دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روشهای کنترل چربی صورت در فصل تابستان
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روشهای کنترل چربی صورت در فصل تابستان-کنترل چربی صورت در فصل تابستان-علت چرب شدن پوست صورت

کنترل چربی صورت در فصل تابستان، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

کنترل چربی صورت در فصل تابستان

کنترل چربی صورت در فصل تابستان

علت چرب شدن پوست صورت می تواند بسته به عوامل متفاوت متغییر باشد اما چرب شدن پوست زیبایی آن را به خطر می اندازد. در ادامه خواهید خواند که چگونه چرب شدن پوست را عقب بیاندازیم.

همانطور که گفته شد چربی روی پوست مشکلاتی را به همراه دارد، مثلا افرادی که پوست‌شان خیلی چرب است همیشه روی سطح پوست خود حالت روغنی و براق را احساس می‌کنند و این مسئله برای آن‌ها ناخوشایند است.

دلایل اصلی ایجاد پوست چرب :

وراثت

میزان هورمون‌های بدن

دوران و شرایط بارداری

داروها و قرص‌های ضد بارداری

برخی از مواد آرایشی صورت

آب و هوای گرم و مرطوب

در روزها گرم و داغ تابستان، بسیاری از افراد پوستشان بیش از بقیه فصول چرب می شود. این مشکل زمانی به حدامثر می رسد که این افراد در طی روز با صابون و پاک کننده های زبر چندین بار صورتشان را می شوند تا با این روش چربی را کاهش دهند ولی با این کار چربی چندین برابر می شود در این بخش ما توصیه هایی داریم که هم چربی صورت را کم میکند و هم پوست را با نشاط نشان میدهد .

شبها آرایشتون رو پاک کنین
استفاده از یه پاک کننده منظم کافی نیست تا همه آرایش پاک بشه. حتی وقتی که فقط خط چشم یا پنکیک دارین هم باید تمام آثارش قبل از رفتن به رختخواب پاک بشه. در طول شب آرایشی که روی پوست باقی مونده منافذ رو مسدود کرده و در لایه های عمیق تر باعث تجمع رنگدانه ها شده و یا پوست را خشک و تیره می کنه. پس در کنار پاک کننده، از یه شیر پاک کن خوب هم استفاده کنین.

دو بار در روز صورتتون رو تمیز کنین
یه پاک کننده خوب باید دو بار در روز استفاده بشه. متخصص پوستتون میتونه کمک کنه که با توجه به نوع پوست خودتون یه پاک کننده خوب انتخاب کنین. پاک کننده باید با آب ولرم یا سرد شسته بشه، یادتون باشه که با آب گرم صورتتون رو نشورین. پاک کننده نباید بیشتر از دو بار در روز استفاده بشه. اگه پوستتون چسبناک شده ، در طول روز آب سرد روی صورت بپاشین.

از تونر استفاده کنین
تونر برای افرادی که پوست چربی دارن خیلی خوبه. تونر باعث از بین رفتن آثار آرایش که بعد از پاک کننده و شیر پاک کن باقی موندن کمک میکنه. همچنین احساس تازگی به شما داده و منافذ رو تنگ میکنه، و پوست بهتر و جوان تر به نظر میاد. اگه گونه های خشکی دارین یا نقاط خاصی از صورت چربه، پس از تونر فقط برای اون نقاط استفاده کنین.

پوستتون رو لایه برداری کنین
یه لایه برداری ملایم میتونه دو بار در هفته استفاده بشه. این کار باعث میشه از شر سلول های مرده که به پوست چسبیدن خلاص بشین.بعد از لایه برداری نباید احساس تحریک شدگی، خشکی داشته باشین. لایه برداری به باز کردن منافذ پوست و به حداقل رسوندن جوش ها کمک میکنه.

دو بار در هفته صورتتون رو بخور بدین
بخار به تمیز کردن لایه های عمیق پوست کمک میکنه. بعد از لایه برداری برای ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت رو بخور بدین. این کار منافذ رو باز کرده و کثیفی ها رو که در لایه های عمیق هستن از بین میبره. بعد از بخور مقدار خیلی کمی مرطوب کننده بزنین تا پوست رو تسکین بده. این کار را دو بار درهفته انجام بدین.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits