دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونگی جلوگیری از ایجاد کک و مک
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونگی جلوگیری از ایجاد کک و مک-جلوگیری از ایجاد کک و مک-كك و مك چيست؟- خلاص شدن از دست کک و مک

جلوگیری از ایجاد کک و مک ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

جلوگیری از ایجاد کک و مک

جلوگیری از ایجاد کک و مک

لكه هاى كوچك يك تا سه ميلى مترى گرد يا بيضى شكل و يا حتى با حدود نامشخص هستند كه به رنگ قهوه اى روشن و تيره در پوست ايجاد مى شوند.

معمولاً در مناطقى از پوست كه در معرض نور آفتاب قرار مى گيرد، مثل صورت، پشت دست ها، ساعد، گردن و سينه به وجود مى آيد. كك و مك در هر سنى ممكن است ايجاد شود ولى بيشتر در سنين بچگى و جوانى در افراد با پوست روشن خصوصاً اگر موهاى قرمز داشته باشند، بروز مى كند.

در فصل بهار و تابستان كك و مك بروز پيدا مى كند و يا اگر فرد به آن مبتلا باشد، پررنگ تر مى شود و در ماه هاى زمستان از بين رفته يا رنگ آنها روشن تر مى شود.

كك و مك به علت فعال شدن سلول هاى رنگدانه اى پوست در معرض نور ايجاد مى شود و به همين دليل، افراد مستعد بايد پوشش كافى در مقابل نور آفتاب داشته باشند و به طور مرتب از كرم هاى ضدآفتاب و كلاه استفاده كنند. كك و مك معمولاً درمان نمى شود و نيازى به درمان ندارد.

هستند افرادي كه عقيد دارند كك ومكي‌ها صورت‌هاي بامزه‌اي دارند و همين، زيبايي متفاوتي به آن‌ها بخشيده است اما اين امر كاملا سليقه‌اي است و بستگي به شخص دارد.ولی اگر شما هم جزو افرادي هستيد

كه چندان كك و مك‌هاي صورت‌تان را دوست نداريد اول از همه بايد بدانيد درمان قطعي براي اين كك و مك‌ها وجود ندارد ولي مي‌توان با ملاحظاتي خاص و به كار بردن راه‌حل‌هايي ويژه آن‌ها را تا حد زيادي كمرنگ كرد تا ديگر نخستين چيزي كه روي پوست شما خودنمايي مي‌كند كك و مك نباشد.

جلوگیری از ایجاد کک و مک

بروز کک و مک به دو شکل کلی می باشد :

الف : کک و مک مادرزادی

ب : کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به بالا

جلوگیری از ایجاد کک و مک

درمان کک و مک

1- آبلیمو:
آبلیمو عامل سفید کننده‌ طبیعی است، که باعث روشن‌ تر شدن رنگ کک و مک می شود.

2- ماسک‌ های لبنی:
لبنیات، مانند شیر و ماست نیز روشن کننده هستند و به محو شدن این لکه ‌ها کمک می کنند.

3- اسید میوه:
میوه ‌های مختلف مانند کیوی و توت‌ فرنگی را با هم مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. اسید این میوه‌ها باعث لایه ‌برداری ‌می ‌شوند.

4- میکرودرمی:
به دکتر پوست مراجعه کنید تا برای شما لایه برداری به وسیله‌ میکرودرمی را برنامه ‌ریزی کند. (توجه کنید که این فرآیند حتما باید توسط پزشک انجام شود)

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits