دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برجسته کردن گونه ممنوع
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برجسته کردن گونه ممنوع-برجسته کردن گونه- ممنوع-برجسته کردن -گونه-ژل های برجسته کننده-عوار ض برجسته کردن گونه

برجسته کردن گونه ممنوع

برجسته کردن گونه ممنوع

برخی افراد به ژل‌های برجسته کننده گونه حساسیت دارند و در اثر تزریق یک‌باره ژل، دچار حساسیت حاد تنفسی شده و تا پای مرگ پیش می‌روند. پس به شدت از این امر پرهیز کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پروتز و تزریق ژل و چربی از جمله راهکارهای برجسته‌سازی گونه و لب محسوب می‌شود که ممکن است عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد.

دکتر آرش بیرقی طوسی ، در خصوص انواع برجسته‌سازی گونه عنوان کرد: پروتز یکی از دائمی‌ترین اعمال برجستگی گونه است که با استفاده از یک برش در داخل دهان یا پلک فرد بر استخوان وی پیچ شده و ثابت می‌ماند.

وی اظهار کرد: ریسک عوارض در پروتز گونه پایین است اما احتمال بروز عفونت و زخم داخل دهان وجود دارد همچنین به دلیل اینکه یک عمل جراحی کامل محسوب می‌شود احتمال عوارض بیهوشی نیز در فرد وجود دارد البته به دلیل دائمی بودن پروتز گونه احتمال جابه‌جایی و تغییر شکل برجستگی در فرد وجود ندارد.

بیرقی طوسی ادامه داد: تزریق ژل با استفاده از بی‌حسی موضعی، عوارض شدیدی به دنبال داشته که اغلب بهبود نمی‌یافته اما امروزه تزریق ژل معمولا ۶ ماه تا یک سال دوام دارد و پس از طی این مدت توسط پوست جذب می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: احتمال عوارض در ترزیق ژل به گونه و لب برای برجستگی آن پایین است اما به نسبت پروتز احتمال عوارض بیشتری وجود دارد. ممکن است در اثر ترزیق ژل آبسه‌هایی از پوست خارج شده و روی پوست باقی بماند این عارضه از جمله عوارض نادر اما دردسرساز است.

وی گفت: شایع‌ترین عارضه ترزیق ژل به گونه و لب جابه‌جایی برجستگی با حرکات عضلات لب و گونه است. در این شرایط ممکن است برجستگی موردنظر جابه‌جا شود.

بیرقی طوسی با بیان اینکه احتمال قرینه نشدن برجستگی گونه و لب در اثر تزریق ژل، زیاد است، اظهار کرد: ترزیق چربی از دیگر راهکارهای برجسته‌سازی لب و گونه است که با استفاده از چربی شکم یا ران فرد انجام می‌شود که معمولا ۵۰ درصد چربی ترزیقی جذب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ممکن است بعد از ترزیق چربی در برخی از نواحی صورت چربی بیشتر یا کمتری جذب شود که به همین دلیل بعد از سه ماه مجددا چربی ترزیق می‌شود، به طور معمول برای هر فرد سه مرتبه چربی ترزیق شده تا دائمی شود.

برجسته کردن گونه ممنوع

بیرقی طوسی با اشاره به اینکه بعد از ترزیق چربی به پوست احتمال افزایش چربی زیر پوست نیز وجود دارد، اظهار کرد: برای انجام اعمال جراحی برجسته‌سازی گونه و لب محدودیت سنی وجود ندارد اما معمولا بعد از سنین بلوغ این اعمال انجام می‌شود.

وی با اشاره به عمل لیفت صورت، بیان کرد: اصطلاحا به این عمل «کشش پوست صورت» گفته می‌شود که البته ترجمه غلطی از این واژه است، در این عمل چربی‌های گونه به سمت بالای صورت کشیده شده و برجسته می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: معمولا این برجسته‌سازی ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد و از جمله عوارض نادر آن حرکات غیرقرینه لب است.

وی در خصوص مراکز غیراستاندارد انجام اعمال جراحی زیبایی بیان کرد: متاسفانه این مراکز در مشهد زیاد بوده و روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.





این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits