دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی تاثیر استرس روی پوست و موی
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی تاثیر استرس روی پوست و موی-تاثیر استرس بر روی پوست-تاثیر استرس روی پوست-تاثیر استرس روی مو-استرس و ناراحتی روحی چه تاثیری بر پوست-تاثیرات استرس روی پوست، مو،

تاثیر استرس روی پوست و موی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تاثیر استرس روی پوست و موی

تاثیر استرس روی پوست و موی

استرس می تواند تاثیرات بسیاری بر روی سلامت فرد بگذارد. یکی از اصلی ترین و اولین علائم این موضوع ، بروز اختلالات پوستی در فرد می باشد. بسیاری از افراد بر این عقیده اند که پوست افراد نشان دهنده ی وضعیت سلامت روحی آنهاست.

خیلی سالهاست که، استرس با خیلی از مسائل بهداشتی و سلامتی در ارتباط است. برای مثال فشار خون بالا و میگرن ممکن است علائمی باشند که در زندگی ما وجود دارند. اما آیا می‌دانستید که یکی از اولین جاهایی که استرس نشان داده می‌شود، پوست ما می‌باشد؟

پوست بزرگترین عضو ما است. مثل خیلی از مردم، شاید فکر کنید که پوست یک مانع است برای بیرون نگه داشتن تاثیرات منفی و داخل نگه داشتن تاثیرات مثبت. اما پوست یک عضو پر مشغله از ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم با مغز می‌باشد.

تاثیر استرس روی پوست و موی

استرس روی پوست و موی شما چه تاثیری می‌گذارد

محرومیت از خواب

استرس می‌تواند الگوی خواب‌تان را مختل کند. یک استراحت شبانه‌ی خوب، برای ترمیم پوست و مو بسیار ضروری است. کتی هشلو موسس Sublime Beauty می‌گوید: کمبود خواب به همراه استرس، سیستم ایمنی را ضعیف کرده و مواد شیمیایی بدن را از کار می‌اندازد، و پوست شما را رنگ پریده و چشمانتان را خسته نشان می‌دهد.


تحریکات پوستی

دکتر دیوید بنک، متخصص پوست و نویسنده‌ی «پوست زیبا» و موسس مرکز پوست، لوازم آرایشی، و جراحی لیزر در مونت کیسکو می‌گوید: استرس سبب می‌شود نوعی هورمون استرس ترشح کنید که باعث خواهد شد بدنتان، خون را از پوست به سمت عضلات و دیگر اندام‌ها هدایت کند.

اگر تحت فشار و استرس مزمن هستید، هم پوستتان را از اکسیژن و مواد مغذی بسیار ضروری محروم می‌کنید، و هم ممکن است باعث تشدید بیماری‌های پوستی که در حال حاضر در بدنتان وجود دارند، شوید. بیماری‌هایی مانند آکنه یا اگزما.

تاثیر استرس روی پوست و موی


خشکی

دکتر هوارد موراد، متخصص معروف پوست می‌گوید: اثرات منفی استرس می‌تواند خود را در پوست بصورت کم آبی شدید نشان دهد، که به التهاب، هیپرپیگمانتاسیون، رنگ پریدگی، و آکنه منجر می‌شود.

هنگامیکه استرس دارید، لایه‌ی سلول مرده روی سطح پوست، نازک می‌شود و در آن حفره‌های میکروسکوپی ایجاد می‌گردد، که در این حالت، نمی‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های UV محافظت کند.

همچنین استرس باعث ایجاد جوش روی اکثر پوست‌ها می‌شود و در غشای سلولی، منافذ کوچکی ایجاد می‌کند که منجر به نشت آب از سلول‌های شما و کم آبی پوست می‌شود و در نهایت باعث ایجاد خطوط، چین و چروک، و کدر شدن پوست می‌گردد.


پوستی غمگین و پر از چین و چروک

دکتر بنک می‌گوید: ممکن است متوجه تاثیرات استرس روی پوست، مو، و حتی ناخن‌هایتان نباشید، اما استرس باعث ترشح هورمون‌های استرس می‌شود که فشار خون را افزایش می‌دهند، ضربان قلب را بالا می‌برند، و عروق خونی را منقبض می‌کنند، و مسیر خون را از پوست به سمت سایر ارگان‌ها تغییر می‌دهند.

در نتیجه عضلات ما کشیده می‌شوند، پوستمان درخشش خود را از دست می‌دهد، و خطوط ریز، و چین و چروک ایجاد می‌گردد.

تاثیر استرس روی پوست و موی
ریزش مو

دکتر بنک می‌گوید: هنگامیکه عروق خونی شروع به انقباض می‌کنند، فولیکول‌های مو، اکسیژن و مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد مو را از دست می‌دهند.

ویتامین‌ها تحت استرس کاهش می‌یابند، زیرا بدن انرژی بیشتری می‌سوزاند و ویتامین‌ها و مواد مغذی را به قسمت‌هایی از بدن که برای زنده ماندن به آن احتیاج دارند مانند قلب، ریه‌ها، و مغز هدایت می‌کند. به این ترتیب، پوست سر نمی‌تواند از این مواد مغذی ضروری استفاده کند و منجر به ریزش مو می‌شود.

دامیان سانتیاگو، از موسسین سالن آرایش میزو در نیویورک می‌گوید: در طول این سال‌ها، تشخیص اینکه کدام مشتری‌ها با استرس زیادی سر و کار دارند،آسان شده است. علائمی مانند ریزش مو، نازک شدن مو، و بیشتر از همه عدم درخشندگی و کدر شدن مو رایج هستند.

در موارد شدید، بیماری‌هایی مانند آلوپسی و پسوریازیس ظاهر می‌شوند که هر دوی آنها به ضعیف شدن و شکنندگی مو کمک می‌کنند.


عادات عصبی مخرب

دکتر ربکا کازین، متخصص پوست می‌گوید: گاهی اوقات استرس شدید می‌تواند منجر به عادات بدی مانند پیچیدن موها دور انگشت یا جویدن ناخن شود که تقریبا ناخوداگاه هستند. این کارها باعث آسیب‌های مزمن مو در برخی نواحی، شکسته شدن مو، و حتی ریزش مو می‌شود! تنها راه برای حل این مشکل، مشخص کردن علت استرس و مقابله با آن است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits