایتان بزنید. این ترکیب را صبح که بیدار شدید، از روی لب خود با آب ولرم پاک کنید و معجزه آن را در نرم شدن لب‌هایتان ببینید.

۶. یک مشت پر، برگ گل سرخ شسته‌شده را در مقدار کمی شیر به مدت چند ساعت، خیس کنید. سپس با مخلوط کردن برگ‌های گل و شیر، خمیر یکنواختی درست کنید و آن را روزی ۲ بار روی لب‌های پوسته‌پوسته‌شده یا ترک‌خورده بگذارید. قرار دادن این خمیر روی لب‌ها، پیش از رفتن به رختخواب، کمک زیادی به نرم‌تر شدن پوست لب می‌کند.

۷. روزی ۴ بار روغن طبیعی نارگیل یا کرچک روی لب‌های خشک خود بزنید. این روغن‌ها، از قوی‌ترین و موثرترین نرم‌کننده‌های طبیعی لب در روزهای سرد و خشک سال محسوب می‌شوند.

۸. استفاده از وازلین، کره و روغن مخصوص پوست بچه‌ها هم در نرم کردن لب‌ها تاثیر دارد.

۹. هنگام غذا خوردن، دستمال را روی دهانتان نکشید بلکه گوشه‌ای از دستمال‌های نرم و لطیف را آرام روی لب‌هایتان بگذارید و بردارید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits